У Психолога
Авторизация
Запомнить на месяц
Регистрация Забыли пароль?


Через рік - до школи? Пора готуватися!

Коли проходить «гаряча» пора зарахування дітей до шкіл, багатьох батьків хвилює питання шкільного тестування майбутніх першокласників. Зазначу відразу: згідно із законодавством України школи тепер не мають права приймати чи не приймати дитину за результатами тестування - це порушує права дитини на отримання освіти.

school

Однак нерідко школи все ж часто практикують проведення тестової співбесіди перед вступом у 1 клас - але не в якості підстави для прийому дитини в школу, а для орієнтації вчителів - щоб зрозуміти, які у малюка сильні і слабкі сторони, що доведеться «підтягти», який загальний рівень підготовки дитини, і які рівні його психологічної, інтелектуальної, особистісної та соціальної готовності до навчання.

Про те, що це таке і все це оцінюється, ми й поговоримо в даній статті, а власне тестування ваша дитина можете пройти за 1 годину – вам досить лише записатися на консультацію!

 

читайте также:

Подросток: воспитываем или растим, или же просто общаемся? Подросток: как воспитывать, как общаться родителям. Дети вoспитываются семьями, в oснoвном - женщинами. И это потому, что мужчины меньше внимания оказывают воcпитанию.

Роздуми на тему психологічного насильства над дитиною внаслідок батьківського відчуження. За визначенням Р. Гарднера «синдром відчуження від батьків» являє собою патологічний психологічний стан дитини, що виникає  внаслідок психологічного впливу одного з батьків з метою формування негативної установки до іншого з батьків, заплямування

спросить психолога онлайн

ПСИХОЛОГІЧНА ЗРІЛІСТЬ проявляється в ступені розвитку кругозору, довільності в спілкуванні з дорослими і однолітками (тобто в умінні управляти в певній мірі своїми «хочеться», погоджуючи їх з «треба»).

 

Як це визначається в ході тестування?

Дитині запропонують пройти тест для визначення рівня розвитку дрібної моторики руки, вміння наслідувати зразку і зосереджено, не відволікаючись, працювати якийсь час:

1) намалювати фігуру людини,

2) змалювати письмові букви (просту фразу типу «він їсть суп»),

3) змалювати групу точок.

Крім того, цей блок має на увазі вербальний субтест, в ході якого дитині необхідно дати відповіді на прості запитання, що показують її рівень орієнтації в навколишньому світі: «Як звуть маму і тата?», «Чи можеш ти назвати свою адресу?», «Маленька собака - це ..., маленька корова - ...., маленька овечка - .... », «Чим схожі один на одного білка і кішка - і чим відрізняються?», «Чому в автомобілі є гальма?», «Які ти знаєш види спорту?», «Чим схожі ніж і ножиці?», «Які ти знаєш дні тижня? Сезони і місяці року?», «Чим відрізняється зима і весна?», «Які тварини домашні, а які - дикі? », « Які ти знаєш фрукти? А овочі? » - ну і так далі.

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГОТОВНІСТЬ до шкільного навчання - це рівні розвитку у дитини мислення й мови. Навчання в школі передбачає володіння наступними навичками:

- здатність до найпростішого аналізу, до встановлення причинно-наслідкових зв'язків;

- вільне володіння розмовною мовою;

- вміння вибудовувати нескладні міркування;

- володіння основами абстрактного мислення - розуміння, що символізують собою букви, цифри, геометричні фігури;

- розвиток дрібної моторики;

- інтерес до отримання знань і здатність докладати зусилля в процесі їх «добування».

 

Як це визначається в ході тестування?

Дитині задають звичайні і логічні задачки ( «на березі виросли 3 яблука і 2 сливи - скільки всього фруктів зросло?»);

просять змінити іменники за родом, числом;

скласти розповідь по картинці або розкласти картинки в порядку від логічного початку до кінця;

викласти фігурки із сірників;

порахувати від 1 до 10 і назад;

прочитати кілька пропозицій (якщо дитина вміє читати);

класифікувати фігури (розкласти кола вправо, трикутники вліво і т.д.);

пропонують пройти «лабіринт» (провести тваринку від галявини до будиночка, наприклад);

а також дається «графічний диктант» - коли дитині видають листок паперу в клітинку і просять малювати лінії під диктовку: «три клітинки вниз, одна клітинка вправо, дві клітинки вгору, дві клітинки вправо ...» - і так далі.

 

ЗРІЛІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ - це в першу чергу мотивація навчання. Формально однаково успішними можуть бути діти з абсолютно різною мотивацією (навчальною, соціальною, ігровою, статусною, мотивацією примусу). Однак ефективність їх роботи, задоволеність нею і довговічність отриманих знань буде абсолютно різна.

Крім того, особистісна зрілість - це і сформованість вольового компонента: вміння самостійно виконувати запропоноване завдання і докладати для цього зусилля, свідомо і самостійно планувати свої дії, а також адекватність ставлення до себе самого. Звертаю вашу увагу, що в цьому віці адекватною є висока самооцінка дитини (проте слід розуміти різницю між «високою» і «завищеною»).

 

Як це визначається в ході тестування?

З дитиною проводиться бесіда про школу, про те, що б він зробив в тій чи іншій ситуації або на місці тієї чи іншої дитини, кого б вибрав в друзі або з ким би сів за одну парту з запропонованих «абстрактних портретів», що символізують різним чином мотивованих учнів. Також виявляється рівень обізнаності про школу взагалі: чи знає дитина, для чого потрібна школа, що таке урок, що таке канікули, що таке щоденник і для чого потрібен, що робити, якщо хочеш вийти в туалет, як потрібно звертатися до вчителя, які позначки хороші, а які - навпаки.

Ну і нарешті з'ясовується ставлення дитини до самої себе, для чого малюка просять розповісти, «який він»: вибрати із запропонованого списку, якості, які, на його думку, до нього ставляться: хороший, чесний, працьовитий, акуратний, розумний.

 

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА, або комунікативна готовність дитини до школи включає три компоненти: так звані комунікативну, соціальну і мовну компетентність

Важливо вміння дитини вступати в контакт і взаємодіяти з оточуючими, знати загальноприйняті норми поведінки та вміти застосовувати їх на практиці.

 

Як це визначається в ході тестування?

Дитину просять намалювати дзеркальне відображення малюнка, розфарбувати фігурки за запропонованою інструкції (з акцентом на те, що продовжити малюнок повинні будуть інші дітки), пропонують вирішити завдання-«ситуації».

 

Отже, знаючи приблизний набір вимог (а при бажанні в Інтернеті можна знайти повні версії всіх передшкільних тестів), ви можете потренуватися з дитиною в їх виконанні заздалегідь. Ні в якому разі заняття не повинні носити характер «натаскування на тест». Це повинно бути саме вироблення навичок - адже вони допоможуть йому в подальшому навчанні в школі.

Результати тестування оцінюються в балах (в залежності від використовуваного набору тестів) - по їх кількості визначається так званий ступінь шкільної зрілості:

- дуже висока (рекомендується навчання з посиленою програмою),

- висока і вище середнього (таких діток беруть у ліцеї та гімназії в першу чергу),

- середня і нижче середнього (для них припустимо навчання в звичайній, «масової» школі),

- низька (вступ до школи в цьому випадку доведеться відкласти на рік і за цей час «надолужити»),

- особливо низька (в останньому випадку вам порекомендують і відкласти вступ до школи на рік, і пройти додаткове обстеження у фахівців).

Ви можете не приймати цих рекомендацій, проте в інтересах вашої дитини все ж вибрати навантаження, адекватне її можливостям, а не вашим амбіціям.

 

Майте на увазі, що тут даний розгорнутий набір можливих варіантів. Таке повне тестування навряд чи буде вам запропоновано, звичайно в школах обмежуються блоком «питань на загальний розвиток» і «інтелектуально-логічним блоком», та й вся співбесіда зазвичай займає максимум 15-20 хвилин - більше діткам просто не витримати.

Однак ви можете зіткнутися і з «детальним аналізом», особливо в навчальних закладах з серйозними вимогами і великим конкурсом. В інтересах вашої дитини пройти це тестування, щоб вчителі адекватно визначили навантаження для нього.

 

А ще краще звернутися за консультацією і пройти тестування у психолога - тоді ви отримаєте не тільки найбільш об'єктивні результати, але і докладні рекомендації, на що звернути увагу, що є вашими сильними і слабкими сторонами. В результаті ви зможете зрозуміти, що слід підтягнути за літо і над чим вам необхідно попрацювати, «куди рости». У вас є ще пару місяців в запасі, а це досить багато!

Успіхів!

 

З повагою, дитячий та сімейний психолог Наталія Царенко.

У Психолога » Родители и дети » Через рік - до школи? Пора готуватися!
психолог

Оценка публикации
  нравится публикация?  

Безкоштовна розсилка цікавинок!

 
статья по психологии roditeli-deti Кого воспитывать?

Каждый адекватный родитель беспокоится о ребёнке, хочет воспитать правильно, чтоб человеком вырос». Грубо может звучать, но в какой-то форме, это фраза вышедшая из советского пространства существует почти в каждом. А ребёнок уже человек,

статья по психологии roditeli-deti Как дети вырастают в инфантильных взрослых

Как дети вырастают в инфантильных взрослых Наши дети это наша радость и естественным желанием каждого родитея будет видеть своих детей вседа счастливыми. Мы из-за всех сил окружаем их заботой, вниманием любовью и опекой. И в определенном возрасте э...

Все публикации раздела Родители и дети >>

 
Комментарии к "Через рік - до школи? Пора готуватися!"

ещё нет комментариев...


Чтобы прокомментировать, авторизируйтесь или пройдите регистрацию!
qr