Депресія у матері
вернув увагу що у матері, їй 59 р. є депресія .. сьогодні зрозумів що серйозна із певним глибоким небажанням жити. Прошу уваги. Вона була сильна, добре виховала мене і сестру, завжди конфліктувала з батком - він мало приймав участі у сімейному житті, хоч жив разом, їй помагали її батьки. Зараз ми з сестрою уже кілька років живемо щасливо окремо в своїх сім'ях. Мама живе з батьком і своєю мамою за якою доглядає . Із причин, що я можу бачити: 1. Багато сил іде на догляд за бабою. 2 неорганізаційний її характер. 3. Затяжні (33 роки) конфлікти з батьком 4. Почуття у неї що все життя він їй не приносив радості, не помагав, ненадихав і т.д.... 5. Зміни в житті за останні 3 р.: пішла на пенсію, діти окремо - нема такої підтримки від дітей як раніше. 6. Був сильний конфлікт, кілька років тому зі мною, думаю вона почуває вину. 7. Привички баби, яка досі її повчає як підлітка, а її то дратує. 8. Загалом, (тобто не лише зараз) її херактер спильчивий, не вміє попустити у спорах, доказує усе до останнього. Коли хоче вирішити щось береться за все зразу і в в останній момент. 9. Мама ніби видихлась, не бачить цілі жити,. Її нічого не радує. Багато раз останнім часом говорить усім рідним що не хоче жити... Як наслідок: гострі випади з її сторони, особливо на бабу, потім почуття провини. Певне маньякальне відчуття що в неї багато що покрали... і вона не може простити за це. Якісь гризіння совісті, швидше за все. Плач і жаління себе. Банальні незавершені справи на “кілька годин“, що вже тягнуться місяць... Ненависть, думаю, до деяких людей. Усе узагальнюється фразою “що в неї є розуміння, що все у всіх добре, але їй жити не хочеться зовсім і безнадійністю...“. Чекаю відповіді професіоналів. Будь ласка, порадьте яких заходів вживати і який стан справ із описаної ситуації.
Вопрос от: ; Возраст: 31

психолог онлайн
Марина Андріївна Листопадська
Доброго дня.
З написаного Вами, я зрозуміла, що у мами вібулись серйозні зміни в житті: вийшла на пенсію та доглядає за пристарілою матір'ю. Якщо робота їй подобалась, вона проводила там багато часу та реалізовувалась, то вийти на пенсію і бути домогосподаркою досить важко. Якщо це так, то вашій мамі (можливо за Вашою допомогою) потрібно знайти речі, які її цікавлять, це може бути те, що було цікаво робити, та не вистачало на це часу (одним словом хобі), дуже допомагають при хандрі і депресії фізичні вправи, якщо не має можливості ходити в спорт зал, то це можуть бути піші прогулянки ввечері (швидкий/повільний темп) мінімум 1 год. Це покращить фізичний стан, покращить сон, підніме настрій. Можна звичайно допомогти Вашій мамі планувати справи (тайм-менеджмент), та це лише в тому випадку, коли вона цього бажає.
Другий фактор - догляд за пристарілою мамою. Ви не написали, що це за догляд (Ваша бабуся хворіє чи просто потребує додаткової уваги). Якщо бабуся хворіє і догляд вимагає від вашої мами багато часу, то можливо Вам з сестрою варто допомогти їй, найняти людину, яка буде виконувати частину роботи по догляду за старенькою. Чи самим надавати таку допомогу. Бо догляд за людиною похилого віку забирає дуже багато психічних сил, особливо, якщо є ще якісь амбіції та претензії у старенької, за якою доглядають. Ви написали, що у вашої мами немає такої підтримки від дітей як раніше. Звичайно, Ви не можете жити тільки тим, що робити щасливою Вашу маму. Проте підтримати добрими словами словами, іноді просто вислухати її, не повчаючи та не даючи порад (просто дати побідкатись); реальними справами, як то, побути з бабусею замість мами на декілька годин в тиждень (по черзі з сестрою).
Це те, що ви можете зробити самі, без спеціаліста. Але, все ж я порадила б Вам вмовити маму звернутись до психолога. У неї криза перехідного віку, коли змінюються приорітети і її ролі ( з працівниці на роботі в пенсіонерку, з активної мами з дітьми в маму ДОРОСЛИМИ сином та донькою, з доньки в опікунку старенької мами, яка стає як дитина в фізичних можливостях (а може статись і деменція)), коли варто переглянути цінності, змінити темп життя, примиритись та домовитись про поступки з чоловіком, з яким плануєш старіти. Це все серйозні виклики, з якими Вашій мамі доведеться впоратись, щоб мати мир в серці та позитивний погляд на сьогодення та на майбутнє. Самій це зробити важко, якщо Ви маєте багато терпіння та мудрості - допоможіть їй Ви, та краще щоб це зробив спеціаліст.
Бажаю Вам та Вашій мамі всього найкращого.
психолог онлайн
Доброго дня! Якщо у вашої матері справді депрессія, то вам необхідно звернутися за допомогою до кваліфікованого психотерапевта і бажано не затягувати. Від вас їй потрібна буде підтримка, увага. Намагайтесь урізноманітнити її життя, більше позитивних вражень, свіжого повітря, спілкування. Успіху вам та вашій матусі!
Дополнение от автора
Дякую, шановні, за рекомендації і побажання. Спробую врахувати. Ще таке питання, напишіть мені в "лічку" скільки в середньому по часі і фінансах (розумію що індивідуально, але.. ) згідно вашого досвіду займає допомога професіонала, якщо б з вернулись до вас. Дякую.