УЧІННЯ
УЧІННЯ — цілеспрямоване особистісне присвоєння знань, умінь та навичок соціального досвіду, в процесі якого заданий їх зміст перетворюється не тільки в індивідуальний досвід учня, але й через його потреби та мотиваційну сферу спрямовується на формування особистісних якостей суб'єкта. Процес засвоєння знань, умінь та навичок відрізняється від У. тим, що останнє полягає у набутті не тільки досвіду, а й у створенні себе як особистості, у виробленні форм поведінки. УЯВА, фантазія - пізнавальний психічний процес, в результаті якого у людини виникають образи, ідеї, викликані не прямим впливом зовнішніх стимулів, а на основі попереднього досвіду, тими процесами, що відбуваються в ньому самому, наприклад, в його мотивації, мисленні, пам'яті тощо. У. - це також здатність людини уявляти у вигляді образів відсутні в даний момент часу або реально неїснуючі, тобто вигадані об'єкти. В образах, що народжуються в У. людини, завжди є щось таке, чого немає в реальній дійсності. У. дозволяє програмувати не тільки майбутню поведінку, але й умови, в яких ця поведінка буде здійснюватися. У. проявляється: а/ у побудові образу засобів і результатів предметної діяльності суб'єкта; 6/ у створенні програми поведінки за невизначеності предметної ситуації; в/ у продукуванні образів, які не програмують, а заміняють діяльність; г/ у створенні образів, що відповідають опису предмета. Дуже важливе значення У. полягає в тому, що вона дозволяє мислено побачити результат праці до її початку.
Джерело терміну
Назва: ПСИХОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК
Автор(и)/укладач(і): В.В.Синявський, О.П.Сергєєнкова/ За ред.. Н.А.Побірченко
Рік випуску: 2007