Стресонестійкість
Доброго дня.
Я абсолютно стресонестійка людина. Постійно відчуваю тривогу, напруження, знервованість. Розумію що не правильно сприймаю стресові ситуації. Через це погіршується здоров‘я. Як можна змінити відношення до стресів?
Вопрос от: ; Возраст: 36

психолог онлайн
Что вы подразумеваете под стрессовыми ситуациями?
О чем тревожитесь?
Когда это началось?
Дополнение от автора
Всі життєві ситуації, які вимагають відповідальності (професійна діяльність), ситуації, які трапляються вперше і немає досвіду як їх вирішити: будь-які поломки, що трапляються або нові роботи, які треба зробити: ремонтні чи монтажні.
Тривоги щодо життєвих, побутових справ: і спізнитися (в школу з дітьми, до лікаря, на тренування, на зустріч), і втратити кошти (під час роботи: щось не зробити, чи не так зробити), і дрібниці, які трапляються: пробити колесо, розбитий телефон, випала пломба... Будь- що, що виводить із зони комфорту. Але зона комфорту не може бути обмежена сидінням на дивані і спогляданні фільмів!?
Триває з юнацького віку.
психолог онлайн
Світлана Гарольдівна Ломовцева
Добрый день!
Стрессоустойчивость - это качество, которое, можно и нужно развивать, для улучшения качества нашей жизни
психолог онлайн
Доброго дня, romichrio.
Для того, щоб підняти Вашу стресостійкість, перш за все, необхідно зрозуміти, де лежить "корінь" Вашої знервованості.
цитата:
Триває з юнацького віку.
Скажіть, будь ласка, чи були у Вас якісь кардинальні зміни, стресові події у юнацькому віці? В дитинстві Ви були тривожною особою?
психолог онлайн
Доброго дня. Із доповнення до історії, я помітила, що у вас високі очікування щодо себе. Чи проявлялось таке відношення до вас у підлітковому віці, і від кого?
Дополнение от автора
Я виріс в сім‘ї без батька. Батьки розвелися коли мені був 1 рік. Його я ніколи не бачив, він ніколи не провідував мене. Братів, сестер в мене теж немає. Мене виховувала мама-одиначка. Хоч вона вважає, що замінила мені і тата і маму, я вважаю, що не отримав жодного. Зараз в мене є сім‘я: дружина і двоє дітей: дівчинка 10 р і хлопчик 4 р, і я бачу які різні ролі і впливи ми несемо дітям. До 4 р я проживав з бабцею і дідусем в селі, а з 4р переїхав до міста, де пішов в садок, де моя мама працювала вихователькою, в моїй групі. Всі побутові проблеми, які виникали моєю мамою сприймалися як катастрофи: мої хвороби: кір, вітрянка, отит. Не було на кого мене залишити, на роботі проблеми з лікарняними. У 92-му садок закрили, мама залишилася без роботи, без грошей, без підтримки. Найгірше, що звинувачувала мене у своїх проблемах, що хворобливий, що не послушний і т.д. Всі ці постійні мамині стани тривоги як на мене передалися і мені.
психолог онлайн
цитата:
У 92-му садок закрили, мама залишилася без роботи, без грошей, без підтримки. Найгірше, що звинувачувала мене у своїх проблемах, що хворобливий, що не послушний і т.д. Всі ці постійні мамині стани тривоги як на мене передалися і мені.
З Вашого опису помітно, що Ви переживали сильний стрес у дитинстві. Припускаю, що Ви несвідомо вирішили "рятувати" маму через завищенні вимоги до себе. Ваша мама звинувачувала Вас у своїх проблемах (хоча виключно вона сама відповідальна за своє психологічне благополуччя), а Вам, в дитинстві, довелося стати дорослим, та взяти відповідальність за емоційний стан Вашої матері - це дуже сумно. Тепер Ви боїтеся зробити будь-яку помилку (установка від матері "будь ідеальним") тому, що не хочете когось розчарувати, як могли розчарувати матір, а Ваша Я-концепція містить цей образ "сильного чоловіка, який не створює проблем і легко долає стрес" (з ним пов'язане Ваше самоставлення).
Крім цього, припускаю, що вагому роль грає і розлучення Ваших батьків (зазвичай дитина, та ще й у віці 1 року несвідомо починає звинувачувати себе у розлученні батьків, сприймає той факт, що депресія мами в наслідок розлученя пов'язана з нею) + можливо Ваша матір спроектувала на Вас фігуру Вашого баька і, таким чином, перенаправляла свій гнів з нього на Вас, а Ви, в свою чергу, відчували провину і намагалися зробити маму щасливою, будучи ідеальним (лише таким чином, Ви могли заслужити її прийняття і любов).
Саме тому Ви зараз хвилюєтеся і боїтеся будь-яких труднощів, адже це, несвідомо, відтягуває Вас у травматичне минуле (труднощі починають здаватися Вам гіперболізованими і Ви починаєте хвилюватися). Можливо Ви також не засвоїли інші копінг-стратегії, так як не бачили як конструктивно вирішувати і приймати труднощі.
цитата:
Зараз в мене є сім‘я: дружина і двоє дітей: дівчинка 10 р і хлопчик 4 р, і я бачу які різні ролі і впливи ми несемо дітям.
Дуже добре, що Ви помічаєте, які впливи Ви несете дітям. Це перший крок для того, щоб зрозуміти, як краще виховувати дітей, де Ваше минуле може вплинути на установки дітей та з чим потрібно боротися.
Що я можу Вам порекомендувати? Вам необхідно звернутися на індивідуальні консультації до психолога-психотерапевта тому, що помітно, як Ваші травми дитинства впливають на Ваше житя зараз (а в режимі переписки це, на жаль, вирішити неможливо).
Дополнение от автора
Оксана, ви правильно вважаєте. І я розумію, що зарано подорослішав, і що не отримав всіх барв дитинства та повноцінної материнської любові і ласки, що стикався зі стресом не по роках, я в юному віці, а це були 90-ті отримував стрес, який і дорослим з уже сформованою психікою важко було витримати. Мені важко навіть уявити правильну, здорову, психоемоційну поведінку, бо з самого дитинства формування відбувалося викривлено. Розумію і усвідомлюю, але на жаль зміни в напрямку одужання не відбуваються. Немає душевного спокою, рівноваги та задоволення. Я займався з кількома психологами: і гештальт терапією, і відвідував семінари та тренінги, і відвідував психіатра та приймав літій і ципралекс. Та по відчуттях і результату я не бачу змін...
психолог онлайн
Как долго вы работали с психологом? Были ли какие-то результаты? о какой причине прекратили посещать психолога.
Соглашусь с коллегой - ваша тревожность с детства. Мало того, что вы наблюдали за маминой тревожностью, страхами, проблемами, еще и вас в этом обвиняли. И увы, но свою тревожность вы и своим детям пережали и продолжаете передавать. Вам нужна терапия, и длительная, чтобы проработать ваши отношения с родителями. Потому что и отсутствие отца также влияет. У вас не было опоры в жизни. Сложно ребенку при этом вырасти и быть уверенным в чем-либо. А сейчас уже уже сам отец и тяжело давать своим детям то, что вы сами этого не получили.
Но других методов, кроме как терапия, нет. Таблетки это снятие симптомов, не более
Дополнение от автора
Я вже кілька років цим займаюся. З трьома психологами займався від 3 до 6 місяців з кожним. Але краще не ставало: ні душевного спокою, ні зменшення тривог не виникало. Звинувачували маму і радили змінити ставлення і зрозуміти. Наполягали знайти батька, поговорити з ним, хоча я не маю жодного бажання і не вбачаю потреби, це чужа для мене людина з якою в мене немає нічого спільного і нас нічого не пов‘язує, немає спільних спогадів, емоцій і т.д. Це просто людина яка дала сім‘я - біологічний батько. Я почав розуміти що з дітьми поводжуся так як поводилися, зі мною. Мені це не подобалося, ці звинувачення, крики, критика, тому я волію по-іншому поводитися з людьми. Спостерігаю за іншими людьми, за іншими батьками, щоб підібрати ту модель яка мені до душі, бо моя мені не підходить, і вона шкодитиме моїм дітям. Але розумом контролювати емоції складно, коли всередині бурлить океан, океан злості, невдоволеності, відчаю, безвиході. Як наслідок депресія. А коли мозок не бачить виходу, починають відвідувати суїцидальні думки. Наразі я начебто їх подолав і стараюся боротися далі. Самопізнавати, зрозуміти, щоб подолати. Таблетки пропив 3 місяці і облишив, коли не бачив жодних змін. Я розумію, що те що формувалося 30 років кількома сеансами не вилічити, але коли після 10 сеансів не змінюється ні на йоту, то теж не бачу змісту продовжувати в тому напрямку і тією тактикою.
психолог онлайн
цитата:
З трьома психологами займався від 3 до 6 місяців з кожним. Але краще не ставало: ні душевного спокою, ні зменшення тривог не виникало. Звинувачували маму і радили змінити ставлення і зрозуміти. Наполягали знайти батька, поговорити з ним,
Говорили ли с психологами о том, что вам не нравится, какие переживания у вас вызывают их слова, как вам с ними работать?
И еще вопрос - психологи так и говорили советами, наставлениями, указаниями, что вам делать, прямо обвиняли вашу маму или это ваша интерпретация?
Дополнение от автора
Так, максимально озвучував все що непокоїть і що відчував.
В одному випадку вважаю що зайшли в глухий кут на питанні батька, бо не вважаю, не відчуваю потреби зустрічі, і кожен сеанс зводився саме до цього. В мене є багато прикладів у кого були як хороші тати і з них виросли не задоволені собою і всім навколо, не щасливі люди, так і є приклади в кого були тати п‘яниці, які їх били і виросли благополучні люди. На скільки в них погані спогади, затаєні образи не можу заглиблюватися, говорю поверхнево. Щодо себе, не бачу потреби і не варто тиснути. Я пояснив, висловився, мене не почули. Тому продовжувати не забажав.
Щодо матері, то я озвучував її як причину і надалі крутилися навколо цієї теми. Малюнки, картинки зводилися пояснення до образи на маму.
На даний момент вважаю себе абсолютно стресонестійким, з розхитаними нервами, з тривожним ставленням і неспокоєм. Як доказ ще вважаю свій фізичний стан: швидка втомлюваність, лінь. Діагностований аутоімунний тиреоїдит, і хоч це хвороба від частих ангін, то подальше дослідження ендокринолога виявили угроблену підшлункову залозу з низьким вмістом інсуліну, менше 2, при нормі до 20 та високим вмістом глюкози 5,9. Це предіабет, хоча в сім‘ї хворих на діабет не було.
В дитинстві я багато їв солодкого і до тепер люблю, це я як розумію для зняття стресу. Зі слів лікаря не солодколюбство гробило настільки підшлункову. Виходить що стрес її знищував.
Потрохи я знизив цукор до 4,7 і підвищив інсулін до 6,5. Але нещодавно пережив кілька суттєвих стресів і одразу цукор стрибнув до 6, а інсулін впав нижче 2. Лікар каже, що я добиваю себе і впевнено рухаюсь до діабету.
А я вважаю, якщо не зможу це вирішити, то можливо і до онкології дійде.
Багато хто виріс з 90-х і з різних сімей, і розведені батьки, і вітчими, і чого в кого не було, але саме стресостійкість чи не стресостійкість, сприйняття і ставлення до проблем відігравали вирішальні ролі
психолог онлайн
цитата:
Если честно, ничего не поняла про ваш опыт терапии. Вы не ответили на мои вопросы, но написали про своих знакомых. А я спрашиваю про вас.
Какие результаты были от терапии?
Психологи так и говорили советами, наставлениями, указаниями, что вам делать, прямо обвиняли вашу маму или это ваша интерпретация?
цитата:
Діагностований аутоімунний тиреоїдит, і хоч це хвороба від частих ангін, то подальше дослідження ендокринолога виявили угроблену підшлункову залозу з низьким вмістом інсуліну, менше 2, при нормі до 20 та високим вмістом глюкози 5,9. Це предіабет, хоча в сім‘ї хворих на діабет не було.
Вы лечитесь? Соблюдаете диету?
Дополнение от автора
Результатів не було.
Щодо тата - так. Конкретні слова: Погано що ви виросли без батька, у вас не заклалась чоловіча сила, чоловічий стержень. Вам варто, і варто, і варто зустрітися з ним.
Щодо мами. Я озвучив своє ставлення, образи до неї, розчарування нею. Що зганяла злість на мене за невдалий шлюб, що винила мене в чому я винний і не винний, не жаліла мене коли в мене було більше 50 фурункулів на ногах після моря, і я ходити не міг, а коли міняли пов‘язки, які прилипали до ран і я плакав та кричав від болю, то мене били, що не терплю.
І коли я описував картинки, які вибирав, то пояснення зводилися до: ви так вважаєте, бо ви не отримали від мами любов чи ласку і ніжність або мамине ставлення було поганим і болючим, тому ви бачите біль і смуток.
Так я лікуюся від аутоімунного тиреоїдиту уже більше 3 років. Антитіла зменшилися в 4 рази.
Як такої дієти мені не призначали, я харчуюся регулярно вдома: сніданок, обід, вечеря. Майже виключив солодощі. Алкоголем не зловживаю, не палю. Займаюся спортом: футзал, тренажерний зал, басейн по 1 р в тиждень. Внаслідок чого результати і цукру і інсуліну покращилися.
психолог онлайн
цитата:
В мене є багато прикладів у кого були як хороші тати і з них виросли не задоволені собою і всім навколо, не щасливі люди, так і є приклади в кого були тати п‘яниці, які їх били і виросли благополучні люди....Багато хто виріс з 90-х і з різних сімей, і розведені батьки, і вітчими, і чого в кого не було, але саме стресостійкість чи не стресостійкість, сприйняття і ставлення до проблем відігравали вирішальні ролі
Насправді кожна людина - це окрема індивідуальність, не порівнюйте себе з іншими (припускаю, що Ваша мама так само робила). Ви - це Ви і Ви є таким, яким є.
цитата:
З трьома психологами займався від 3 до 6 місяців з кожним. Але краще не ставало: ні душевного спокою, ні зменшення тривог не виникало. Я розумію, що те що формувалося 30 років кількома сеансами не вилічити, але коли після 10 сеансів не змінюється ні на йоту, то теж не бачу змісту продовжувати в тому напрямку і тією тактикою.
У цій цитаті міститься суперечність: з одного боку, Ви розумієте, що тривожність не зникає, а з другого - Ви хочете результату зменшення тривоги вже. Насправді, терапія - це дуже довготривалий процес (зазвичай існує думка, що 1 рік життя - 1 місяць терапії, проте все індивідуально, це може тривати довше). Як працює терапія? Ви можете проробити свої дитячо-батьківські проблеми лише через терапевтичні стосунки із одним і тим самим терапевтом. Перший рік йде на встановлення таких стосунків (Ви проектуєте на терапевта батьківську фігуру), а після цього, через терапевта, пропрацьовуєте свої дитячі травми. Зрозуміло, що Ви не відчували полегшення, адже Ви проходили лише 10 сеансів до одного терапевта, а потім переключалися на іншого (не було встановлено терапевтичних відносин).
цитата:
Таблетки пропив 3 місяці і облишив, коли не бачив жодних змін.
Щодо таблеток, Вам назначив їх психіатр? Більшість заспокійливих мають накопичувальний ефект, якщо Ви перестаєте їх приймати, то результату не буде. Крім цього, Ви маєте постійно (раз або 2 рази на місяць) відвідувати психіатра, щоб він правильно підібрав Вам дозування та діючу речовину (це поширена практика і так роблять всі спеціалісти). В неможете прийти лише один раз, Вам припишуть одразу таблетки, які "заглушать Вашу тривогу" і все ОК. Це просто неможливо.
Крім цього, Вам необхідно проходити два процеси паралельно: ходити на психотерапію та приймати заспокійливе під наглядом психіатра, лише тоді (пропрацьовуючи одночасно психологію + біологію) Ви побачите результат.
цитата:
Щодо себе, не бачу потреби і не варто тиснути. Я пояснив, висловився, мене не почули. Тому продовжувати не забажав.
Помітно, що у Вас настільки великий біль, що спрацьовує захисний механізм "заперечення" і "знецінювання". Ви навіть несвідомо втекли із психотерапії тому, що натиснули на "Вашу больову точку". Проте, на жаль, саме уникнення повтороного переживання болю сприяє тому, що у Вас депресія і Ви нікуди не рухаєтеся. З іншого боку, припускаю, що психотерапевт побачив цю Вашу травму, але зробив цю інтервізію занадто рано, не підготувавши Вас психологічно (це також його помилка). Можливо він (вона) хотіли якнайшвидшого результату (бо Ви самі сказали, що хочете зменшення тривоги хоча б на 10 сеансах), тому і почали "рвати проблему з корнем, замість того, щоб копати її потроху".
Не варто також виключати варіант, що Ваш просто не підійшов напрямок психотерапії.
цитата:
Спостерігаю за іншими людьми, за іншими батьками, щоб підібрати ту модель яка мені до душі, бо моя мені не підходить, і вона шкодитиме моїм дітям. Але розумом контролювати емоції складно, коли всередині бурлить океан, океан злості, невдоволеності, відчаю, безвиході. Як наслідок депресія.
Це і цілком зрозуміло. Сама суть дитячих психологічних травм - вони впливають на наше теперішнє життя через емоційну сферу. Як би Ви не намагалися раціонально все обдумувати (механізм раціоналізації як втеча від переживань), проте емоції і далі будуть впливати. Ви не здатні силою волі їх "задушити" чи "послабити", чим сильніше Ви тисните на пружину, тим більше вона стріляє. Єдиний вихід - це повністю перепрожити той гнів, сум за всі ці 30 років.
цитата:
А коли мозок не бачить виходу, починають відвідувати суїцидальні думки. Наразі я начебто їх подолав і стараюся боротися далі. Самопізнавати, зрозуміти, щоб подолати.
Ви постійно "боритеся", але це боротьба із вітряками. Раціо не зможе замінити емоціо, як би Ви не намагалися (Ви ж бачите, що Ви йшли цим курсом досить довго і нічого не виходить). Так, усвідомлення - це перший крок до зцілення, але крок. Мені здається, що Ви застрягли на цьому етапі і не йдете далі, у пропрацювання.
цитата:
Ви вже начебто написали "свій сценарій життя" (він формується до 6 років) і зараз несвідомо до нього йдете (Вам необхідно його пропрацювати із психогом-психотерапевтом).
психолог онлайн
цитата:
Щодо тата - так. Конкретні слова: Погано що ви виросли без батька, у вас не заклалась чоловіча сила, чоловічий стержень. Вам варто, і варто, і варто зустрітися з ним.....І коли я описував картинки, які вибирав, то пояснення зводилися до: ви так вважаєте, бо ви не отримали від мами любов чи ласку і ніжність або мамине ставлення було поганим і болючим, тому ви бачите біль і смуток.
Із цих цитат помітно, що Вас дратувало те, що психологи просто казали Вам про сам факт наявності проблеми (в чому її суть), про яку Ви вже і так знаєте, замість того, щоб пропрацювати її. Припускаю, що Вам не вистачало саме прийняття, емпатійності від психологів-психотерапевтів, адже вони займалися простими інтерпретаціями (із Вашого опису). Як я вже зазначала попередньо, терапія відбувається через терапевтичні стосунки. Перший рік йде на те, щоб Ви їх встановили через проговорювання своїх образ на батьків, висловлення та перепроживання почуттів, які Ви так довго в собі придушували (психотерапевт, паралельно займається інтерпретаціями). Вже далі, коли терапевтичні відносини встановилися, йде пропрацювання травми через регресивні техніки, бо раніше вони будуть просто неефективними і травматичними (це, насправді, залежить від напрямку).
Скажіть, будь ласка, чи у Вашій родині (по лінії батька чи матері) були випадки невиліковних хвороб, або шкідливого для здоров'я трудоголізму? Таке відчуття, що Ви себе караєте і несвідомо підводите до такої життєвої розплати у вигляді психічно і, відповідно, соматичного виснаження (вимагаєте від себе негайного неможливого результату + вирішити цю проблему самостійно (тренінги, раціональне обдумування, самопізнання, недовге перебування у спеціалістів із психічного здоров'я)). Оця установка від Вашої матері "Будь сильним".
Дополнение от автора
Я прекрасно розумію що треба багато часу, щоб щось вирішити. Що не можливо за короткий проміжок вирішити всі наболілі проблеми дитинства, юності.
Але коли мені не легшає ні на йоту, коли тиснуть робити або думати якось так як я не думаю і не хочу так думати, то я не можу так лікуватися.
Я навіть не уявляю що корисного мені принесе зустріч з людиною, яка безвідповідально, тупо, безсовісно, наплювательськи поступає з своєю дитиною. Яка не цікавиться її долею, чи жива, вона, чи здорова, чи не голодна? Яка навіть не проявляє бажання приїхати і запропонувати допомогу чи пораду. Це просто зрада. Зрада всіх високоморальних, пафосних озвучень - батьківство. В мене нема жодного бажання бачити ую людину і чути будь-які пояснення:
Чи, вибач, я хотів, але не зміг. Боявся твоєї мами, своєї мами, чи другої жінки, чи людей, чи тебе.
Або вибач, мені все одно і байдуже що ти там і як.
Є факт - батька не було, він не шукав мене і не хотів знайти. Він доросла людина, яка вміє купити квиток і приїхати провідати. Я ж дитина, яка сама не поїде. І в дорослому віці я не бажаю шукати і ганятися за привидами.
Навіть якщо я поїду і знайду, то як це змінить минуле, як змінить формування яке вже відбулося? Як зітре з пам‘яті те життя, ті стреси в яких я жив? Який зміст? Дерево виросло. Як гнув вітер, так і росло. Ніхто не культивував, не підв‘язував, не формував крони. Воно вже є. Але навіть таке, воно має бути щасливе і задоволене собою.
Останній психотерапевт сказав, що лікує без таблеток і їх мені не треба. Я і не наполягав.
Дополнение от автора
---
За батькову лінію не знаю нічого.
За мамину... можливо її дядько, моєї бабці брат, який товкся безкінечно, хазяйновитий був, займався торгівлею, в якого на книжці понад 60 тис руб, який помер від раку, і діти йому ні на грам не вдячні за освіту ветлікарів, і майже не відвідують могили.
Можливо хазяйка моєї мами, близька родичка, в якої вона жила в той час коли я був в селі. Та жінка талановитий інженер, ґаздиня, любляча мама і дружина, яка працювала на роботі, готувала, вишивала, ткала. Якій зраджував чоловік, якій діти не вдячні за мед освіту і теж не відвідують могили, і яка теж померла від раку.
І моя мама працювала багато і постійно, і жалілася на роботу, на клопоти і не має часу на себе. Яка повторювала, що не треба падати духом, дивитися з оптимізмом вперед.
P.S. Яка злила не мене весь свій негатив і жодного разу не попросила пробачення.
психолог онлайн
В вас много слышится сопротивления и обесценивания работы психолога. Даже простая констатация факта вызывает у вас раздражение. И если по поводу 1 психолога можно еще списать на то, что попался не совсем компетентный, но если 3 психолога и у вас со всеми одинаковые проблемы и ни с одним нет результатов, то вопрос уже в том, как вы строите отношения и что вы сбегаете. Тема родителей длительная и это не вопрос 3-6 месяцев. Соглашусь с тем, что писала коллега - и про то, что для вас это явно сложные чувства и вы не хотите с ними соприкасаться, и про то, что рано уходите, а тема с родителями требует работы с одним психологом хотя бы года 2-3.
Если же вы пишите, что
цитата:
коли тиснуть робити або думати якось так як я не думаю і не хочу так думати, то я не можу так лікуватися.
Как вы видите работу с психологом, чтобы вам стало легче? Есть какие-то ожидания?
Дополнение от автора
Я цілковито з повагою ставлюся до психологів і не полишаю надії, що допомогти мені може саме такий спеціаліст. Можливо не склалися стосунки.
Я просто описую процес:
З першим - він просто записував що я розповідав, без заглиблення, звертання на щось уваги, порад, просто я говорив - він записував. Так тривало пару місяців.
Другий я теж висловлював свої тривоги, образи і ми їх жували і товклись на них.
Знайшли цапа-відбувайла - маму і зробили її виною у всьому.
Третій випадок: я не мав батька, не отримав чоловічої сили, шкодую і потребую, повинен віднайти.
Я розумію, що робота психотерапевта з пацієнтом побудована так, щоб пацієнт говорив, і витягнути з його підсвідомості саме те що наболіле, заважає бути щасливим.
Жоден спеціаліст не скаже що ти такий чи сякий, а ось так чи так ти робиш і дамаєш добре чи не добре.
Але я вважаю що є загальні речі, правила на які варто розплющувати пацієнтам очі і окреслити межі відчуття та поведінки. Я це говорю як людина з раціональним складом розуму, яка хоче розуміти орієнтири.
Це просто виглядає як прийшов пацієнт який повзає або ходить на руках і ногах і каже, щось не добре, підкажіть, а йому замість того, щоб прямо сказати - ти людина і маєш ходити на ногах вперед, починають радити додуматися самому. А чому не добре, а як ти думаєш, а де болить, а має боліти, а як ти уявляєш, а як би ти хотів? А подивись довкола, уяви. А чи зможе людина стати людиною?
А також людина в якої фактично ніколи не було нормального душевного спокою і якій важко уявити А як має бути? Як думати? Як ставитися?
Можливо якби було нормально скажімо років 20, а потім щось трапилося і шукалися методи подолати проблему і знову відчути ту легкість яка була колись, але яка була, яку ти відчував і пам‘ятав. А не так коли відчуваю що не добре, але не уявляю як має бути.
Весь цей час досліджувалась людина, ділилась на знаки зодіаку, темпераменти, статі, раси, характери і т.д. для того щоб зробити психологічний портрет про людину іншою людиною яка це аже знає, а не заставляє її видумувати ровер по-новому.
психолог онлайн
Я правильно понимаю, что вы ожидаете от психолога свой психологический портрет с четкими инструкциями, что и как у вас происходит в жизни, в ваших чувствах, советов как быть и как решить вашу проблему? А обсуждать, проговаривать, замечать что-либо за собой, учиться распознавать свои чувства, проживать их, в том числе и ваше детство и отношения с мамой и к отцу, вы считаете пустой тратой времени?
Дополнение от автора
Я очікую і направлення, і порад, і розуміння, і конкретики, і випуску емоцій, і допомоги в усвідомленні. Щоб не було дійдем чи не дійдем, зате погуляєм. Це трохи боляче.
Ніщо не марне часу, якщо зцілює і допомагає. Я вважаю що робота психолога це більше ніж робота. На заводі можна зміну відтараторити і забути, а тут тонка робота, яка відкладається і зачіпає емоційно, і психолог хоче не хоче мабуть переживатиме якісь емоції мимоволі. Психолог - це і друг, і наставник, і совість, і дзеркало. Людина, яка співчуває, співпереживає, знає, вірить, може і хоче з тобою боротись за тебе, вкладає душу, серце і розум. Тут серйозні речі на грані життя і смерті і не всі здатні впоратися.
Ти довіряєш психологу і маєш бути впевненим.
На одному з сеансів я спізнився на 10 хв, бо потрапив у тягучку і психолог закінчив 45 хв сеанс в той час що і мав бути по графіку, тобто сеанс тривав 35 хв. Я вважаю це трохи черство, тому й припинив. Я не прошу панькатися зі мною, але і не відчуваю співчуття. Це не армія з режимом.
Звичайно, проявляються нотки, що я шукаю не байдужості від когось, що не відчував важливості і бути потрібен, яких не отримав в дитинстві. Це одна із прогалин недо-: недолюблений, недобавлений... А як ці прогалини заповняти? Повернути час не можливо.
психолог онлайн
Психолог не даёт советов, оценок и установок, что вам делать. Второй момент - с вашим опозданием психолог все правильно сделал. Есть сеттинг и нарушать его вредно для самого же клиента и терапии. Вы могли это обсудить в следующий раз, но никакой чёрствости и плохого отношения в четком соблюдении рамок нет. И вы как раз зря ушли. Обсуждение этого случая много чего могло дать вам.
психолог онлайн
Ви помітили, що у Вашій історії спостерігається дуже багато випадків онкології? І раптом, під кінець одного зі своїх дописів, Ви засвідчуєте, що можливо Ви закінчете онкологією. Думаю, що це не просто збіг, а прояв сценарного процесу з яким необхідно працювати.
цитата:
Психолог - це і друг, і наставник, і совість, і дзеркало. Людина, яка співчуває, співпереживає, знає, вірить, може і хоче з тобою боротись за тебе, вкладає душу, серце і розум. Тут серйозні речі на грані життя і смерті і не всі здатні впоратися.
Ти довіряєш психологу і маєш бути впевненим.
Повністю погоджуюся з Вашою тезою що робота психолога є дуже тонкою. А в чому власне проявляється її "тонкість"? Перш за все, у вмінні зберігати професійні кордони з клієнтом. Дуже часто люди очікують, що психолог стане їм другом та буде 100 % викладати себе (така думка формується через мас-медіа). Насправді ж, психолог - це професія, така сама, як лікар і т. д. Безперечно, психолог має проявляти Вам співчуття, направляти Вас у процесі самопізнання і т. д., однак він ніяк не може стати із Вами настільки близьким - це непрофесійно і може зашкодити не лише йому (емоційне вигорання), але і самому клієнту. Ми не маємо права давати поради чи рекомендації. Щодо класифікацій типів особистостей - звісно, що ми їх вчимо та вони існують, проте, за 10 консультацій їх визначити неможливо + кожна класифікація - це спрощенна модель, а кожна людина - окремий унікальний мікрокосм. Тип особистості - це лише один із інструментів для психолога (для кращої роботи), проте не для клієнта.
цитата:
Щодо сеансу, то тут повністю погоджуюся з колегою.Тут справа не лише у вимогах до нашої роботи, але і у тому, що після Вас може стояти наступний клієнт і ми не можемо надавати комусь більший чи менший пріорітет (а запас робиться для того, щоб клієнти не зустрічалися).
Скажіть, будь ласка, ця ситуація із сессією відбулася, коли Ви ходили до першого психолога? Так, було б дуже добре, якби Ви проаналізували свою образу із психологом-психотерапевтом, адже, як Ви і самі написали, можливо Ви так інтенсивно відреагували на цей момент тому, що цей досвід "відтягнув Вас гумовою стрічкою" у травматичне минуле, коли Вас не приймали батьки. Ця ситуація демонструє, що почався терапевтичний процес. Ви змогли спроектувати батьківську фігуру на психотерапевта і саме з тими Вашими переживаннями необхідно було працювати. Ви мали відкрито говорити, що Ви відчуваєте по відношення до психолога-психотерапевта, а потім то аналізувати разом - так проходить терапія.
психолог онлайн
цитата:
Оцей момент мене дуже зацікавив. Тобто Ви б взагалі не хотіли йти в дитинство, а обговорити момент, який трапився з Вами після 20 років, що, можливо, погіршив Ваш стан? Чи казали Ви про це своїм психотерапевтам? Що тоді, власне, з Вами трапилося?
цитата:
Знайшли цапа-відбувайла - маму і зробили її виною у всьому.
Ось ці цитати показують, що у Вас дуже великі психологічні захисти на тему пропрацювання Ваших дитячих переживань. Припускаю, що Ви просто психологічно не готові йти в дитинство, бо це для Вас надто травматично (Ви ще й відчуваєте провину за те, що гніваєтеся на матір). Таким чином, Ви волієте спочатку встановити контакт з психологом, працювати "тут і тепер" зі своїми проблемами. ОК, це Ваше право, кожний клієнт має свій темп і так, власне, працює психотерапія. Головне - обговорити цей момент з психологом і вибрати відповідний напрям (бо, наприклад, психоаналіз тільки і працює із дитячими травмами та інтерпретаціями. Цей напрямок є досить дерективним і припускаю, що той психотерапевт, що лише записував і слухав Вас був психоаналітиком).
Дополнение от автора
Я не налаштовую себе на онкологію, я просто вказую, що онкологія виникає від стресу, чинник якого не можу ні подолати, ні послабити. Я не можу поміняти ставлення до тих самих речей і проблем десятки років. Факт на лице проблеми з підшлунковою.
Щодо сеансу, то це був 3-ій психолог, і я зустрічався з іншими пацієнтами і не раз. І очікував по 10-15 хв, коли приходив на свій через затримки, і після мене нікого не було ще хв 10. А не мав, то не мав. Я просто аналізую.
А перервав, тому що вважав не вірний напрям (тиск про зустріч з татом). Багато чого аналізував після того, і хоча інформували мене, що терапія все одно якийсь час діятиме, і те що я зрозумію буде наслідком терапії, речі які я зрозумів були, і були з зовсім іншим контекстом, але не дотичні до теми тата.
Це теж результат, він як в ситуації, коли робиш дизайн квартири, але з часом бачиш, що такого не хочеш, і в підсумку розумієш не який дизайн хочеш, а якого точно не хочеш. Це теж плюс.
Безперечно грань між психологом і пацієнтом повинна бути.
психолог онлайн
Кроме как посоветовать вам начинать терапию снова, либо возвращаться к одному и психологов и проговаривать с ним все сложности, не вижу вариантов. Но то, что вы полностью обесценили работу всех троих психологов и после работы ни с одним нет никаких результатов, склоняют меня к мысли, что вам и 4й не поможет, если вы не заметите и свой вклад в отношения с терапевтом, и не измените подход к работе.
Дополнение от автора
Я мав на увазі, що коли все розвивається не правильно спочатку, з дитинства, немає розуміння до чого прагнути, який він правильний, нормальний стан душі без тривог, переживань.
Це не те що було нормально, стрес, стало погано і треба вернутись до того нормального як було колись.
Від початку не було нормально.
психолог онлайн
цитата:
Тут діло не в "налаштовуванні", сценарій життя - це несвідома річ (з дитинства), яка впливає на наше доросле життя і яку можливо лише виявити через детальний аналіз. Такі невеликі, невинні, на перший погляд вирази, дуже добре його відображають (несвідомі установки).
цитата:
Як я і зазначала раніше, психологи роблять великі перерви між клієнтами (по 10-20 хв), щоб переналаштуватися, відновитися + щоб клієнти не зустрічалися під час сеансів. Також ці вимоги є прописаними у кожному психотерапевтичному напрямку. Те, що Ви вкладаєте у цю подію такий сенс свідчить про якісь Ваші внутрішні психологічні травми, які потрібно аналізувати.
цитата:
Я мав на увазі, що коли все розвивається не правильно спочатку, з дитинства, немає розуміння до чого прагнути, який він правильний, нормальний стан душі без тривог, переживань. Це не те що було нормально, стрес, стало погано і треба вернутись до того нормального як було колись. Від початку не було нормально.
У мене таке відчуття, що Ви обезцінюєте взагалі можливість впоратися із проблемою (таке відчуття, що Ви саботуєте весь процес терапії, щоб підтвердити якісь свої сценарні переконання). Процитую Е. Берна: "Всі ми народжуємся принцами і принцесами, проте далі ми надягаємо "жаб'ячу шкуру (виховання, вплив соціуму і т. д.)". Кожна людина, від народження, має потенціал до здорового психологічного розвитку. Я впевнена, що і ви його маєте, але Ви його обезцінюєте. Невже все настільки катастрофічно? Невже не було ні дня у Вашому житті, коли Ви відчували себе щасливим чи спокійним (а зустріч з дружиною, народження дітей і т. д.)? Припускаю, що Ви все кастрофізуєте.
Повністю погоджуюся з колегою, що Вам потрібно звернутися знову до психолога-психротерапевта + до психіатра (для відновлення психічного балансу на біологічній основі). Проте, наступного разу, проговорюйте повністю всі моменти про свої очікування від терапії та своє невдоволення та гнів.
Бажаю Вам знайти хорошого спеціаліста та пропрацювати себе. Удачі!
психолог онлайн
Да, было с детство не так, как должно быть. И важно возвращаться туда - чувствами, переживаниями, проживать это. И с этим, как мне показалось, у вас наибольшая проблема. Вы не хотите туда идти, не видите смысла, злитесь на терапевта.
Дополнение от автора
Я розумію. Дякую.
Чи розділяють пацієнтів на категорії важкості стану, запущеності, чи є шкала?
психолог онлайн
цитата:
Что именно вы имеете в виду? Как долго работать нужно?
Дополнение от автора
Людина завжди старається систематизувати все, надати рівнів, градації.
Хворобам, катаклізмам тощо.
Чи психолог може систематизувати пацієнтів по якійсь шкалі важкості стану, запущеності?
По часу мабуть ні, оскільки це індивідуально.
Але по ступеню проблеми, по важкості хвороби? І за скільки сеансів це можна зрозуміти, якщо таке є? Дякую.
Дополнение от автора
Кожна людина, від народження, має потенціал до здорового психологічного розвитку. Я впевнена, що і ви його маєте, але Ви його обезцінюєте. Невже все настільки катастрофічно? Невже не було ні дня у Вашому житті, коли Ви відчували себе щасливим чи спокійним (а зустріч з дружиною, народження дітей і т. д.)? Припускаю, що Ви все кастрофізуєте.
---
Звичайно ще були веселі, безтурботні дні.
Але тьмяних, сумних, не веселих було в рази більше.
Те що я описав в процесі розмови, це навіть не 10%. Легше б забути, стерти з пам'яті.
психолог онлайн
цитата:
Але по ступеню проблеми, по важкості хвороби? І за скільки сеансів це можна зрозуміти, якщо таке є?
Почему болезни? Клиент здоровый человек, просто есть ряд проблем, с которыми сам справится не может.
И я все равно не понимаю о какой градации вы говорите? Для чего психологу делать это?
Хочется спросить, что вы этим вопросом пытаетесь выяснить для себя? Сколько сеансов нужно, чтобы ее решить? Нужно ли ее вообще решать с психологом или можно самому? Убедиться, что ваша проблема безнадежна и не начинать?
Дополнение от автора
Мене цікавить:
Сеанс з психологом - це терапія, лікування.
Будь-яке лікування має мати діагноз і тактику лікування. У всій діяльності так є.
Лікарі, стоматологи ставлять діагноз, призначають лікування, медикаменти, окреслюють терміни. Ті ж психіатри діагностують: шизофренія, біполярний розлад, депресія і т.д.
Мене цікавить чи може психолог діагностувати з чим саме має проблему пацієнт, озвучити її, які методи терапії потрібно застосувати. Про терміни лікування, приблизно - я розумію, що це суто індивідуально. І скільки сеансів потрібно для психолога, щоб зрозуміти з чим стикається і він і пацієнт?
психолог онлайн
Диагноз и лечение выписывают врачи для больных людей.
Психолог не врач, а клиенты не больны.
Спрошу еще раз
цитата:
что вы этим вопросом пытаетесь выяснить для себя? Сколько сеансов нужно, чтобы ее решить? Нужно ли ее вообще решать с психологом или можно самому? Убедиться, что ваша проблема безнадежна и не начинать?
Может если вы ответите будет понятнее, что вы хотите и о чем речь
Дополнение от автора
Так, вияснити хочу для себе, бо вважаю що усвідомити про проблему це перший крок до зцілення. Усвідомлюю, що безнадійного нічого немає, і краще хоч малими кроками, але робити зміни. Розумію, що самотужки не впоратися. Але хочу розуміти з чим маю справу і так який час для цього потрібен.
психолог онлайн
Так вам выше все написали (особенно емко описала коллега) - с чем работать, с чем вы сталкивались скорее всего в терапии, и про минимум пару лет с одним терапевтом.
Дополнение от автора
Дякую