Як правильно реагувати на близьку людину в стані алкогольного спяніння
Доброго дня! Допоможіть будь ласка розібратися!
Були стосунки за кордоном з чоловіком близько 2х років, дуже гарна людина, але є велике АЛЕ, він зловживав алкоголем…
Ми з ним домовилися, що він змінить роботу, та піде на терапію до психотерапевта. Все так і склалося, але кожен його випитий келих, мене дуже нервував та виводив із себе(((
Моєму терпінню прийшов кінець, і я поїхала від нього, залишила його.
Вже 4 місяці ми не разом, але на звʼязку, і каже, що є зміни на краще, значно менше вживає, та покинув палити…
Я вже планувала повертатися, але як завжди АЛЕ…
Він не покинув пити зовсім, просто набагато менше і вже не в таких дозах, але, кожен його випитий келих - для мене як червона тряпка для бика(((
В мене різко пропадає настрій, я дуже злюся та не хочу його бачити і розмовляти з ним…
Хоча розумію, що поганого тут нічого немає, я теж можу вживати, але в міру
А коли робить це він, навіть якщо зовсім трішки, мене це дуже тригерить, перед очима починають в спливати неприємні моменти коли він був у дуже нетверезому стані
Коли ти розумієш, що ти дала людині ще один шанс, і варто йому тільки випити, мене накриває, і я сама не своя роблюся(((
Допоможіть будь ласка розібратися в моїй проблемі! Буду вдячна за відповіді та поради)
Вопрос от: ; Возраст: 32

психолог онлайн
Оксана Николаевна Третьякова
Доброго дня!
Ваші негативні емоції пов'язані з його вживанням алкоголю, навіть у малих дозах, цілком зрозумілі. Важливо визнати, що ви маєте право на ці почуття.
Оцініть, наскільки зміни у вашого партнера відповідають вашим очікуванням. Чи готові ви прийняти його навіть із тими компромісами, які він пропонує?
Важливо розуміти, що для стабільних стосунків обидві сторони мають бути готовими до змін і компромісів.
Розгляньте як ви бачите своє майбутнє разом. Чи готові ви жити з цими умовами? Чи можете ви уявити спільне життя без стресу і тригерів, пов’язаних з його вживанням алкоголю?
Поговоріть з партнером про свої почуття і тригери. Важливо, щоб він розумів, наскільки важливо для вас його повна тверезість. Чітко визначте, які межі і правила ви хочете встановити у ваших стосунках щодо вживання алкоголю.
Звернення до психолога може бути важливим кроком для глибокого розуміння своїх емоцій і знаходження шляхів до їх подолання.
Пам’ятайте, що ваше емоційне здоров’я і благополуччя є пріоритетними.
психолог онлайн
Оксана Николаевна Третьякова
Доброго ранку, Katrin!
Відповідно до Вашого звернення
цитата:
Допоможіть будь ласка розібратися в моїй проблемі!
будемо разом розбиратись. Це має сенс, адже усвідомлення повноти картини з усіма її чинниками і складовими формує чітке бачення реальності і дає можливість з нею продуктивно взаємодіяти.
Отже. Аспект перший.
цитата:
Спробуйте дати відповідь, що заважало піти на радикальні кроки одразу, як помітили його схильність до алкозалежності?
Другий момент.
цитата:
Ми з ним домовилися, що він змінить роботу, та піде на терапію до психотерапевта. Все так і склалося
В такому вигляді домовленість половинчаста. Яка мета терапії (лікування)? Повністю позбавитись залежності? Перейти на менші дози? Тимчасово вживати більш легкі напої?
До речі, сам процес виходу з залежності зазвичай досить тривалий. Він включає в себе і взаємодію з наркологом щодо очистки організму, і співпрацю з психологом з метою позбавлення причин алкоголізму (вони насправді глибокі), щоби людина зрештою навчилась задовольняти свої потреби, проживати емоції без допомоги психоактивних речовин, до яких належить алкоголь. Тому доречно визначити мету домовленості.
цитата:
Як на мене, то означені результаті можна вважати лише проміжними. У алкозалежних людей під час лікування нерідко трапляються рецидиви. Така загроза залишається, адже спокуса напитись постійна - він продовжує вживати(!)
цитата:
Зовсім не дивно через те, що кожен його келих повертає Вас в минуле - в ті складні часи, коли переживали, вагались і приймали важке рішення піти від нього.
До того ж, напевно, довіра до людини розмита.
Що її може повернути і відновити? - треба шукати, про це розмовляти з чоловіком.
цитата:
Тут питання, скоріше, не до нього. Вони до Вас. Наскільки себе поважаєте і цінуєте? На які компроміси ладні йти? З чим миритись, а з чим ні за яких обставин?
Відредаговано автором 21-06-2024 10:15:26
психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
цитата:
Доброго дня, Кетрін! Згодна з колегами, Вас можна зрозуміти!
Думаю, Ваше повернення до чоловіка можливе лише в тому випадку, якщо він зовсім не питиме. Але для нього це дуже важко. Чому так?
цитата:
Ось з цією Вашою думкою я зовсім не можу погодитися. Справа в тому, що коли бокал вина вип'єте Ви, не маючи алкозалежності, то це не зовсім те, коли вип'є він, як людина залежна. Вірніше, зовсім не те. Якщо він продовжуватиме пити, то весь час буде ризик того, що він може напитися. Навіть якщо він говорить, що повністю контролює ситуацію. Насправді, залежна людина не може контролювати ситуацію вживання алкоголю. Тому у випадку залежності рекомендується абсолютна відмова від вживання алкогольних напоїв.
Допомоги в цьому можуть групи підтримки АА/АН. Я особисто знайома з залежними, які не вживають роками, навіть десятиліттями, знайшовши опору в групах підтримки та програмі "12 кроків". Також є групи підтримки ДДА - дорослі діти алкоголіків. Головне, щоб людина усвідомила проблему залежності та почала з нею хоча б щось робити.
Дуже добре, що Ваш чоловік пішов в терапію, але якщо сьогодні він повністю не відмовився від вживання алкоголю, то виходить, цього ще замало.
Також Ви маєте усвідомлювати, що разом з повною відмовою від вживання алкоголю у Вашого чоловіка можуть вийти назовні психологічні проблеми, які зараз заливаються спиртним. Якщо Ви хочете жити разом, Ви маєте бути готовою до того, що Вам доведеться багато чого терпіти.
Удачі Вам
психолог онлайн
цитата:
Удачі Вам
психолог онлайн
цитата:
Удачі Вам
психолог онлайн
Доброго вечора Katrin!
Згодна з колегами. Єдине, додам те, що мені здається дуже важливим. У Вашому житті це перший чоловік, який п'є чи були і інші випадки? Ви схильна до депресивних станів?
Які стосунки з алкоголем мали Ваші батьки?