У Психолога
Авторизація
Запам'ятати на місяць
Реєстрація Забули пароль?


читать по-русски

"Не іграшка": як іграшки впливають на розвиток дитини

У Психолога » Батьки й діти » Не іграшка: як іграшки впливають на розвиток дитини

Секрет важливості вибору іграшок для дитини лежить у особливостях дитячого розвитку: як відомо, дитячий мозок надзвичайно пластичний завдяки більшій, порівняно з дорослими, кількості зв'язків між нейронами. Якщо мозок дорослої людини здатний "відсіювати" неважливу інформацію, то мозок дитини, навпаки, налаштований поглинати і вбирати все, формуючи цим величезну кількість нових нейронних зв'язків. Ті зв'язки, які залишаються більш задіяними, зміцнюються та зберігаються. Така здатність до організації нових зв'язків та зміни старих називається "нейропластичність", і зазвичай слабшає з віком. Таким чином, перші стимули, що оточують дитину та перші враження ляжуть в основу її розвитку.

іграшка

Які ж характеристики іграшок є важливими в контексті розвитку дитини?

1. Гендерна відповідність?

Як показують дослідження, хочемо ми цього чи ні, але ми схильні пропонувати дитині ті іграшки, які асоціюються з її статтю незалежно від інтересів дитини. Так, дівчаткам частіше пропонують "зрозуміли" ляльку, побути "мамою" або "дочкою", чайні сервізи, іграшкові коляски і т.д., а також атрибути, пов'язані з доглядом за зовнішністю. Хлопчикам зазвичай пропонують іграшки, які передбачають більше фізичної активності чи певну ступінь войовничості і агресивності: танки, солдатики, зброю. [1] Що ж у цьому поганого, запитаєте ви? Згідно з висновками Judith Elaine Blakemore, найбільш корисними для розвитку фізичних, музичних, розумових та артистичних здібностей дитини є ті іграшки, які не можна віднести до категорії “для хлопчиків” або “для дівчаток” [2]. Це такі іграшки, як конструктори, головоломки, ляльки без акценту на “привабливу зовнішність” (на зразок Барбі, Братц тощо), фігурки тварин. Також корисною буде наявність різноманітності: наявність ляльки-немовля допоможе розвинути у хлопчика уявлення про турботу та ніжність, які потім допоможуть у освоєнні батьківської ролі, а робот чи конструктор будуть корисні для розвитку просторового мислення дівчинки.

Підберіть дитячого психолога онлайн або в містах України.

2. Кількість

Більше – не означає краще: згідно з висновком Alexia Metz, менша кількість іграшок (близько 4) сприяла більш тривалій та більш “якісній” грі малюка: прояву більшої креативності та варіативності гри, прояву уяви. В іншому випадку, за наявності великої кількості іграшок, дитина була більше схильна відволікатися, демонструвала зниження стійкості уваги та концентрації. [3]

3. Реалістичність

Цей пункт покликаний відповісти на запитання, чи репрезентація зовнішності ляльки, якою грає дівчинка, впливає на її сприйняття себе. Згадайте Барбі: довгі ноги, вузька талія, велика по відношенню до тіла голова - логічно, що в дітті саме така зовнішність вважається еталоном краси. Дослідження результатів гри дівчаток від 5 до 8 років з ляльками Барбі показало меншу задоволеність своїм тілом у молодших дівчаток і прагнення до худших форм, але, тим не менш, цей ефект не проявлявся у старшої вікової групи. [4] Інше дослідження, в якому брали участь дівчата віком від 6 до 10 років показало, що дівчатка тієї групи, якій для гри надавалися більш реалістичні ляльки (що мають середні параметри), виявили більш значний апетит ніж дівчата з інших груп (ті, що грали ляльками з худими формами чи Lego) [5].
Чи це означає, що потрібно зовсім відмовитися від “традиційних” іграшок чи не купувати нових? Звичайно, ні. З урахуванням наведених фактів напрошується висновок, що дитині потрібні різні іграшки - і ляльки, і конструктор, і машинки, незалежно від статі, що дозволяють виявити креативність та уяву у грі.

1.     https://www.youtube.com/watch?v=nWu44AqF0iI

читайте також:

Навчання під час війни Хочу звернути Вашу увагу на деякі можливі особливості поведінки Ваших діток у ці складні стресові часи. Всі ми різні і всі ми по-різному проживаємо стресові та травматичні події. Хтось заморожується, заперечує всі почуття, впадає в апатію тощо.

Рекомендации психолога о правилах общения с детьми, имеющими особенности личностного развития Автор на основании своего многолетнего опыта работы школьным психологом дает краткие практические рекомендации.

запитати психолога онлайн

2.     Judith E. Owen Blakemore, Renee E. Centers Characteristics of Boys’ and Girls’ Toys  / Sex Roles, Vol. 53, Nos. 9/10, November 2005  - р. 619-633

3.     Carly Dauch, Michelle Imwalle, Brooke Ocasio, Alexia E.Metz The influence of the number of toys in the environment on toddlers’ play. / Infant Behavior and Development Volume 50, February 2018, р. 78-87

4.     Dittmar, H., Halliwell, E., & Ive, S. (2006). Does Barbie make girls want to be thin? The effect of experimental exposure to images of dolls on the body image of 5- to 8-year-old girls. Developmental Psychology, 42(2), 283-292.

5.     Doeschka J. Anschutzб  Rutger C. M. E. Engels The Effects of Playing with Thin Dolls on Body Image and Food Intake in Young Girls / Sex Roles. 2010 Nov; 63(9-10): 621–630.

У Психолога » Батьки й діти » Не іграшка: як іграшки впливають на розвиток дитини
психолог

Оцінка публікації
  подобається публікація?  

Безкоштовна розсилка цікавинок!

 
психологія roditeli-deti Почему когда мой ребёнок балуется, а я его начинаю ругать, он балуется ещё больше?

Все дело в том, что Вы, как внешний раздражитель, преграждаете ему путь к реализации его желания. Вам следует понимать, что решение о том, что он балует приняли Вы - не он. Для него это вовсе не игра и он воспринимает свои действия серьезно, как Вы

психологія roditeli-deti Куда ведет дорога благих намерений…

Когда вы выбираете себе мужа, по какому принципу вы действуете? Зачем вам дети? Для чего вы заводите ребёнка? Какого ребёнка хотите вопитать?

Усі публікації розділу Батьки й діти ᐉ

 
Обговорення "Не іграшка: як іграшки впливають на розвиток дитини"

поки немає коментарів...


Щоб прокоментувати, авторизируйтеся або зареєструйтеся!
qr