Управління персоналом: час змін та інновацій

успіх

Часи змінюються і ми змінюємося разом з ними.

Лотар I, король франків   

Погані часи часто дають прекрасні можливості. 

Дональд Трамп

Управління персоналом, як мистецтво керування людьми, можна метафорично порівняти з грою на музичному інструменті. Наприклад на скрипці. Гарна мелодія народжується в результаті багатьох чинників і факторів: навчання музиканта, довгих годин тренування, наявності гарного та справного інструменту, зацікавлена публіка та море інших деталей, що наповнюють звуки душею… Спробуємо і ми доторкнутись до тонких та часом невидимих елементів філігранної взаємодії сучасного керівника та його команди в непростих умовах змін.

читайте также:

Профориентация по странностям Возможность профессионального развития и успеха во многом зависит от того насколько: качества личности = требованиям профессии. Это выражается в ПВК (профессионально важных качествах)...

Cамореализация и формула успеха Самореализация. Успех. Амбиции. Цели и их достижение. И вообще, кто я и кем стану, когда вырасту? (Этот вопрос, кстати, актуален и в 30, и в 40 лет).

Почнемо з реалій сьогодення. Наша країна продовжує перебувати у кризовому стані, який можна назвати «хронічним стресом». Затяжний період нестабільності впливає на кожного з нас, сім’ю, близьких та друзів, роботу, народ, державу в цілому й, опосередковано, на весь світ.

При цьому й світ впливає на нас через чіткі вимоги до організації сучасного, орієнтованого на майбутнє, управлінського процесу. Серед найбільш цікавого можемо виділити:

  1.  Готовність сприймати організацію – як цілісну систему, «живий організм», що прагне підтримувати гомеостаз (рівновагу) й реалізовувати свої завдання через стосунки керівника та працівників. Відтак, кожна організація має свої унікальні особливості, етапи розвитку (народження, розвиток, досягнення максимальної ефективності й час занепаду, як умовної смерті), кризи та стратегії виживання.
  2.  Потреба в досвідчених, націлених на розвиток керівників-практиків. Важкі часи вимагають сильних, харизматичних та свідомих лідерів, які можуть додати сил, організувати інших та своїм особистим прикладом надихнути на нові звершення. Для цього, в першу чергу необхідно, щоб сам керівник вірив в те, що він говорить, робить і пропонує реалізовувати своїм підлеглим. Окрім того, з психологічної точки зору, будь-яка організація є втіленням всіх свідомих, несвідомих бажань та страхів її керівника. Відтак сучасний лідер має турбуватись про свій внутрішній світ, адже він стане основою формування гарного колективу та здорової організаційної структури.
  3.  Потреба в професійних та досвідчених кадрах з полі функціональними уміннями й навичками (так звані «soft skills»). Підбір, навчання, адаптація та постійний розвиток працівників – важливий елемент успішної роботи. При чому, критичне мислення, креативність, нестандартність, стресостійкість та гнучкість, асертивність, емоційний інтелект, комунікаційні та лідерські здібності, знання іноземної (-х) мов, комп’ютера грамотність, легкість користування інтернетом, вміння думати стратегічно й комплексно опиратись на серце, розум, емоції та тіло в цілому – ось лише деякі з важливих якостей, вмінь та навичок, які можуть описати сучасного працівника. Наступає час «soft skills».  
  4. Необхідність постійно вчитися та вдосконалювати свої уміння і навички, що втілюється у філософії життя: «learn for life» (навчання впродовж всього життя).Динамічність суспільного життя вимагає від кожного з нас швидкого реагування на нові задачі. Саме тому націленість на постійний розвиток та вдосконалення є надважливим завданням, як самого керівника так і його працівників. Постійна освіта, як корисна ідея «learn for life» - «навчання впродовж життя» - є незмінним супутником сучасної людини.
  5.  Відсутність поло-рольових стереотипів та обмежень прав людини за національними, релігійними, статевими та іншими ознаками. Реальна й свідома готовність приймати (хоча, інколи і не розділяти) ідеї, погляди інших, «несхожих на мене людей». Тут знову вертаємося до образу керівника й важливості його прикладу!
  6. Потреба свідомо ставитись до свого психічного та фізичного здоров’я, що є запорукою тривалого життя та активної професійної самореалізації. Потреба БУТИ здоровим має стати девізом життя! Єдність фізичного та психічного, як основа гармонійного життя, це світова тенденція, до якої важливо долучатись кожному. Це втілюється в ідеях «mindfulness» - практики, що в різний спосіб (концентрація на диханні, відчутті свого тіла, свідомого малювання, тощо) допомагає відчути себе в своєму тілі, серці, душі і розумі та відновити контакт з моментом «тут і тепер».
  7.  Орієнтація на зміни та інноваційні технології майбутнього. Реальність, орієнтована на майбутнє, вимагає готовності кожного з нас іти вперед. Зміни неминучі. І це означає, що безпеки і стабільності буде ставати дедалі менше: стрімкий технологічний розвиток, соціально-політичні перипетії, кліматичні зміни, екологічні проблеми - вимагатимуть постійної адаптації до нового. Це добавляє хвилювань й дає багато свободи. Свободи творчості, нових сенсів, свободи управління. Свободи БУТИ собою!

 

Удачі всім нам на цьому Шляху!

З повагою, Альона Головіна – практикуючий психолог з 2000 року, консультант організацій, гештальт-        терапевт ВСПП ГП.

психолог
добавить психолога в избранные

комментарий
  нравится публикация?  

Бесплатная рассылка интересностей!

 
статья по психологии rabota-karyera Профориентация: для кого и для чего?

Человек, который профориентируется, выступает не пассивным наблюдателем, а активным участником всего процесса, и идет ВМЕСТЕ с профконсультантом по пути познания, а не ЗА ним.

статья по психологии rabota-karyera Творческий кризис: что же еще вытворить?

470000 ответов как выйти из творческого кризиса…и тем не менее многие люди из него не могут выйти годами, следуя многим советам… Сам по себе творческий кризис — это внешнее проявление неких внутренних процессов.

Все публикации раздела Работа и карьера >>

 
Комментарии к "Управління персоналом: час змін та інновацій"

ещё нет комментариев...


Чтобы прокомментировать, авторизируйтесь или пройдите регистрацию!
qr