Що це означає?
Добрий вечір. Інколи я уявляю, як завдаю фізичного болю людям, в контакті з якими я відчувала сильний моральний/психологічний/душевний біль. Я уявляю, як б'ю їх, штовхаю і тд. В реальності я такого з ними ніколи не робила, максимум крик або неприємні слова в суперечці, могла ще таке щось — вийти грюкнувши дверима, потім було обідно за них і за себе, що я так себе з ними вела, а не спокійно, врівноважено, по-доброму. В уяві мені хочеться наносити сильні удари. Взагалі я не хочу саме зробити їм боляче, я хочу звільнитися від свого болю. Також я розумію що в принципі ці люди не винні, а боляче мені було через мої потреби і очікування. Чи означає це що я садистка? Чи є ризик що я в реальності таке зроблю? (Вдарю людину, тощо)
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Євгеній Олексійович Ортенберг
Доброго вечора!
Це подавлена агресія, тобто гнів на тих людей, який реалізується у фантазіях про завдавання їм болю. Гнів на людину, яка Вас розчарувала - це природня реакція психіки на фрустрацію (власне розчарування). Людина гнівається, коли перед нею стоїть перешкода, яку в даний момент часу важко або неможливо зрушити з місця. Перешкода може бути як фізична, так і психологічна. Еволюційно гнів як раз і потрібен людині, щоб мати ресурс долати перешкоди.
Але коли Ви на ситуацію не можете вплинути (наприклад, змінити ставлення іншої людини до Вас Ви не можете), гніву нема куди дітися, і в Вашому конкретному випадку він набуває форми таких фантазій. Ви їх не реалізуєте в реальному житті, бо це лише думки. А Ви, на мою думку, є людиною тривожною та совістливою, у Вас є почуття провини і моральні цінності, а також добре розвинена рефлексія, які не дадуть вчинити насильство в реальному житті. Але провина за почуття гніву - це вже те, з чим варто попрацювати з психологом.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго вечора!
ЩО ЦЕ ОЗНАЧАЄ?
Це означає, що насправді ви не змогли в повній мірі відреагувати почуття злості тим людям, які в житті робили вам боляче, або порушували ваші кордони. Можливо це були ще ваші батьки, або інші значимі дорослі. Ви не змогли себе захистити і відстояти себе там, де було боляче. Судячи з опису такі ситуації з вами траплялися часто.
Ви їх виправдовуєте і хочете вести себе по доброму. Навіщо то вам?
Ви не привели конкретних прикладів і я можу тільки припускати.
консультация психолога
Марія Радченко
Доброго дня!
З огляду на те, що Ви написали, я впевнений, що Ви не садистка і дуже маловірогідно, що Ви завдасте фізичного болю іншим людям. Фантазії, котрі Вас лякають ймовірно мають походження від агресії, котру Вам доводилось в собі пригнічувати, оскільки в тому середовищі, де Ви знаходитесь показувати її просто небезпечно, бо Вас примусять почувати себе поганою, або загресують на Вас удвічі сильніше. Це просто мої гіпотези, але часто таке має місце бути, втім Ви краще знаєте свою ситуацію. Вам необхідно якимось чином позбавитись цього навантаження, так як воно, судячи з Вашого повідомлення про звільнення від болю, нагадує якесь подразнення на шкірі, від котрого Ви не можете втекти, бо воно постійно з Вами, примушує Вас чухати себе, тим самим шкодячи своєму тілу. Я би порадив, один з варіантів це або прояснити стосунки та якось домовитись чи побудувати певні "правила" поведінки з Вами, або сходити на консультацію до психолога, де у терапевтичних стосунках Ви зможете безпечно відреагувати злість (відреагована емоція втрачає свою насиченість), а також - психолог може допомогти виробити ефективні стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях. Я гадаю, що є доцільним робити щось найближчим часом, щоб не було через це сумних наслідків для Вашої психіки та організму - емоції це ж реакція всього організму і вони можуть суттєво впливати на стан здоров'я).
Бажаю Вам успіху, бережіть себе!
Відредаговано автором 25-10-2023 10:02:47
психолог онлайн
Євгеній Олексійович Ортенберг
Доброго дня!
цитата:
В уяві мені хочеться наносити сильні удари. Взагалі я не хочу саме зробити їм боляче, я хочу звільнитися від свого болю.
Вважаю, що саме таким чином проявляє себе Ваш спосіб позбавити себе болю. Через уяву. Так сталося, що інші способи ще не напрацьовані. Але, упевнений, згодом їх винайдете.
цитата:
Також я розумію що в принципі ці люди не винні, а боляче мені було через мої потреби і очікування. Чи означає це що я садистка?
Та ні, не садистка. Хоча притаманна багатьом дітям агресія часто виходить назовні подібним чином. Отже, наразі завдання психологічно подорослішати. Тобто навчитись виражати констурктивно власні емоції (в тому числі, так звані негативні) в моменті, коли вони виникають(!) Не утримувати в собі, аби вони потім не турбували Вашу уяву.
психолог онлайн
Доброго дня!
Співчуваю Вам, адже, насправді, ще невідомо, що більше Вам "болить": почуття провини перед близькими людьми за свої бажання, страх, що Ви якась не така, чи той реальний біль, який Ви носите в собі і боїтеся його проявити...
Як на мене, своїм твердженням "Взагалі я не хочу саме зробити їм боляче, я хочу звільнитися від свого болю..." Ви самі описали правильно свій стан і пояснили, чому у Вас з'являються такі думки.
Ви неусвідомлено таким чином просто хочете звільнитися від прихованого глибоко в середині себе болю. З яким, судячи з усього, живете вже дуже давно. Вам зробили боляче колись і Ви автоматично прагнете боляче зробити іншим, бо не можете самостійно знайти вихід.
Тому, власне, Вам вибирати: жити і далі, заганяючи себе ще у більші страхи та переживання, чи набратися сміливості і почати розбиратися з тим, що "застрягло" в середині Вас, і що отруює Вам життя. Інших варіантів не існує, біль сам з часом, на превеликий жаль, не розсмокчеться. Бо, швидше за все, Ви отримали якусь глибоку душевну травму, можливо завдяки тих же людей, яких хочете зараз вдарити подумки.