Нав‛язливий страх спіткнутися й впасти
Вже як рік я відчуваю паніку, коли роблю новий крок. Я кожну секунду дивлюся собі під ноги, намагаючись розглядіти якусь ямку, щоб не спіткнутися й не впасти на очах інших людей. В останні два місяці це відчуття лише загострилося.
Я намагалася самостійно розібратися з нав'язливим страхом спіткнутися, однак я не боюся впасти в очах інших людей саме з розумового/морального планів.
Дуже потребую вашої допомоги в плані зрозуміння того, що є можливою першоосновою в виникненні цього страху, й, можливо, як позбавитися/пригнічити його.
Вопрос от: ; Возраст: 19

психолог онлайн
Доброго дня, Олено.
А після чого він виник? Що передувало цьому страху?
психолог онлайн
Олена, добрий ранок! Причин цього страху може бути безліч, після чого Ви так почали себе почувати? Чи боялись Ви раніше критики, осуду інших людей? Як батьки до Вас ставилися в дитинстві? Які стосунки були з однолітками?
Дополнение от автора
Він виник спонтанно. Ніяких передумов взагалі не було. Просто одного дня, пам'ятаю, наче це було сьогодні, виходжу на вулицю з дому й розумію, що вже нормально, без зайвих думок про те, що можу спіткнутися, не можу йти.
Критики я ніколи не боялся, сприймала її нормально й навіть потребувала її, щоб знати, що міняти в собі й куди йти далі.
Батьки мене любили, давали те, що я потребувала (звичайно, в межах розумного), вислуховували, допомогали... Як і всі інші батьки.
Стосунки з однолітками завжди були (що тоді, що зараз) відмінні: я легко входжу в нові компанії, легко знаходжу нових друзів і легко направляю їх на правильний шлях, коли виникають якісь сумнівні питання стосовно того, що робити (наприклад, куди піти погуляти, що купити - звичайні питання й проблеми всередині компаній).
психолог онлайн
Так не буває, Олено. У будь чого є певні причини. Швидше за все, Ви просто не пов`язуєте певні ситуації чи зміни у житті з цим проявом. Це нерідкість. Але незрозуміло, що Вам радити, якщо причину ми не знаємо. Єдина адекватна порада тоді - сходити до спеціаліста. Тоді можна буде розплутати ситуацію і знайти причину - і страх минеться.
психолог онлайн
Олена, це схоже на фобію, причини виникнення поки що не зрозумілі, але якщо Ви почнете працювати з психологом, розберетесь і подолаєте її У Вас є гарний ресурс і підтримка близьких, тому Ви впораєтесь! Почніть індивідуальну терапію, краще очно з когнітивно- поведінковим терапевтом!
психолог онлайн
Здравствуйте. Простите, что отвечаю на русском. Если описать Ваши чувства в виде метафоры? Образа? Чем? Кем? Вы чувствуете себя в момент этого страха? Если Вы сознательно не помните причину ( а так чаще всего и бывает) давайте попробуем ее поискать в Вашем подсознании через образы ( язык понятный подсознанию, где есть информация о травмирующем событии, которое и вызывает такую реакцию)
психолог онлайн
Здравствуйте! Навязчивые страхи могут не иметь внешних причин. Они могут быть одним из симптомов невроза навязчивых состояний, например. Есть и другие состояния, при которых возникают такие страхи. Их множество. Обязательно проконсультируйтесь у психотерапевта. Можно сходить и к психиатру. Когнитивно-поведенческая психотерапия хорошо себя зарекомендовала в таких случаях.