Детская травма убивает мою самоуверенность
В детстве очень часто мои сверстники неуважали и обзывали меня, хотя каких-либо изъянов у меня не было. Понимаю, что в детстве я воспитывался без отца, который бы мог дать мне какой-то стержень, характер, который бы помог мне и в школе(был неуверенным ботаном-тряпкой). Сейчас я пытаюсь как-то прокачать свой характер, свои навыки общения с людьми, но тот груз неуверенности с детства всё время со мной и просто убивает мою самооценку, хотя сейчас люди говорят что у меня сильный характер, но неуверенность всё портит. Пытался выложить свою проблему +- доступно, был бы благодарен за помощь!
Вопрос от: ; Возраст: 17

психолог онлайн
Добрый день!
В чем именно заключается ваша неуверенность? Какие чувства возникают на фоне неуверенности?
психолог онлайн
Доброго дня, pashapasha.
Скажіть, будь ласка, що Ви вкладаєте в поняття "невпевненість" та "ботан-тряпка"? Що Вас спонукало звернутися на форум саме зараз?
цитата:
Сейчас я пытаюсь как-то прокачать свой характер, свои навыки общения с людьми, но тот груз неуверенности с детства всё время со мной и просто убивает мою самооценку, хотя сейчас люди говорят что у меня сильный характер, но неуверенность всё портит.
Ви великий молодець, що хочете саморозвиватися і вдосконалюватися - це варто поваги і свідчить про те, що Ви сильна особистість.
цитата:
В детстве очень часто мои сверстники неуважали и обзывали меня, хотя каких-либо изъянов у меня не было. Понимаю, что в детстве я воспитывался без отца, который бы мог дать мне какой-то стержень, характер, который бы помог мне и в школе(был неуверенным ботаном-тряпкой).
Дуже Вам співчуваю, справді, психологічні травми минулого можуть впливати на наш теперішній досвід. Припускаю, що проблема лежить не лише в булінгу Ваших однокласників, але і в дитячій психологічній травмі (відсутність батька). Зазвичай дитина несвідомо починає звинувачувти себе, коли одного з батьків немає і це, відповідно, сприяє аутоагресії та негативному ставленню до себе. Вже в дорослому віці цей негативний досвід нікуди не зникає, а Ви намагаєтеся несвідомо його "завершити" у стосунках з іншими. Поки Ви не перепроживете і не пропрацюєте травму із психологом-психотерапевтом, Ваша травма буде давати про себе знати. На жаль, в режимі переписки це зробити неможливо, а самі Ви позбутися травми не здатні (це як зламати ногу і самому накладати шину).
Крім цього, вагому роль ще й відіграє Ваш підлітковий вік (процес становлення ідентичності), тому Ваша "давня рана" почала сильніше кровотичити і боліти. Що я Вам можу порекомендувати? Поговоріть зі своєю матір'ю про Ваш стан на зараз і що Вам потрібна допомога психолога. Якщо ваша матір не погодиться фінансово Вам допомогти, то завжди є шкільний психолог та безкоштовні психологічні консультації при психологічних службах (зараз можна і через скайп та вайбер)
Звісно, я можу дати Вам деякі ефективні техніки для розвитку самоцінності (але їх потрібно робити регулярно), однак, Ваша проблема лежить значно глибше і звернутися до спеціаліста точно необхідно:
а) напишіть 20 речей, які Вам у собі подобаються на листку. Перечитуйте це вранці і ввечері перед сном, також у тих ситуаціях, коли Ви починаєте себе критикувати;
б) станьте перед дзеркалом, подивіться уважно на себе і говоріть наступні аффірмації: "Я цінний тому, що я існую", "Я тебе люблю", "Ти розумний і гарний хлопець".
психолог онлайн
Вітаю!
В чому невпевненість проявляється у вашому випадку?
Як іншим видно сильний характер цікаво?
Якщо мова йде про занижену самооцінку, то тут потрібно працювати з психологом. І так досягнеться той левел.
психолог онлайн
Здравствуйте. Отношения с родителями и наше восприятие этих оношений - это фундамент нашей личности. Сколько бы Вы не пытались прокачать стены и крышу, пока фундамент гнилой - результат будет не устойчивым. Обратитесь к психологу за индивидульной консультацией.