дитячі капризи і відволікання
Я сама ще не мама, але педагог, яка цікавиться психологією і, звісно ж, маю багато знайомих молодих сімей навколо. Часто спостерігаю як дітям з одного року, або і раніше дають телефон з відяшками, аби їх заспокоїти чи відволікти від бажаного, але забороненого предмету.
Буває дітям дають телефон вдорозі чи коли десь чекають, щоби спокійно сиділи. У мене це викликає питання - зараз дитина спокійно сидить, але що буде за 10-20 років? Тоді дитина, а потім доросла людина не зможе бути в спокої наодинці?
Чи інша ситуація - дитина 1 рік хоче небезпечний предмет, їй цього, звісно ж не дають, тоді вона починає істерити і звичайні погладжування, "на ручки", чи альтернативний предмет не втішають її, то мама дає їй телефон з мультиком і дитина заспокоюється. Знову ж таки питання - чи не страждає від цього емоційна регуляція? І якщо так, то що робити?
Я також підозрюю, що діти неспокійні, бо навколишнє середовище не дуже спокійне.
Вопрос от: ; Возраст: 29

психолог онлайн
Ніхто не страждає) все нормально) Вважаю, що у мам є досить педагогічного чуття, щоб вони могли справитись зі своїм малюком.
А так званий "неспокій" дітей, про який ви пишете - це звичне явище в усі часи.
консультация психолога
Батькам зручно відволікати увагу дітей гаджетами. До певного часу. Бо потім, звертаються до психолога з проблемою залежності. Діти віддають перевагу мультфільмам, тому що персонажі рухаються і розмовляють. Тобто є іллюзія заміщення реальної людини і спілкування. Я не заперечую перегляд мультиків з певного віку, лімітований в часі, з визначеним сюжетом. Інакше залежності, проблеми комунікативних навичок, емоційна нестабільність...практично забезпечені. Звичайно, ситуація в соціумі, сім'ї впливає на психіку дитини. Неспокійний час - неспокійні діти. Ви спостережливий і розумний педагог.
Дополнение от автора
Дякую, Ірино! Але все ще є питання - що робити? Що робити мамі, яка вже дуже втомлена цими капризами, які відбуваються по кілька разів а день? І що робити мені як подрузі цієї мами, яка знає що може чекати на її дитину, бо бачить це вже на старших дітях?
психолог онлайн
Яка цікава вибірковість. Людина мені не дякує, ні, навіть не так - вона ніби не помічає мого коментаря. І лише тому, що він їй не сподобався. Тобто, у того, хто запитував, вже є своє бачення проблеми. І ми, психологи, тут потрібні лише для того, щоб його підтвердити. А всі, хто не згідний, хто не підтверджує - всі вони не гідні уваги запитуючого.
nastasi мені у такій своїй поведенці дуже схожа на ту саму маленьку дитину, про яку вона пише. Їй треба будь що отримати в руки іграшку-гаджет - нехай навіть з викривленою реальністю, аби лише втішитися. Тому nastasi, як тій маленькій дитині, я можу порадити лише відірватися від свого "гаджета" та подивитись на справжню реальність. Так, на справжню - навіть якщо вона не дуже приваблива
консультация психолога
Максимально забезпечити відсутність небезпечних предметів в просторі дитини. Не реагувати на істерики. Якщо мама лише буде робити вигляд, що не реагує, то бажаного ефекту не досягнути. Дитина плаче, мама жаліє дитину, і швидко піддається МАНІПУЛЯЦІЇ. Начебто щоб не зашкодити дитині. Але! Надалі істерики посиляться. Тому варто їх зупинити зараз. Мама не звертає увагу, рішення не змінює - немає сенсу для плачу. Звісно, дитині бажано пояснювати заборони. Не залякувати, а діяти з наміру навчити дитину. Якщо можливо, ви обговорюєте з подругою варіант правильної реакціі на вимогу мультиків, і в реальній ситуації підтримуєте її, нагадуючи, як правильно діяти
консультация психолога
Можемо листуватися у персональному чаті
психолог онлайн
Добрий вечір! Єдиного рецепта на всі випадки життя не знайдеш. Краще розглядати конкретну ситуацію і вирішувати, що робити. Бо дуже абстрактні речі і філософські міркування виходять.
Дополнение от автора
Тетяно, вибачайте, що не відреагувала на Ваш коментар. Я, справді, не згідна з Вами і маю доволі сформовану думку, яку я можу змінити, якщо мені наведуть переконливі аргументи. "Педагогічна інтуїція мами" - абсолютно непереконливий аргумент, інакше не існувало би професії психолога, або ж, вона не була би такою потрібною..
Але найбільше мене здивувала Ваша реакція на мою нереакцію... Дуже вже багато обурення в ній... Так, ніби я негативно прокоментувала Ваш допис, перейшовши на особисте...
психолог онлайн
А це й була моя мета - здивувати Вас.
Дополнение от автора
Навіщо???
психолог онлайн
Зміни починаються зі здивування
психолог онлайн
На жаль, мама не може бути в ресурсі 24\7. У мами є робота, купа задач, втома і реагувати у 100% випадків на поведінку дитини як належне, мабуть, не виходить ні в кого..
Звісно, кожного разу використовувати телефон не вихід і, звісно, це має певні наслідки, про що можно почитати в безлічі наукових статей.
На ваше питання чи є альтернатива телефону важко написати коротку відповідь, але про це багато пишуть дитячі психологи у своїх блогах. Це скоріше не один метод, а система взаємодії з дитиною. Але в основі всього все одно лежить те, наскільки мама "в ресурсі" і готова йти більш складним шляхом, ніж просто телефон. Бо насамперед це говорить про те, що мама не справляється сама зі своїми емоціями, не говорячи вже про переживання дитини.
А щодо "неспокійного середовища" мені, якщо чесно, важко привести приклад коли вони було "спокійним".. не дуже зрозуміло, що ви мали на увазі..
І для будь-якого педагога, психолога і батьків важливо розуміти про принцип "контейнування"(контейнирования) емоцій дитини. ігнорування - це не вихід для подолання істерик. Дорослий має чітко виконувати поставлені ним правила, але це не означає, що при цьому треба ігнорувати емоції дитини. Якщо ви дитині сказали, що вимкнете мультики через 10 хвилин, за 5 хвилин нагадали їй про це і в домовлений термін вимкнули - ви дотримались своїх слів. І, звісно, якщо дитина через це в істериці НЕ слід швидко бігти і вмикати мультики назад. Але при цьому дорослий має допомогти дитині впоратися з її емоціями з цього приводу. Надійний дорослий з яким можна сфорувати надійну привязаність - це той, хто зрозуміло і однозначно пояснює правила, дотримується свого слова в усіх випадках (і при покараннях і при заохоченнях) та залишається з дитиною у контакті з усіма її емоціями. А ігнорування - це розрив контакту.
психолог онлайн
Доброго вечора ! Гаджети в житті дитини необхідно обмежувати. Кількість часу на мультики і ігри визначають в залежності від віку дитини. Відволікати дитину за допомогою відео чи мультиків - не бажано. Дитина звикає, що якщо є напруга - дадуть гаджет. В дорослому віці діти починають розслаблятися за допомогою комп'ютерних ігор чи відео. Насправді, це страшні речі. Дуже багато сучасних підлітків мають тяжкі ступені інтернет залежностей. Статистика - невтішна. Що робити? Подумати наскільки насправді є потреба у тому, щоб дати гаджет. Може краще взяти на руки, поговорити, пояснити, дати можливість дитині поплакати і виразити свої почуття. Прийняти іх і надати підтримку. А якщо дуже треба відволікти, то краще за допомогою звичайних іграшок, книжок, картинок, дитячої музики, пісень тощо.
Дополнение от автора
Дякую усім за відповіді! Є над чим подумати...
Чи могли би Ви порадити кількох дитячих психологів, що ведуть блоґи?
І говорячи про ґаджети у дітей, сьогодні дізналася, що найкраще їх вручати дітям до підліткового віку (з 5 чи 8 років, не пам'ятаю точно), щоби контролювати і навчити правильно користуватися ними.
психолог онлайн
Я дуже рекомендую блог в інстаграмі Ольги Дорошенко (psiholog_doroshenko), бо там якраз дуже багато інформації про те, як вимкнути мультики без сліз, як реагувати на істерики та подібне. Ще, звісно, є такі досить відомі психологи як Світлана Ройз та Людмила Петрановська.
консультация психолога
Хороши книги Гипенрейтер и Заряны Нины Некрасовых. Конкретные рекомендации по различным ситуациям.