Можно ли постоянно представлять себя с другой внешностью и характером?
Хочу начать постоянно представлять себя с более лучшей внешностью и с другим характером. Хочу жить по образу идеального я. Но я боюсь, что такое представление о себе, которое резко отличается от реальной моей внешности и характера может привести к раздвоению личности или ещё каким-нибудь психическим расстройствам, деперсонализации, например. Так ли это? Чем это может грозить?
Вопрос от: ; Возраст: 19

психолог онлайн
Доброе утро! Идеальности и совершенства природа не терпит. Но идти вперед, совершенствоваться - это равнозначно жить и развиваться. Вряд ли представления приведут к раздвоению личности. Вас что- то не устраивает в себе реальной?
психолог онлайн
Здраствуйте, а что изменится если Вы начнете представлять себя так? Что Вас не устраивает в Вашей внешности и характере?
психолог онлайн
Здравствуйте.
Для чего вам это нужно? Какая вы? Чем вас не устраивает ваша внешность и характер? Что это за идеальный образ, который вы себе представляете?
психолог онлайн
Доброго дня, Сантьяго.
Давайте уявимо ситуацію, що Ви досягнули цього "ідеалу". Що саме змінилося у Вашому житті?
Дополнение от автора
"Вряд ли представления приведут к раздвоению личности". Для меня это самое главное. Я хочу так прокачать свою уверенность. Буду представлять себя более красивым и физически развитым. Буду держать такой образ в голове. С психикой ведь все будет нормально? Никаких расстройств и раздвоений не случится?
психолог онлайн
цитата:
Я хочу так прокачать свою уверенность.
Як на мене, ця техніка є неефективною, адже Ви не звертайте увагу на свої реальні досягнення і це лише ще більше Вас фруструєте. Крім цього, коли Ви намагаєтеся "бути схожим на когось", Ви втрачаєте себе. В основі психічних розладів, про які Ви говорите, лежить біологічний компонент, вроджена схильність, тому ймовірність мінімальна. Водночас, що у Вас точно можне виникнути - так це використання захисного механізму "втеча у світ фантазій", що заважатиме Вам отримувати задоволення від реального життя.
Звісно, у психології існує техніка, коли людина начебто уявляє як вона досягнула бажаної цілі (можливо Ви бачили фільм "Секрет"), однак це за умови, що вона не лише фантазує, але і робить конкретні кроки для цього (дозоване фантазування).
Деякі ефективні техніки для розвитку самоцінності та підвищення самооцінки:
а) уявіть себе у віці 5-6 років. А тепер спробуйте пофантазувати, що Ви говорите цьому хлопчику всі ті негативні фрази про нього, які Ви зараз говорите сам собі. Які у Вас почуття? А Ви і досі продовжуєте кожного дня булерити цього маленького хлопчика в собі, а він на це не заслуговує. Тому візьміть своє дитяче фото і говоріть кожного дня цій маленькому хлопчику, яким чудовим він є і як Ви його любите;
б) станьте перед дзеркалом, у якому Вас видно у повний ріст. Погляньте на себе уважно. Знайдіть ті риси або частини Вашого тіла, які Вам подобаються найбільше у собі. Не концентруйтеся на недоліках, лише на перевагах. Запишіть на папері те, що Вам подобається у своїй зовнішності. Після того, як проведете цю процедуру, скажіть вголос своєму тілу "дякую" за те, що воно може подобатися. Пам'ятайте, що в будь-якому тілі є частина, яка подобається.
в) напишіть список із 25 пунктів, де зазначте, що Вам у собі подобається як в особистості риси характеру, інтереси, вміння і навички). Носіть цей список із собою та перечуйте його кожного дня та в ті періоди, коли Ви починаєте критикувати себе або коли Вас критикують інші;
г) напишіть 10 подяк своєму тілу (наприклад, тіло дозволяє мені рухатися, відчувати, або ж я сьогодні отримала задоволення від того, що потягалася у ліжку);
д) Кожного дня (зранку та перед сном) ставайте перед дзеркалом та говоріть собі: "Я тебе люблю", "Ти цінний", "Ти гарний, розумний, цікавий і надзвичайний хлопець!".