ДИТЯЧА ДРУЖБА ЗА НЕТИПОВИМ СЦЕНАРІЄМ

Обговорюючи минулого разу дитячу дружбу, ми торкнулися лише питань зміни цього поняття з віком малюків.

А от як же бути власне з вибором друзів? Чому дитина прагне спілкування саме з тим чи іншим приятелем чи подружкою? Давайте поговоримо зараз про це. І насамперед – про ті випадки стосунків, які зазвичай найбільше батьків дивують – про дуже контрастну дружбу, наприклад, між дітками із суттєвою різницею у віці або між дівчатками та хлопцями.

дитячу дружбу

Юля + Рома =?

        • Дружба між хлопчиком і дівчинкою

Років до трьох дітлахам все одно, хто грає з ними поруч - хлопчик чи дівчинка: головне, щоб було весело. Однак вже після 3-4 років малюки починають віддавати перевагу друзям однієї з ними статі, граючи переважно «компаніями»: дівчатка - в свої дівчачі донечки-матері, хлопчики - в свої  хлопчачі війнушки.

читайте также:

Пять фраз, которые сделают Вашего ребенка несчастным Родители чаще всего сами понимают свои ошибки в воспитании. Но как же с эти бороться, ведь мы воспитываем наших детей так же как воспитывали нас?

Обида на родителей За всю мою практику мне почти не попадалось людей, которые бы не обижались на своих родителей. Наверное, это одна из самых сложных тем нашего времени...

У цьому є сенс - дитина починає відчувати себе істотою певної статі, їй необхідно визначитися, в якому вона «таборі» і освоїти повадки тих, хто з нею, скажімо так, однієї крові. І дівчатка, і хлопчики в іграх імітують типові заняття дорослих тієї ж статі, «вивчаючи» відповідні ролі і практикуючись в них - особливо це стає важливо в 5-6 років, в період так званої едіпальной фази - пори ідентифікації себе з батьком або матір'ю.

У цьому віці ігри вже не просто розмежовані на дівчачі та хлопчачі - обидві «сторони» вважають неприйнятним для себе виконувати «чужу» функцію, тому навіть якщо компанія хлопців грає в «професії» - хлопчик буде грати тільки належні йому ролі - льотчика, мандрівника, автогонщика, уникаючи традиційно жіночих: бути нянями, вчительками і куховарками, швидше за все, погодяться тільки дівчатка.

У молодшій школі ці відмінності трохи відходять на другий план, діти в більшості своїй «мирно співіснують на одній планеті», проте років в 10-11 хлопчики й дівчатка знову опиняються в двох різних «світах», протиборство між якими закінчується лише із закінченням підліткового віку , змінюючись прагненням до гармонії і взаємодії.

Однак загальні тенденції - одне, а дружба між конкретними хлопчиками і дівчатками - зовсім інше. У будь-якому віці може утворитися «парочка», відносини в якій ґрунтуються саме на дружбі, спільних інтересах, і такі дружні зв'язки бувають навіть міцніше, ніж у приятелів однієї статі - інакше ці відносини просто не витримали б випробування глузуванням і нерозумінням з боку ровесників.

До таких пар (хоч в садочку, хоч у школі) дорослим слід ставитися уважно, не кепкувати, не тренуватися в дотепності на їх рахунок і не захоплюватися «далекосяжними» матримоніальними прогнозами - адже дитячі душі так легко поранити... Будемо ж делікатні в таких питаннях.

І окремо хотілося б зупинитися на випадках «гри на чужому полі», коли хлопчик грає лише з дівчатами, причому в їх же ігри, виконуючи саме жіночі ролі - наприклад, возиться годинами з ляльками в компанії подружок. Дорослим слід добре задуматися про роль чоловіків у родині, про те, чи достатньо спілкується такий хлопчик з батьком, дідом, і наскільки вагомим є авторитет чоловічої половини в сім'ї... Також важливо продумати, чому хлопчик уникає конкурентних відносин із собі подібними і грає на завідомо комфортних і безпечних умовах для себе в дівочому оточенні – так буває у занадто суворих і вимогливих батьків, які придушили й занизили самооцінку сина, і він уже не вірить в те, що може витримати конкурентну боротьбу там, де треба «тримати удар».

Все сказане відноситься і до дівчаток, що цілими днями ганяють у футбол з дворовими хлопцями - батькам також необхідно чесно відповісти собі на питання, чи не занадто вони хотіли хлопчика, чи не замало спілкування у дівчинки з мамою і чи не занадто прохолодні у них відносини. Також треба розібратися із спеціалістом, як слід розвивати особистість дочки, щоб все ж сформувати в ній жіночність.

Питання про неправильну статеву ідентифікацію нехай вас поки що не турбують до підліткового віку - невизначеність ролей допустима ще навіть в пубертаті, проте все ж слід мати на увазі, що виховний стиль слід дещо переглянути.

Старші-молодші ....

       

 • Вік друзів

Як відомо, більшість дружніх відносин зав'язується між ровесниками, плюс-мінус рік-два. Цьому сприяє той факт, що перші дружні зв'язки формуються в колективі дітей одного віку - в групі садка, в класі, в загоні літнього табору. Однак буває і по-іншому: адже друзів знаходять і в дворових компаніях, і в гуртках-секціях, і навіть в лікарняній палаті. І вже там вік не завжди збігається.

Коли друзі практично одного віку - питань у дорослих практично не виникає: дружба в цьому випадку формується у дітей на умовах рівності, спільності інтересів, ігор, захоплень.

Однак бувають ще й «особливі» переваги - коли дитина не в силу обставин, що склалися, а спеціально вибирає собі в друзі дівчат чи хлопців з істотною різницею у віці.

Якщо це дружба з більш старшими, пояснень найчастіше два.

Перший - коли дитина вирощена дорослими і не звикла спілкуватися з ровесниками (відповідно, інтереси, погляди і навіть лексика у такого малюка - немов у маленького професора, йому з ровесниками нудно, та й їм з ним незатишно). Тоді серед фаворитів будуть приятелі старшого брата або сестрички, старшокласники або більш дорослі діти батьківських друзів.

Другий варіант - дитина рано починає розуміти, що доросла компанія буде менш вимоглива і прискіплива до нього, що йому будуть сприяти, «вести» за собою. Якщо дитині необхідний саме такий стиль відносин - вона буде шукати тих, хто візьметься з ним «возитися», допомагати, «протегувати». Тут батькам потрібно бути уважними: добре, якщо це буде компанія з соціально прийнятними орієнтирами. А якщо ні?

А ось якщо ваша дитина, навпаки, прагне спілкуватися з малюками, то не виключено, що таким чином вона хоче самоствердитися в ролі лідера, «ведучого», «головного» - в разі, якщо ця роль не далася йому в компанії однолітків. Це непогано, головне - стежити, щоб ваш маленький лідер сіяв серед малюків розумне-добре, вчився бути відповідальним і дорослим, а не правив ними як король на грунті сили і страху.

Є й інший сценарій, характерний більше для дівчаток: саме вони люблять возитися з маленькими, і це нормально - такий їхній природний інстинкт, і маленька панночка в цьому випадку приміряє на себе роль мами, вчительки - словом, старшої жінки. Таку дружбу варто заохочувати - дівчинці ці навички завжди знадобляться.

Ну а в наступних матеріалах ми поговоримо про втручання дорослих у дитячу дружбу, про «неприємних» друзів та про сварки й примирення.  Рада вас бачити на своїй сторінці!

З повагою, дитячий і сімейний психолог Наталія Царенко. При потребі ви завжди можете отримати приватну консультацію!

У Психолога » Родители и дети » Дитяча дружба за нетиповим сценарієм
психолог

Оценка публикации
  нравится публикация?  

Бесплатная рассылка интересностей!

 
статья по психологии roditeli-deti Психосоматика воспитания: 9 способов разрушить своего ребенка.

Самыми опасными врагами ребенка могут стать его близкие? Как возникает психосоматическое расстройство у ребенка? Почему воспитание, отношения являются основной причиной здоровья или нездоровья ребенка?

статья по психологии roditeli-deti Как помочь своему ребёнку не стать жертвой школьного буллинга?

Любого ребёнка, начиная с первого класса нужно предупредить, что его могут дразнить, высмеивать одноклассники, возможно даже ударить. Если что-то такое произошло...

Все публикации раздела Родители и дети >>

 
Комментарии к "Дитяча дружба за нетиповим сценарієм"

ещё нет комментариев...


Чтобы прокомментировать, авторизируйтесь или пройдите регистрацию!
qr