Опір до змін та реформ - передумови

Будь-які зміни – це складно. Навіть якщо це зміни на краще. Особливо, якщо це зміни на краще. Перш за все так стається тому, що неможливо зробити такі зміни, які будуть кращими (вигідними) для всіх одночасно.

Це стосується як окремої людини, так і спільноти. В першому випадку, ми говоримо про одночасне бажання і опір до змін: людина яка приходить за психологічною допомогою одночасно хоче щось змінити і опирається змінам. Саме так можна пояснити феномен опору до змін в психологічній терапії. Наприклад, залежним від алкоголю чи наркотиків людям складно відмовитися від згубної для них поведінки. Або ще – людині, яка підтримує власну жертовність і маніпулює таким чином почуттями інших не просто відмовляється від вторинної вигоди.

У випадку, коли мова йде про суспільство чи якусь спільноту навіть від найкращих змін і реформ хтось програє (економічно, фінансово, емоційно чи політично).

Одним з останніх найяскравіших прикладів є медична реформа в нашій країні. Ніби, раціонально, обґрунтовано, наслідки для більшості – позитивні… а опір меншості (!) надзвичайно сильний.

Навіть якщо зміни є, і це на краще для суспільства загалом, то все одно комусь вони будуть невигідними. Хтось обов’язково втрачає. І той хто втрачає природно буде захищати «власну територію» від чужинців та їх намірів. Це тому, що в живому світі адекватною є поведінка, яка має на меті уникнення втрат. І ця поведінка є більш активною, ніж та, що спрямована на виграш.

Про це цікаво пише сучасний дослідник, психолог, економіст соціолог – Деніел Канеман. Зокрема, на його думку, ті хто у процесі реформ щось втрачає (меншість) будуть активнішими і рішучішими за тих, хто виграє (а це – більшість). При тому, що меншість програє і досягається загальне поліпшення, реформи стають більш витратними і менш ефективними, ніж це планувалося спочатку.

читайте также:

Неорелигиозные течения – благо для верующих, проблема для общества? Религиозная ситуация в странах СНГ и, в частности, в Украине существенно изменилась. В религиозном пространстве наряду с возрожденными историческими религиями появились новые религиозные течения и движения.

Про що говорять чоловіки, коли на серці війна Психотерапевтична група, яка буде складатися з одних чоловіків. Дивна і майже нереальна ідея. Але все ж ...

Також він (Канеман) пише: «Уникнення втрат – потужна консервативна сила, що підтримує порівняно з теперішньою ситуацією; це стосується як діяльності організацій, так і життя окремих осіб.»

А тепер спробуймо це перенести на нашу соціально-політичну ситуацію. Схоже, чи не так?

Проте, в одному напрямку така особливість поведінки має позитивне значення – захист власної території, домівки активізує багато сил і ресурсів.

 

У Психолога » Социум и политика » Опір до змін та реформ - передумови
психолог

  нравится публикация?  

Бесплатная рассылка интересностей!

 
статья по психологии sotsium-politika Пункт психологічної допомоги при львівському євромайдані. (записки чергуючого психолога)

Кінець року, час підводити підсумки, і не всі розпочаті протягом року процеси добігли кінця. Проте ... спробувати відповісти собі на питання «А що це насправд

статья по психологии sotsium-politika Неорелигиозные течения – благо для верующих, проблема для общества?

Религиозная ситуация в странах СНГ и, в частности, в Украине существенно изменилась. В религиозном пространстве наряду с возрожденными историческими религиями появились новые религиозные течения и движения.

Все публикации раздела Социум и политика >>

 
Комментарии к "Опір до змін та реформ - передумови"

ещё нет комментариев...


Чтобы прокомментировать, авторизируйтесь или пройдите регистрацию!
qr