Чи потрібне читання сучасній дитині?
Дозволю собі декілька слів на захист читання: для чого воно взагалі потрібне в сучасному світі більш цікавих альтернатив? Адже світ дедалі більше стає суто цифровим, і діти, виростаючи в зовсім іншому інформаційному просторі, сприймають його зосім по-іншому, ніж це було ще років 20-30 тому.
Сучасні діти (навіть відмінники!) книги в руки практично не беруть - хіба що підручники, більш того - сприймають читання як повинність. Не без винятків, звичайно - але таких дітей видно відразу, особливо якщо читають вони не тільки нескінченні томи "Гаррі Поттера".
Згідно численним соціологічним опитуванням, сучасні школярі ставлять читання тільки на п'яте-шосте місце серед варіантів дозвілля після спілкування з друзями, перегляду фільмів, он-лайн ігр, прослуховування музики і "різного" (під останнім зазвичай розуміється байдикування, яке просто ніяково назвати як є).
В результаті страждають і мова (вона стає більш "простою", рясніє кліше і прикрашена жаргонними слівцями), і рівень грамотності (нечитаючі діти погано орієнтуються в світі слів, і просте заучування правил мови проблему не вирішує).
А головне, діти, які не мають ще свого життєвого досвіду і традиційно черпають знання і уявлення про життя з книг, істотно обділяють себе, відмовляючись від читання, і виявляються набагато більш примітивними і неглибокими, ніж їх читають однолітки.
Підберіть дитячого психолога онлайн або в містах України.
А якщо в двох словах, то читаючі діти розумніші і духовніші за дітей нечитаючих. В принципі, це начебто очевидно і так, проте останнім часом ситуація з читанням в нашій країні змінилася настільки, що читання, схоже, вже потребує захисту.
Отже, що ж дає дитині читання? Виявляється, діти, що читають часто і залюбки, мають істотні переваги:
- - рівень розвитку інтелекту у них вище,
- - пам'ять краще,
- - уява більш розвинена,
- - вони здатні глобально мислити,
- - краще вміють виділяти головне і другорядне,
- - добре орієнтуються в причинах і наслідках,
- - вміють швидше приймати правильні рішення і взагалі більш адекватно оцінюють життєві ситуації,
- - більш самостійні в судженнях,
- - і навіть мова у них розвинена краще.
Тому секрет перший: шукайте можливості читати разом, поки дитинка ще маленька - любов до читання не прищеплюється в 10 років, всі процеси закладаються набагато раніше, ще з рочку, коли батьки читають дітям їх перші книжечки і започатковують обов’язкову традицію щоденного сумісного читання і обговорення книжок, а також неодмінної казочки на ніч – тільки так можна очікувати , що дитинка, яка підросла, книжку не кине – бо це вже стало способом її життя.
Другий секрет - ваші власні уподобання: якщо не читають дорослі в сім’ї – не читають і діти, це закон. Тому відкрийте чарівний і захоплюючий світ книжок для себе – і ви побачите інтерес до цього заняття і у сина або дочки – інакше це просто не працює.
Правильно вегетативна мама - здорова дитина! Дуже часто, працюючи з мамами особливих діток, чую про самозвинувачення і безвихідь. Самозвинувачення в тому, що щось було не так під час вагітності «не зрозуміла, не зробила, не виправила». А відчай від того, що лікування мало допомагає ...
Як "розрулити" дитячі сварки? Дитячі сварки - зворотний бік дитячої дружби, і без них не обходиться ні у кого. Інша справа, що є діти, які порівняно легко, швидко, і, головне, самі вирішують свої непорозуміння - а бувають, навпаки, й малюки, які сваряться так, що навіть
запитати психолога онлайнА третя умова - ніякого насильства. Дитина ніколи не полюбить читання, якщо її до цього змушують і навіть сварять. Хочу і треба - слова-антиподи, і коли ми апелюємо до "треба", ми закриваємо можливість для "хочу сам".
Успіхів!
Опубликовано 2020-06-20 в 14:51:05
Опубліковано на сайті 20-06-2020