Відчуваю почуття провини
Доброго дня, в мене виникла дивна для мене ситуація з моїм племінником. На початку повномаштабної він виїхав закордон, я не бачила його вже майже 3 роки. Я його хресна і тітка одночасно, в мене немає більше племінників поки. Наразі йому вже 20 років. Ситуація така, що він зі мною неспілкується по незрозумілим для мене причинам, з його мамою я спілкуюсь нормально, а з ним чомусь ні, він і до війни не сильно проявляв це бажання, але тоді він був ще підлітком і я списувала все це саме на вік, плюс на родинних святах ми регулярно бачились, а коли він виїхав, то взагалі не писав і не цікавився, як ми тут, я є його близькою родиною, два роки підряд я шукала з ним контакту, вітала з дн, але я в нього скрізь заблокована або я і моя сестра в нього не в друзях, він нас двох регулярно видаляв з соц мереж і від нас никався, цього року він вже навіть не вітав мене з моїм дн, в нас воно в один місяць в різні дати, і я прийняла для себе рішення, що теж більше не буду йому навʼязуватись та шукати контакту, я це написала його мамі, привітала її з іменником і сказала хай сама його від мене привітає і що я більше не буду за ним бігати, що він дорослий хлопець, якщо захоче хай сам мене шукає, коли мої батьки дізнались від мене що я їй написала, їм це дуже несподобалось, вони на мене накинулись,сказали нашо я це писала, що я вісно кудись влізу я поклала слухавку, але я не влізала, а відстояла свої кордони, бо моя сестра скинула мені його вайбер і щоб я йому сама писала, я відмовилась і я для себе більше не бачу в цьому сенсу, більше бігаю за людьми які не шукають зі мною спілкування навіть, якщо це мій поемінник. Коли на мене накинулись батьки, я знову відчула почуття провини незрозуміло на що, на мене поклали давно…. Чому я маю це терпіти?) В мене стався відкат, я почала трохи сумніватись в своєму рішенні, виникло почуття провини і що я хороша дівчинка обідила людей, як мені з цим бути?
Вопрос от: ; Возраст: 30

психолог онлайн
Доброго ранку Іро!
Насправді, Ви самі озвучили свою глибинну проблему: "Коли на мене накинулись батьки, я знову відчула почуття провини незрозуміло на що, на мене поклали давно…. Чому я маю це терпіти?) В мене стався відкат, я почала трохи сумніватись в своєму рішенні, виникло почуття провини і що я хороша дівчинка обідила людей..."
Тобто, ситуація з племінником - це лише "верхівка айсбергу". І племінник не спілкується з Вами не тому, що такий поганий, чи погана Ви, а тому що несвідомо реагує на Вашу надзвичайно сильну залежність від близьких стосунків, яка заклалася, швидше ша все, ще з дитинства в спілкуванні з батьками. Адже, нам тільки здається, що ми реагуємо на слова чи дії, тоді, як насправді, насамперед, реагуємо на внутрішній стан людини. Тим паче, що племінник не дуже хоче спілкуватися і зі своєю мамою. А це може бути лише наслідком неправильного виховання. Тобто, є спільна для сім'ї модель неправильної поведінки, яка передалася і Вам, і Вашій сестрі з дитинства від батьків. Я правильно зрозуміла, у Вас не п'є своєї сім'ї, Ви не заміжня? У любому випадку, я б порадила Вам записатися на індивідуальне консультування і почати працювати з питання залежності від стосунків. Адже, те, що Ви намагаєтеся відстоювати власні кордони - прекрасно, але... Судячи з почуття провини, внутрішня установка бути "гарною дівчинкою" нікуди не ділася. У Вас батьки дуже авторитарні?
психолог онлайн
Доброго ранку, Іро!
цитата:
виникло почуття провини і що я хороша дівчинка обідила людей
Про почуття, відкат і хорошу дівчинку зрозуміло. Водночас давайте розглянемо факти. Кому ви завдали шкоди? Кого образили? Через що, власне, провина?
Якщо не виправдали очікування батьків, то це ж їхня проблема. Чи не так?
Наскільки я розумію, ви намагаєтесь жити своє власне життя, замість того, аби СЛІДУВАТИ до віку батьківським настановам.
Тому відповідь на ваше питання
цитата:
Чому я маю це терпіти?)
буде простою для розуміння - тому, що досі психологічно не завершили психологічну сепарацію від них, тобто не набули відчуття і спроможності бути в хорошому сенсі автономною і самодостатньою особистістю. Жити своїми переконаннями і ціностями, бажаннями і прагненнями. Орієнтуватись на себе.
Аби завершити цей процес і позбутись звичного почуття провини варто попрацювати з психологом.
Відредаговано автором 30-12-2024 10:31:12
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вы пишите, что племянник не особо и раньше хотел общаться. И что вы его близкий человек.
Плюс реакция ваших родителей.
И складывается картинка, что есть в семье убеждение, что раз кровные родственники - значит близкие люди и прямо таки обязанность общаться и поддерживать связь.
И часто при таких убеждениях нет на самом деле близости истинной между членами семьи, а больше про обязанности и долги друг перед другом.
Возможно племянник на расстоянии просто сделал то, что давно хотел - не общаться. И не потому, что вы плохая или он, а потому что может нет у вас истинной близости, чего-то общего.
По поводу ваших родителей, то вы взрослый человек и да, вы правы - вы не обязаны за кем-то бегать, а еще не обязаны слушать родителей и их критику