Невпевненість в собі, боязнь людей, скутість, сором"язливість
Доброго часу доби. В мене є проблема, яка тягнеться ще з дитинства. Я працюю на підприємстві де працює близько 100 працівників і проживаю в гуртожитку - 3 кімнатна квартира, де мешкає 9 людей. Коли я приходжу на роботу передіваюсь чи знаходжусь у цеху, велика кількість людей дивиться на мене мене коробить, я не можу зорієнтуватись, можу щось зробити, про що потім буду думати навіщо я це зробив, мене трусить, якщо щось запитують я не можу дати відповідь - мене всеодно, що штопорить, а як хтось подивиться в очі то взагалі капець - не знаю що говорити, заікаюсь, перехоплює подих, начинаю тормозити. Коли я був маленький у садочку я перелякався великої кількості людей (дітей) і втік із нього до підвалу багатоповерхового будинку, де проживаю. В мене низька самооцінка. Я вважаю, що я ніхто і звати мене ніяк. Бувало таке, що я боявся вранці просинатись. Соціоофобія. Боязнь людей. Боязнь відповідальності. На роботі як щось потрібно зробити чи запитати в кого-небуть я не знаю як це зробити. Соромлюсь, боюсь, мнусь. В мене є дівчина. Але вона далеко проживає. Справа іде до одруження. Але я боюсь відповідальності. Коли іду до магазину не можу оприділитись з покупкою. Довше як всі ходжу, кручусь не можу зробити вибір. Голова крутиться коли там багато людей. А як куплю потім жалію навіщо купив. Якщо хтось говорить біля мене, я все приймаю до себе. Таке враження, що в мене роздвоєння особистості, одна половина каже так, а друга ні на любу ситуацію. Мені важко спілкуватись. Переживаю велике напруження, крутиться голова, захоплює подих. Я не сприймаю самого себе, не люблю себе, не впевнений, не рішучий Я жити з цими проблемами вже просто не можу. Це не життя, а мука. Я читав, що при гіпнотерапії ці мої проблеми можна виправити, усунути. Чи може можна якимось іншим способом? Допоможіть.
Вопрос от: ; Возраст: 28

психолог онлайн
Добрий день!
На жаль такого стану без допомоги психолога, Вам буде важко позбутися. Не знаю, як діє гіпноз в цьому випадку, але якщо ви хочете позбутися соціофобії самостійно, то Вам може допомогти самонавіювання самому собі, що Ви сильний і зі всім справитесь. Якщо вже Ваш стан зайшов так далеко, то доцільною буде також консультація невролога, для вирішення питання фармакологічної підтримки.
Бажаю Вам гармонії і впервненості в собі!
З повагою, Резнік Галина!
психолог онлайн
Добрый день. Быстрого рецепта от того как справится с заниженной самооценкой нет, по той причине что нужна работа по восстановлению личностной структуры, восстановлению себя. Для этого нужно учится распознавать свои чувства, ведь много кто боится их по той причине что не умеют проявлять, осознать свои потребности и желания, только тогда, когда фокус внимания сместиться с мнения окружающих, на опыт собственной ценности, появится ощущение радости. Так же хочу заметить что позитивная и негативная самооценка это привычки. Измените свою привычку на положительную, проявляйте больше одобрения к себе. Так же не забывайте ставить оценки за ответы, и конечно выбирайте психолога, который поможет вам не только найти выход с подобной ситуации, но и покажет как не попадать в подобный капкан нашего сознания) Удачи вам в поисках себя.
Дополнение от автора
Коли мені доводиться спілкуватись в мене в тілі напруга велика. З чим це може бути пов"язано? Читав в інтернеті що за допомогою прийомів в психології чи психотерапії можна повторно пережити ті ситуації які я належно не пережив. Що це за прийоми?
психолог онлайн
Напруга в тілі виникає через страх, який ви відчуваєте перед співрозмовником. Можна спробувати вправи на уяву, де ви уявляєте себе впевненим і легко спілкуєтесь з людьми. Такі вправи потрібно проводити регулярно перед сном і вранці після пробудження, кожен день. Ситуації, які ви не пережили в дитинстві також можна перепрограмовувати за допомогою уяви. Спочатку птрібно розслабитися уявляючи собі цифри від 100 до 1 в зворотньому порядку. Потім уявити ситуацію, яка пішла не так і уявно перекреслити цю картинку червоними лініями, наче екран в кінотеатрі. Далі уявити собі бажаний хід ситуації теж наче на екрані і постаратися побачити її у всіх подробицях. Можливо з першого разу не вийде, тренуйтесь.
Ще знайте, що помилятись - це природньо. Всі люди помиляються. Хто приймає себе таким яким він є навпаки подобається людям, бо вони теж бояться свої недоліки показувати.