Вырваться из депрессивного омута
Добрый день. Девушка, 33 года, высшее образование. Сейчас работаю контент-менеджером. 5 лет живу с парнем. Детей нет. Диагностироаанных заболеваний эндокринных нет. 9 лет назад было депрессивное состояние ( сильно влияло на соматику, угнетенное состояние, сильные боли) , назначен был ципралекс - 2 года курс.
Моя проблема в том, что снова начинаю впадать в депрессивное состояние. Ничего не хочется, сложно просыпаться по утрам и что-то делать, полная аппетит, существенное снижение либидо. На антидепрессантах больше сидеть не хочу. В такое состояние меня вводит - недовольство собой, невыполненные обещания со стороны партнера. Как мне перестать реагировать на это столь болезненно?
Вопрос от: ; Возраст: 33

психолог онлайн
Добрий день! Поганий настрій – не є депресією, це тимчасове незадоволення, що виникає як реакція на зовнішні або внутрішні події, супроводжується смутком, розгубленістю, до яких з часом людина пристосовується, і настрій покращується; меланхолія, як правило, чергується з радістю, спокоєм; поганий настрій примушує людину шукати рішення, щоб змінити ситуацію, і якщо потрібно виконувати певну діяльність, стає краще.
Симптомами депресії є поганий настрій протягом двох і більше тижнів, що може випливати і як з реальних життєвих труднощів, так і ні; меланхолія стає життєвим фоном - радість, задоволення відчувати неможливо; життя супроводжується відчуттям кінця і зневіри, безнадійності - занепад сил і відсутність волі, скарги на свій стан, уникання інших людей, дратівливість, труднощі при прийнятті рішень, думки про самогубство, почуття тривоги ( схвильованість, нудота або запаморочення, приступи жару і холоду, потьмарення зору, прискорене серцебиття і пітливість, порушення сну - ранні пробудження, безсоння), зниження статевого потягу і самооцінки. , Негативні думки не викликають бажання щось змінити і призводять до бездіяльності; знижуються розумові здібності, загальні активності, втрачається інтерес до діяльності і до життя; людина відчуває сум, втрачає апетит, вагу; з׳являється самокритика - зацикленість на своїх промахах; вважає себе нікчемною, непотрібною, невдахою. Якщо є такі симптоми, необхідно звернутися до лікаря або до психотерапевта. Численні дослідження переконливо демонструють ефективність когнітивно-поведінкової терапії при лікуванні важкої форми депресії на рівні з антидепресантами. Протягом 20 сесій біля 75% пацієнтів відчувають суттєве покращення. Поєднання кпт та медикаментів підвищує ефективність до 85%. КПТ дає інструменти справлятися і попереджати рецидиви. Якщо перелічених симптомів немає, то це поганий настрій.
Профілактика:
Дотримуйтесь режиму дня - 8 годин відводьте на сон – під час сну відновлюється функціонування всіх органів і систем в організмі. Серотонін бере участь у регуляції добових ритмів, найбільш високий його рівень вранці, а також під впливом яскравого світла.
Збалансоване і регулярне харчування допоможе зберегти психічне здоров’я і емоційну стабільність. Утворення серотоніну сприяють продукти харчування з вмістом триптофану – амінокислота, що зустрічається у багатьох продуктах харчування; організму необхідний достатній рівень вітаміну Д і жирних кислот омега-3; цинк, магній, вітамін С, вітаміни В6 і В9.
Відмовтеся від шкідливих звичок – алкоголь і наркотичні засоби посилюють депресію.
Просіть про допомогу. Близькі із задоволенням візьмуть частину турбот на себе, що допоможе знизити навантаження, налагодити більш теплі стосунки з оточуючими.
Приділяйте більше уваги руховій активності. Тренування, прогулянка перед сном або пару зупинок пішки до роботи – все це може допомогти забути про проблеми, відволіктися від турбот, впоратися зі труднощами. Якщо регулярно і стабільно займатися спортом – рівень серотоніну піднімається.
Уникайте стресових ситуацій - ставте реалістичні цілі; радійте кожній маленькій перемозі. Обмежуйте спілкування з конфліктними людьми.
Турбуйтесь про себе - читання книжок, тепла ванна, шопінг, зустрічі з друзями – пам’ятайте про задоволення, що допомагають викликати позитивні емоції.
Задовольняйте базові психологічні потреби: людині потрібно бути частиною чогось більшого, відчувати власну цінність, знати, що ми гарні у чомусь, мати впевненість у майбутньому. Проводьте дозвілля в оточенні рідних і близьких - відчуйте себе потрібними. Бо одна із головних причин депресії і поганого настрою –у незадоволенні психологічних базових потреб!
Медитації, молитви, практики співчуття і доброзичливості – заспокоюють розум і тіло, відсікають зайві сигнали, врівноважують свідомість.
психолог онлайн
Здравствуйте! Что запустило первую депрессию? Что происходит сейчас? Есть что-то общее между двумя этими эпизодами?
Дополнение от автора
Первый раз очень переживала из-за внешности и низкой зп. После лечения похудела начала себя принимать. Поменяла работу, сейчас она мне нравится больше чем раньше. Сейчас меня очень сильно разочаровывает, что моего заработка не хватает на комфортную жизнь. От партнера слышу только обещания - буду зарабатывать, отпуски и подобное. Чувствую себя всем и каждому обязанной
психолог онлайн
Что мешает Вам самой зарабатывать????
Дополнение от автора
Стараюсь, постоянно обучаюсь, беру подработки. От постоянных мыслей о том, что нужны деньги начинаются боли по всему телу
психолог онлайн
"Сейчас меня очень сильно разочаровывает, что моего заработка не хватает на комфортную жизнь. От партнера слышу только обещания - буду зарабатывать, отпуски и подобное. Чувствую себя всем и каждому обязанной"
А как жизнь с партнером, который не зарабатывает, а только обещает?
И ему вы тоже обязаны?
Дополнение от автора
У меня по отношению к нему постоянное чувство злости. И ощущаю себя обязанной работать больше, чтоб все обеспечить.
психолог онлайн
Я правильно понимаю: когда возникает проблема с деньгами, появляются признаки депрессии? Или наоборот?
Есть ещё какие-нибудь проблемы в отношениях, кроме денег? Почему Вы останетесь с этим человеком?
Дополнение от автора
когда возникает проблема с деньгами, появляются признаки депрессии?
-да
Есть ещё какие-нибудь проблемы в отношениях, кроме денег
-нет
психолог онлайн
Деньги сами по себе бумажки. Бумажки не могут являться проблемой. Их основная ценность в том чтобы иметь возможность дать себе или близкому человеку определенные блага, проявить физически свои чувства или удовлетворить потребности.
Когда от человека нам не хватает финансового вклада, нам на самом деле не хватает от него проявления определенных чувств, взятия на себя ответственности за какой-либо важный аспект отношений.
Что именно в отношениях не даёт Вам мужчина в плане чувств и эмоций, какие Ваши потребности он не закрывает?
Какую ответственность по отношению к Вам, ему помогает не брать на себя наличие финансовых трудностей?
психолог онлайн
С деньгами связано очень много всего. Когда их не хватает, активизируется множество страхов. Деньги как наркотик: есть - все хорошо, настроение отличное, особенно, когда получаешь новую "дозу"; нет - наступает "ломка". Такая зависимость есть у многих людей, но не многие в ней признаются.
Чтобы избавиться от этой зависимости, следует разобраться, что скрывается (какие страхи, на сколько они обоснованы и с чем связаны) за тем, что мы называем "деньгами".
Можно это сделать самостоятельно, можно обратиться к психологу.
Иногда достаточно знать и верить, что это пройдет.