У Психолога
Авторизація
Запам'ятати на місяць
Реєстрація Забули пароль?


Добрі діти з особливими потребами

У Психолога » Професійним психологам » Добрі діти з особливими потребами

Стаття адресована психологам, соціальним працівникам, що збираються влаштуватися на роботу в дитячі будинки - інтернати або в неврологічні заклади для роботи з дітьми/молоддю  з порушеннями фізичного, інтелектуального розвитку та психічними розладами.

Я довгий час працюю з такими дітьми. За цей час інші психологи витримували 1 або 3 місяця. Приходили з ентузіазмом, а потім просто зникали, без пояснень. Тому вважаю, що для ефективної організації роботи психологів та соціальних працівників з дітьми/молоддю з особливими потребами необхідне правильне розуміння феномену розумової відсталості та знання причин її виникнення.

Результати соціально-психологічних досліджень дітей і молоді, які мешкають у будинках-інтернатах, свідчать про те, що зазначена категорія людей має значні соціальні й психологічні порушення особистості. У сфері інтелектуального розвитку це виявляється в недостатній сформованості картини світу, пізнавальних процесів, поганій пам’яті, мислення, увазі, уяві. Особливого вираження набувають порушення емоційно-вольової сфери, зокрема: невпевненість у собі та своїх можливостях, неспроможність долати нескладні труднощі та адекватно будувати стосунки з оточуючими. Має місце збіднення словникового запасу, зниження зацікавленості, апатія до нових вражень. Такі діти/молодь імпульсивні, майже нездатні зосередитись на певному завданні, кволі, апатичні, замкнені, у них відсутнє почуття емпатії. Особливою психологічною проблемою такої дитини є неможливість побути на наодинці, коли вона того забажає, оскільки для цього відсутні належні умови.

Випадки затримки розумового розвитку в дітей проявляються у всьому світі. Її важкі форми є джерелом великих труднощів для батьків і для суспільства. В деяких випадках (приблизно в 25%) затримка розумового розвитку пов'язана з органічною патологією головного мозку. При цьому спостерігається помірна, а часто і важка затримка розумового розвитку.

За міжнародною класифікацією хвороб, розумова відсталість — це результат затриманого або незавершеного розвитку свідомості, при якому особливо порушуються здібності, які формують повний рівень інтелекту, а саме: пізнавальні, мовні, моторні і соціальні. Розумова відсталість не є хворобою. Вона може бути спричинена: соматичною хворобою (наприклад, менінгітом) або бути пов'язаною з генетичними порушеннями (наприклад, синдром Дауна); фізичними ушкодженнями мозку під час вагітності, під час пологів або впродовж життя. Також її можуть зумовити складні соціальні та психологічні причини.

Сайт пропонує психолог онлайн безкоштовно.

Більшість психічних захворювань мають хронічний перебіг. Серед найбільш небезпечних психічних хвороб варто згадати шизофренію, депресивні розлади, епілепсію, розлади особистості та розлади, пов'язані з безпосереднім ушкодженням мозку (травмами, інфекціями тощо). Найбільшою проблемою майже всіх психічних розладів є порушення емоційної сфери людини. Саме з цієї причини хворі втрачають здатність адекватно реагувати на події, що відбуваються навколо них.

Діти з психічними розладами відрізняються від дітей/молоді з нормальною психікою. Вони перебувають у психіатричних закладах, як правило, тривалий час або все життя. За своїм станом одні з них перебувають переважно в постільному режимі, інші — в режимі зайнятості. Такі люди роблять дії, небезпечні для них самих або для оточуючих, або ж просто неправильно поводяться — кричать, надто рухливі, відмовляються від їжі, гігієнічних процедур, іноді сидять годинами в одній позі і т. п. Значна кількість дітей у зв'язку з особливостями їх захворювань, наполегливо відмовляється від призначуваного лікування, роблячи це або відкрито, або вдаючись до різних хитрощів.

Діти, що мають розумову відсталість та/або психічні розлади, як і всі хворі взагалі, вимагають фізичного догляду за ними, але набагато більше уважного, який має деякі особливості. Це пояснюється тим, що, на противагу іншим хворим, психічно хворі дуже часто самі про себе не дбають, а нерідко, у зв'язку з особливостями психічного захворювання, бувають просто неохайними. тому потребують постійного гігієнічного догляду.  

Найнебезпечнішими симптомами дітей/молоді з особливими потребами є виразне психомоторне збудження, яке протікає з сильним агресивним компонентом, а також із депресивним, пригніченим настроєм та думками про власну нікчемність, меншовартість та провину, які супроводжують їх. Зростання інтенсивності подібних симптомів вимагає негайної допомоги медичного персоналу, психіатра або психолога.

В мене рекомендація психологам, які збираються працювати з дітьми:з інтелектуальною недостатністю - не поспішайте приймати рішення стосовно роботи, а потім швидко розрахуватись (діти з особливими потребами дуже прив’язуються до дорослих, ви спровакуєте стресову ситуацію  – «їх зрадили та покинули»). Також не забувайте - загальна стратегія вашої роботи ґрунтується на вмінні знайти індивідуальний підхід до кожної дитини, що сприяє створенню доброзичливої та довірливої атмосфери. Навзаєм ви отримаєте любов і повагу цих дітей, вони дуже добрі!

У Психолога » Професійним психологам » Добрі діти з особливими потребами
психолог

Оцінка публікації
  подобається публікація?  

Безкоштовна розсилка цікавинок!

 
психологія professionalam Мышечные зажимы как защитный механизм

Сегодня популярны разнообразные методы работы с телом. Но при быстром снятии мышечных зажимов у человека высвобождается большое количество эмоций, с которыми он может быть не готов соприкоснуться.

психологія professionalam Великое Ничто и ничтожный никто

Толпа или индивидуальность? Конформизм или нонконформизм? Купаться или не купаться? Люди задают одни и те же вопросы, они кружась в головах поднимают ил со дна отстойной ямы коллективного бессознательного.

Усі публікації розділу Професійним психологам ᐉ

 
Обговорення "Добрі діти з особливими потребами"

поки немає коментарів...


Щоб прокоментувати, авторизируйтеся або зареєструйтеся!
qr