Как принять свой дефект?
Добрый день!
У меня с детства - косоглазие. Не то чтобы прямо сильное, когда глаза в разные стороны, но достаточно заметное для окружающих (спрашивала у подруг и у родственников, сильно ли бросается в глаза, говорят, что при первых встречах сильно, потом привыкаешь и перестаешь замечать). Было несколько операций, но они не помогли, косоглазие возвращается, врачи говорят, что полностью излечить невозможно. Проблема в том, что я девушка, а косоглазие мне, конечно, красоты не добавляет. Из-за этого комплексы, нежелание смотреть людям в глаза, и как результат проблемы с личной жизнью.
Хочу узнать, как принять свой дефект и перестать считать себя хуже других из-за него?
Вопрос от: ; Возраст: 24

психолог онлайн
Марта Ролановна Штойко
Ольга Владимировна Паничева
Доброго дня, toma-tomochka.
Дуже Вам співчуваю, проте я впевнена, що косоокість не визначає Вас як особистість і Ви є чудовою дівчиною. Чому Ви вирішили саме зараз звернутися за допомогою, що Вас спонукало?
цитата:
Перш за все, не порівнюйте себе із іншими, а розвивайте самоцінність та самоприйняття. Дуже добре, якби Ви звернулися на індивідуальну консультацію до психолога, який би Вас підтримав у цьому процесі. Деякі рекомендації:
- менше слідкуйте за блогерами, відпишіться зі сторінок "бьюті" красунь, більше проводьте час у реальності;
- відкрито просіть ваших близьких і друзів про те, що Ви хочете від них почути (яка ви гарна, як вони Вас люблять тощо). У цьому немає нічого ганебного, адже Вам потрібно відновлювати свій внутрішній ресурс. Крім цього, це лише дозволить Вашим стосунками розвиватися і зміцнить їх.
- концентруйтеся не лише на своїй зовнішності, але і на своєму духовному розвитку: розвивайте свої інтереси, кожного дня читайте якусь нову інформацію, дивіться пізнавальні канали, спілкуйтеся і пізнавайте нові місця;
- Вам однозначно потрібно попрацювати над глибинними травмами та деструктивними переконаннями (Чи казали Ваші батьки Вам компліменти про Вашу зовнішність? Чи були у Вас випадки, коли Вашу зовнішність знецінювали, або говорили неприємні речі?). Травми пропрацьовуються виключно із психологом, щодо базової самооцінності - тут все залежить від Вашої дисциплінованості у виконанні психологічних технік та підтримки з боку інших людей. Звісно, відвувати психолога ніколи не є зайвим.
Також я можу запропонувати Вам деякі ефективні психологічні техніки для розвитку самоцінності, які Ви маєте виконувати регулярно:
а) уявіть себе у віці 5-6 років. А тепер спробуйте пофантазувати, що Ви говорите цій дівчинці всі ті негативні фрази про її зовнішність, які Ви зараз говорите сама собі. Які у Вас почуття? А Ви і досі продовжуєте кожного дня булерити цю маленьку дівчинку в собі, а вона на це не заслуговує. Тому візьміть своє дитяче фото і говоріть кожного дня цій маленькій дівчинці, якою прекрасною і вродливою вона є;
б) станьте перед дзеркалом, у якому Вас видно у повний ріст. Погляньте на себе уважно. Знайдіть ті риси або частини Вашого тіла, які Вам подобаються найбільше у собі. Не концентруйтеся на недоліках, лише на перевагах. Запишіть на папері те, що Вам подобається у своїй зовнішності (та перечитуйте його кожного дня). Після того, як проведете цю процедуру, скажіть вголос своєму тілу "дякую" за те, що воно може подобатися. Пам'ятайте, що в будь-якому тілі є частина, яка подобається.
в) напишіть 10 подяк своєму тілу (наприклад, тіло дозволяє мені рухатися, відчувати, або ж я сьогодні отримала задоволення від того, що потягалася у ліжку);
г) напишіть 20 речей, які Вам у собі подобаються на листку. Перечитуйте це вранці і ввечері перед сном, також у тих ситуаціях, коли Ви починаєте себе критикувати;
д) станьте перед дзеркалом, подивіться уважно на себе і говоріть наступні аффірмації: "Я цінна тому, що я існую", "Я тебе люблю", "Ти гарна дівчина і варта любові".
Не забувайте хвалити себе не лише за зовнішність, але і за свої риси характеру, дії, знання, вміння і навички. Та навіть просто за те, що Ви вже існуєте! Особистість не зводиться лише до зовнішності.
Вірю у Вас. Я впевнена, що Ви надзвичайна людина і коли Ви полюбите та приймете себе - ще більше людей побачить, яка Ви чудова! Удачі Вам!