Використання методів казкотерапії в процесі психотерапії дітей дошкільного віку

казкотерапія

Однією з сучасних тенденцій розвитку психологічних досліджень є прагнення вчених до інструментального поповнення психологів практиків методами, які дозволяють ефективно здійснювати діагностику та корекцію внутрішньої проблематики суб’єкта.

Життєві труднощі, які переживає особистість, призводять до стресів і конфліктів, що безпосередньо впливають на спілкування та взаємодію з оточуючим середовищем. Все це вимагає від психолога практика використання самих різних прийомів та методів.

Психолог у практичній роботі з дітьми все частіше зустрічається із труднощами їх адаптації до швидкоплинних умов середовища. Криза в теперішньому суспільстві, провокує виникнення негараздів у сімейному житті та заважає процесу становлення особистості дитини, підштовхуючи дитину до неадекватної поведінки. Травмуючі ситуації в сім’ях, і виховних закладах викликають негативні емоційні переживання у дитини і нерідко приводять до посттравматичних розладів.

У психодіагностичній роботі проективні методики відіграють важливу роль. Розроблена нами методика "Казкові палаци" базується на методах казко терапії. Методика складається з трьох етапів. Перший етап- це створення дитиною героя та мети його подорожі. Другий етап- вигадування казки та вирішення проблемних ситуацій, які штучно створює психолог. Третій етап - робота з піском та завершення казки.

Казкотерапія є одним з найдавніших психологічних та педагогічних методів. Під терміном казкотерапії можна розуміти засоби передачі психологічних знань про соціальне становлення особистості за допомогою метафоричних засобів. Психокорекція, як і психотерапія, направлені на виявлення першопричин психологічних проблем та розкриття життєвого потенціалу. В методиці "Казкові палаци" методи казкотерапії є базовими так як більшість завдань методики полягає у створенні казкових образів. Створення певних образів казкового світу, проходження шляху героя та подолання перешкод на цьому шляху, а також можливість власного закінчення казки дають дитині відчуття могутності та сили.

Методика включає в себе розповідь казки та вигадування її завершення. Казкотерапія є одним із найдавніших психологічних та педагогічних методів. . Вона звернена до дитячого початку в кожній людині. Промальовуючи персонажі казки згідно з інструкцією методики, дитина втілююється в кожен з них. Це може допомогти терапевту в розумінні внутрішньої сутності уявного образу та, та в разі необхідності змінити данний образ на інший.

читайте также:

Мужчина в терапевтической группе Пишу из своего опыта. Желание написать про мужскую фигуру в групповом терапевтическом процессе возникало не раз, но стало явным и актуальным в профессиональном пространстве между мной и ко-терапевтом, которая очень женщина. Если обратить вниман...

О видах и форматах психотерапии. Кому и сколько нужно встреч с психологом? «Какой курс психотерапии мне нужен?», «сколько нужно встреч?», «когда я почувствую улучшения?» - часто задаваемые вопросы моих клиентов на первичной консультации. Для ориентира, важно обозначить суть и возможности психотерапии в решении разных вопрос

Як і в реальному житті так і в казці є свої герої та негативні особистості. Казкотерапевти виділяють основні етапи розвитку особистості та їх образне представлення у казці. Можна знайти сім етапів розвитку казкового сюжету, котрі перекликаються з етапами формування особистості людини. Головний герой зявляється на світ, росте, досягає деякого віку та їде у довгу небезпечну дорогу, зустрічає нових друзів, робе героїчні вчинки, досягає своєї мети, повертаєьбся додому вже з новими якостями. Модна припустити, що в казці дається не тільки описання життя героя, але і в образній формі розповідається по основні етапи розвитку особистості Також в методиці "Казкові палаци передбачене використання піска та ляльки Консультування з використаннм пісочниці у контексті казкотерапії є досить вагомим та цікавим. Пісочниця є чудовим середовищем для створення казок і міфів. Ігри в пісочниці тісно пов’язані з творчестю вони дозволяють перебороти комплекс "поганого митця".

Робота з ляльками дозволяє психологу більш глибше пізнати емоційний стан дитини, наблизитися до реальних подій які призводять до тих чи інших переживань. В методиці Казкові палаци робота з лялькою займає досить вагоме місце. Дитина може сама обирати якою лялькою буде вона та якою можуть бути її близькі.

Робота з лялькою сприяє:

  • Вдосконаленню мілкої моторики руки та координації рухів.
  • Розвиток почуття відповідальності за керування лялькою.
  • Адекватно виражати свої емоції почуття та стани.
  • Розвиток здатності концентрації уваги.
Елементи даної методики можуть бути використані при діагностичній та корекційній роботі з дорослими людьми: діагностичною є робота з казкою та вигадування шляху героя, терапевтичною - робота з піском. Проективна методика "Казкові палаци" може бути корисною у роботі практичного психолога, психолога дитячого садка, шкільного психолога, дитячого психотерапевта, соціального педагога, вчителя.

Література.
1. Джон. А. Ландшафт детской души. - С-ПБ: Питер, 1997. - 345с.
2. Доротюк В.І Розвиток творчої діяльності у дітей //Практична психологія та соціальна робота. - 2000. - №3 - С.21-27.
3. Зинкевич Т.Д. Михайлов А.М. Теория и практика сказко-терапии.-М.: Гармония, 1996. - 103с.
4. Зинкевич - Євстигнєєва Т.Г Практикум по сказко-терапии. - М.: Гармония, 2000. - 112с.
5. Запорожец А.В К вопросу о генезисе функций и структуре эмоциональных процессов у ребенка.- М.: Ось, 1998. - 420с.
6. Загуревич Н.А. Ігри та вправи для розвитку розумових здібностей у дітей дошкільного віку - К.: Наука, 1988. - 96с.
7. Зинкевич - Євстигнєєва Т.Д. Теория и практика сказко-терапии.- К.: София, 2003. - 165с

У Психолога » Психотерапия » Використання методів казкотерапії в процесі психотерапії дітей дошкільного віку
психолог

Оценка публикации
  нравится публикация?  

Бесплатная рассылка интересностей!

 
статья по психологии psihoterapiya Бінауральні ритми, функціональна музика та бінаурально-квантова терапія

Бінауральна стимуляція прийшла до нас із заходу, де спочатку використовувалася для розслаблення, поліпшення сну, підвищення ефективності навчання. Огляд та перспективи як психотерапевтичного методу.

статья по психологии psihoterapiya Психоаналіз на допомогу спеціалістам допомагаючих професій

Метод „група Балінта” – це специфічний, так би мовити «інструмент» для дослідження та тренування стосунку між лікарем та пацієнтом. Цей метод був ...

Все публикации раздела Психотерапия >>

 
Комментарии к "Використання методів казкотерапії в процесі психотерапії дітей дошкільного віку"

ещё нет комментариев...


Чтобы прокомментировать, авторизируйтесь или пройдите регистрацию!
qr