Мой сын больше любит свекровь?
Добрый день! Моему сыну 1,5 года. Когда ему еще не исполнилось 2 месяца я вышла на работу. Пока я на работе с ребенком сидят бабушки, моя мама и свекровь, чередуются через неделю. Когда с сыном находится моя мама, сын спокойный, когда я прихожу всегда радуется, бежит обнимать и целовать, а вот когда со свекровью, то как будто не мой ребенок - ко мне становится совершенно равнодушным, все время к ней липнет, только с ней хочет играть, иной раз даже после пробуждения сразу ее зовет, а меня толкает. Она с ним хорошо играет, он любит с ней находиться, но я в этот момент испытываю не самые приятные чувства, такое ощущение, что она занимает мое место, а я просто наблюдаю в стороне... Может быть это просто ревность? Я не знаю как это побороть и как мне наладить отношения с моим ребенком?
Вопрос от: ; Возраст: 32

психолог онлайн
Здравствуйте, а в чем ваши отношения с ребёнком вас не устраивают?
По поводу свекрови - это действительно похоже на ревность с вашей стороны и здесь уже нужно разбираться, почему такая бурная реакция, ведь я так поняла, что это не она самовольно заняла ваше место значимого взрослого, а вы сами об этом попросили , в связи с вашими личными обстоятельствами?
То что ребёнок реагирует на разному на бабушек - это абсолютно нормально. Разные люди - разное отношение. Если понаблюдать, то это заметно в разных ситуациях, ребёнок в одной семье с мамой ведёт и чувствует себя одним образом , а с папой, например, по другому
психолог онлайн
Доброго дня, nik571.
Скажіть, будь ласка, які думки у Вас виникають у такі моменти? За частотою зустрічі, дитина сидить однаково і зі свекрухою і з Вашою мамою? Як відрізняється Ваш підхід і підхід Вашої мами до підходу свекрухи у вихованні? Чи відчуваєте Ви провину за те, що проводите мало часу із дитиною? У Вас є брати-сестри (якщо так, то які у Вас з ними стосунки)? Які у Вас стосунки із Вашою мамою та свекрухою? Ви говорили про свої почуття із кимось?
Дополнение от автора
цитата:
Спасибо за ответ!
Дополнение от автора
цитата:
Скажіть, будь ласка, які думки у Вас виникають у такі моменти?
Дуже часто почуваюся безспорадною. Свекруха намагається втілити свою нерозтрачену любов до свого сина у дитинстві у мого сина. Інколи вона зловтішається тим, що мій син так себе поводить.
За частотою зустрічі, дитина сидить однаково і зі свекрухою і з Вашою мамою?
Так, однаково.
Як відрізняється Ваш підхід і підхід Вашої мами до підходу свекрухи у вихованні?
Свекруха більш енергійна та емоційніша, намагається більше бути присутноью з онуком.
Чи відчуваєте Ви провину за те, що проводите мало часу із дитиною?
Дуже відчуваю. Адже я з більшим задоволенням проводила б із сином час, але мені доводиться працювати для благополуччя усієї родини.
У Вас є брати-сестри (якщо так, то які у Вас з ними стосунки)?
Так, в мене є менша сестра. в теплих стосунках.
Які у Вас стосунки із Вашою мамою та свекрухою?
Стосунки з мамою близькі, але не завжди їх можна назвати теплими, але ми дуже любимо одна одну.
Зі свекрухою стосунки безконфліктні ззовні. Вона часто буває мною незадоволена і про це говорить моєму чоловіку, а не мені, Мене може похвалити, особливо при чоловікові. В них досить близькі стосунки із моїм чоловіком, він до неї прислухається. Вона самотня і тому дуже багато часу проводить із нами (особливо раніше), більше ніж моя мама.
Ви говорили про свої почуття із кимось?
Намагалася поговорити про це із чоловіком, він мене не зрозумів, трохи посварилися.
Інколи можу поділитися про наболіле зі своєю мамою
психолог онлайн
цитата:
Інколи вона зловтішається тим, що мій син так себе поводить.
В яких конкретних поведінкових проявах, на Вашу думку, проявляється її "зловтішання"?
цитата:
Свекруха намагається втілити свою нерозтрачену любов до свого сина у дитинстві у мого сина...
Можливо, особливо якщо вона зараз самотня.
цитата:
Так, однаково... Вона самотня і тому дуже багато часу проводить із нами (особливо раніше), більше ніж моя мама.
Ось тут бачу суперечність. Ви відчуваєте, що свекруха порушує Ваші кордони як сім'ї?
цитата:
Дуже часто почуваюся безспорадною.
А що б Ви хотіли зробити?
цитата:
Припускаю, що Ваше "почуття ревнощів" додатково загострює почуття провини. Ваш чоловік працює? Ви розглядали варіант зменшити робоче навантаження?
цитата:
У цьому реченні відчувається якась неоднозначність. Ваше почуття ревнощів може ще йти з дитинства, коли батьки могли приділяти більше часу, уваги не Вам, а Вашій сестрі.
цитата:
Зі свекрухою стосунки безконфліктні ззовні. Вона часто буває мною незадоволена і про це говорить моєму чоловіку, а не мені...В них досить близькі стосунки із моїм чоловіком, він до неї прислухається.
Помітно, що у Вас із свекрухою існує прихований конфлікт, тому Ви так "гостро" відчуваєте ситуацію, яку описали. Таке враження, що Ви боритеся із нею не лише за любов і увагу дитини, але і чоловіка. Ви запитували у свекрухи, чому вона не може сказати пр своє невдоволення Вам прямо? В чому саме вона найчастіше не вдоволена щодо Вас? Ви написали, що чоловік "прислухається" до неї, а до Вас?
цитата:
Як саме Ви сказали про свої почуття чоловіку? Як чоловік проінтерпретував Ваше повідомлення, що він відповів?
Дополнение от автора
цитата:
В таких ситуаціях на її обличчі майже завжди з,являється посмішка або вона радісно виходить до іншої кімнати.
цитата:
Так. Але я не можу знайти в собі сили прямо сказати їй, бо все носить прихований характер. Вона діє через чоловіка, а той зважати не хоче на мої зауваження, тому що майже завжди вважає, що я не права і хочу скривдити його матір.
цитата:
А що б Ви хотіли зробити?
Не знаю сама. Може більш впевнено почуватись у цих відносинах. Критика не сприймається ні в якому вигляді ні моєю свекрухою, ні моїм чоловіком.
цитата:
Ми працюємо разом. И поки що зменшити обєм роботи в достатньому розмірі не виходить, багато функцій залежить від мене.
цитата:
Можливо,
цитата:
Ви запитували у свекрухи, чому вона не може сказати пр своє невдоволення Вам прямо? В чому саме вона найчастіше не вдоволена щодо Вас?
Вона завжди жаліється сину, то не так відреагувала, то зовсім не відреагувала іт.п. Я взагалі, мабуть, більш замкнена людина, і коли мені щось не подобається в наших відносинах, я в більшості випадків намагаюсь промовчати аби не зіпсувати відносин. Не вдоволена, що вважає мене не найвигідношою партією для свого сина, хоча прямо мені цього не казала, що моя сім,я трохи нижчого статусу, що все, що я маю - завдяки її сину, і подібне інше (Дещо з цього колись почула від спільних знайомих).
цитата:
Ви написали, що чоловік "прислухається" до неї, а до Вас?
Прислухається в багатьох питаннях, але думка матері щодо мене для нього має значення.
цитата:
Коли вже виник конфлікт (свекруха перед цим йому весь час казала, що я себе погано поводжу щодо неї, хоча я їй нічого поганого не робила, були тільки мої німі невдоволення, що вона все робить як їй треба, навіть дитині дає, що я не довзоляю), я сказала, що матері буває забагато в наших стосунках, що мене це інколи дратує. До моїх ревнощів до свекрухи він відноситься з посмішкою, думає, що я перебільшую.
психолог онлайн
цитата:
Насправді, "посмішка" може свідчити і про інші реакції - наприклад, розгубленість, зніяковіння і т. д. Я б не була так однозначно впевнена, а якщо Вас це турбує, то перепровірте свою гіпотезу безпосередньо у свекрухи.
цитата:
Так. Але я не можу знайти в собі сили прямо сказати їй, бо все носить прихований характер.
Наші кордони порушуються тоді, коли ми дозволяємо їх порушувати, а у ситуаіцї із свекрухою це саме так. Запам'ятайте - Ви не відповідальні за почуття, бажання, поведінку, ставлення інших людей, а лише за власні. Так, свекруха може образитися, навіть якщо Ви все коректно сформмулюєте, проте це не у Вашій відповідальності. Ви не маєте всіх радувати.
цитата:
Вона діє через чоловіка, а той зважати не хоче на мої зауваження, тому що майже завжди вважає, що я не права і хочу скривдити його матір.
Помітно, що у Вас сформувався своєрідний "трикутник" і, перш за все, з нього необхідно вийти, а для цього необхідно говорити про свої потреби, почуття і бажання щодо свекрухи не через чоловіка, а самій свекрусі (це зона Вашого можливого контролю).
цитата:
Може більш впевнено почуватись у цих відносинах.
Що для цього Ви можете зробити? Що має змінитися, щоб Ви почувалися більш впевненою?
цитата:
Критика не сприймається ні в якому вигляді ні моєю свекрухою, ні моїм чоловіком.
Критика і не може сприматися з позитивом, необхідно не критикувати, а робити "конструктивні зауваження". Було б добре, якби Ви представили приклад формулювання звернення.
цитата:
Я взагалі, мабуть, більш замкнена людина, і коли мені щось не подобається в наших відносинах, я в більшості випадків намагаюсь промовчати аби не зіпсувати відносин.
В цьому Ваша основна проблема - ви боїтеся конфліктів, хоча саме конструктивне вирішення конфліктів покращує стосунки і дозволяє вивести їх на новий рівень. Розвивайте своє вміння заявляти про себе. Рекомендую Вам почитати для психоедукації книгу В. Ламберт "Личные границы. Как их устанавливать и отстаивать".
цитата:
Не вдоволена, що вважає мене не найвигідношою партією для свого сина, хоча прямо мені цього не казала, що моя сім,я трохи нижчого статусу, що все, що я маю - завдяки її сину, і подібне інше (Дещо з цього колись почула від спільних знайомих).
Ви з нею погоджуєтеся? Ви запитували у чоловіка, чи він так вважає?
цитата:
я сказала, що матері буває забагато в наших стосунках, що мене це інколи дратує.
Насправді, ви обоє створили такі умови, щоб свекрухи "було багато" у ваших стосунках і саме у Вашій відповідальності це обмежити (наприклад, найняти няню). Крім цього, помітно, що чоловік оберігає свою матір і створив з нею симбіоз (можливо він замінив для неї "чоловіка", адже відчуває свою відповідальність), тому спочатку говоріть, що "я розумію, що ти любиш свою матір і піклуєшся про неї і я це ціную, проте саме я мама дитини і тому саме у мої відповідальності використовувати ті методи виховання, які я вважаю за потрібне (або ж я б хотіла мати більше часу для нас двох з дитиною)".
цитата:
Ви казали чоловіку, що Вам здається, що думка його матері щодо Вас має для нього значення і Вам від цього сумно?