Как избавится от причинения вреда себе?
Здравствуйте! На протяжении примерно 2 лет занимаюсь селфхармом и очень хочу от этого избавится. сделать себе больно заставляют меня абсолютно разные вещи: иногда отношения с родителями, иногда с друзьями,
или просто ненавижу себя. Раньше порезы были поверхностные, но сейчас с каждым разом все глубже , это начинает пугать, хотя в момент самого действия я не осознаю, что что-то не так, кажется, что это самое правильное решение на данный момент. Но всё-таки мне удаётся порой сдерживаться или делать менее значительные порезы, т.к. осознаю, что за эти может последовать(а вдруг узнают родители, или друзья снова заметят, и не особо поймут, зачем и почему. спасибо
Вопрос от: ; Возраст: 17

психолог онлайн
Здравствуйте. Какие ситуации провоцируют желание причинить себе физическую боль? Кто из взрослых людей мог бы вам помочь, поддержать вас? Какие у вас отношения с родителями?
психолог онлайн
Доброго дня, nik103.
Помітно, як Ви страждаєте, я співчуваю Вам. Зазвичай причиною селфхарму є наявність великого психологічного болю, який ми намагаємося зменшити за допомогою фізичного болю. Скажіть, будь ласка, що саме надає Вам таку велику біль (відносини з батьками, друзями, однокласниками тощо)? Чому Ви боїтеся, що Ваші порізи побачать інші і чому Ви про них не скажете? Вам термінового необхідна підтримка і психологічна допомога. Цінуйте себе і своє життя, Ви є відповідальною за свій психологічний добробут.
психолог онлайн
доброго дня, як можете описати свої відносини з батьками? Чи є почуття вини і як Ви його відреаговуєте? Що для Вас ці порізи, самопокарання чи можливість заявити про себе (зробити так щоб Вас помітили, побачили) ...?
Дополнение от автора
Отношение с мамой не очень хорошее, часто ругаемся. в основном, необоснованные претензии ко мне, либо слишком агрессивная реакция на проступки. в отношениях с друзьями все хорошо, но бывают моменты, когда я чувствую некий негатив, и начинаю думать, что все не так хорошо, как кажется. из-за этого возникает чувство вины, что я не такая хорошая подруга, что делаю что-то не так( не только в дружбе). в принципе, есть страх, что от меня все отвернутся, часто плачу по этому поводу. очень боюсь говорить родителям о порезах, т.к. после этого так же может последовать агрессия. друзья знали о порезах, но сейчас я не рассказываю, т.к. знаю, что им не хотелось бы видеть их снова, говорят, что переживают. спасибо
психолог онлайн
Добрый вечер! Заморозьте бутылку с водой и прикладывайте, вместо того, чтобы резать себя! И , конечно, Вам нужна помощь психолога! Где Вы можете ее получить? Можете ли довериться маме, близким?
психолог онлайн
Ви реагуєте і чините так як вмієте, і нічого винити себе за це. В певних ситуаціях Ви можете злитись і можете бути поганою подругою, дочкою. Завжди можна проаналізувати що розізлило і чи це було виправдано, як можна зробити по-іншому, і чому це Вас вчить.
Зверніться до психолога чи психотерапевта.
психолог онлайн
цитата:
Отношение с мамой не очень хорошее, часто ругаемся. в основном, необоснованные претензии ко мне, либо слишком агрессивная реакция на проступки
Я розумію, що Ви боїтеся гніву матері (особливо, якщо вона реагує на Ваші проступки агресією). Звичайно, вона засмутиться і, можливо, її захисною реакцією буде гнів, однак, якщо Ви підготуєте її до цієї розмови ("Мама, я хочу тобі відкритися, але я бося твого гніву. Мені дуже важлива твоя підтримка і допомога, я не хочу нічого від тебе приховувати. Чи не могла б ти, будь ласка, мене спокійно вислухати. Якщо ти відчуєш, що у тебе піднімається сильний гнів чи не могла б ти, будь ласка, на деякий час вийти і заспокоїтися, а потім ми повернимося до нашої розмови"), то Ваша матір Вас не лише зрозуміє і підтримає, але і буде Вам вдячною за щирість. Набагато гіршим буде, якщо Ви приховуватимете від неї свій психологічний стан і чим далі, тим більше він буде загострюватися. Рано чи пізно Ваша матір можне дізнатися про селфхарм і тоді її захисна реакція гніву буде набагато інтенсивнішою, адже вона відповідальна за Ваше фізичне і психологічне здоров'я.
Також скажіть, будь ласка, які у Вас стосунки із батьком?
цитата:
когда я чувствую некий негатив, и начинаю думать, что все не так хорошо, как кажется. из-за этого возникает чувство вины, что я не такая хорошая подруга, что делаю что-то не так (не только в дружбе).
Коли щось йде не так і Ви відчуваєте до себе негативне ставлення з боку інших - це цілком природньо переживати гнів на цих осіб та сум через неприйняття. Це не означає, що Ви погана подруга, це означає, що Ви жива людина. Найгірше - це невираження своїх переживань. Ви не маєте приховувати свої почуття, щоб заслужити дружбу і хороше ставлення. Чим більше Ви приховуєте почуття, тим більше вони накоплюються і тим більше це спричиняє Вам психологічний біль, який ви намагається, знову ж таки, задушити та перепрожити через фізичний біль.
цитата:
есть страх, что от меня все отвернутся, часто плачу по этому поводу
Справжні друзі ніколи від Вас не відвернуться. Я переконана, що батьки також (хоча Ви часто конфліктуєте з мамою, проте це вже перша ознака, що Ви їй не байдужа). Так, вони будуть за Вас хвилюватися і, можливо, скажуть Вам "не роби так більше, ми не хочемо цього більше бачити". Цю фразу не варто сприймати буквально. Коли вони говорять її, то думають, що таким чином, Вам допомагають і показують свою турботу. Насправді ж, друзі, не знають, як Вас підтримати і бояться Вам ще більше зашкодити, тому не змогли придумати нічого кращого. Скажіть друзям прямо, що коли вони говорять таку фразу, то Ви починаєте боятися говорити їм про свої проблеми і це лише погіршує Ваш психологічний стан. Скажіть, що Ви хотіли б отримати від них емоційну підтримку у вигляді співчутливого вислуховування.
nik103, я бачу, як Вам зараз важко, однак дозвольте іншим Вам допомогти. Ви велика молодець, що написали сюди і це вже перший крок, проте цього недостатньо. Будь ласка, якомога швидше поговоріть зі своїми батьками про селфхарм та Ваш теперішній психологічний стан, зазначивши, що Вам необхідна допопомога психолога-психотерапевта. Я впевнена, що вони Вас зрозуміють. В крайному випадку, зверніться за допомогою до шкільного психолога.
Бажаю Вам удачі та самозцілення! Вірю у Вас!