Виникає неосподіваний ступор під час розмови по телефону
Добрий день. Помітила проблему під час розмови по телефону з незнайомими людьми виникає ступор і оціпеніння, не можу сказати ні слова, рот відкритий а слова не вимовити, хоч у голові є що сказати. Спочатку розмова ніби іде, але в якийсь момент просто втрачаю дар мовлення. Починає битися серце, запаморочення, почуваю себе погано. Підскажіть будь ласка з чим це може бути зв'язано і як із цим боротися.
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Добрий!
Це схоже на страх чогось?
Наче щось блокує горло? Чи відчувається по-іншому?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338951 для Павел Леонидович Басанский
Ніби блокує. Як такого страху нема, я не розумію чому це відбувається. В реальному житті я достатньо впевнено спілкуюся. Взагалі, в мене чомусь є установка не брати незнайомі номери. Це приносить дискомфорт. Цікаво, що якби я розмовляла з людиною не по телефону такого б не було скоріше за все. Чомусь саме по телефону з якимись менеджерами дуже важко і не приємно говорити.
психолог онлайн
Здравствуйте!
цитата:
під час розмови по телефону з незнайомими людьми виникає ступор і оціпеніння, не можу сказати ні слова, рот відкритий а слова не вимовити, хоч у голові є що сказати. Спочатку розмова ніби іде, але в якийсь момент просто втрачаю дар мовлення. Починає битися серце, запаморочення, почуваю себе погано.
Вообще-то вы описываете не просто страх, а паническую атаку, которую этот страх вызывает.
Но если для вас это состояние не страх, а всего лишь
цитата:
дискомфорт
то тогда непонятно, в чем заключается проблема?
Так как с дискомфортным состоянием люди обычно справляются самостоятельно.
А с тем, что вы описываете надо не только работать с психологом в психотерапии, но и возможно, обращаться к врачу.
цитата:
Як такого страху нема
Так если нет страха, то какое чувство (или чувства) вызывает это состояние -
цитата:
ступор і оціпеніння, не можу сказати ні слова... втрачаю дар мовлення. Починає битися серце, запаморочення, почуваю себе погано.
?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338964 для Светлана Владимировна Киселевская
Дискомфорт мені приносить просто спілкування по телефону з незнайомцями. Але іноді, як я розумію з ваших слів, це викликає панічну атаку. Не завжди, але ось такі випадки викликають у мене занепокоєння, бо я зазвичай не маю проблем з мовленням, а тут, я ніби позбавляюся можливості говорити. Немов би страх з'являється не одразу, а поступово бере наді мною контроль. Після таких відчуттів відповідати на незнайомі номери взагалі не хочеться.
психолог онлайн
цитата:
Немов би страх з'являється не одразу, а поступово бере наді мною контроль.
Значит, страх все-таки есть?
Тогда что страшного для вас в общении
цитата:
по телефону з незнайомими людьми
?
психолог онлайн
Доброї ночі. Коли це з'явилося?Можливо була якась подія, або хтось подзвонив вам і повідомив щось неприємне(шокуюче)? Можливо хтось кричав на вас по телефону?
Шукайте причину, яка провокує знов і знов цю проблему.
психолог онлайн
цитата:
Зрозуміло. Схоже на те, що через таке блокування у Вас включається СИСТЕМА БЕЗПЕКИ, яка створилася після якоїсь досить травматичної для Вас ситуації. Пригадайте будь ласка, коли і який стрес Ви переживали під час телефонної розмови з НЕЗНАЙОМОГО номера? ЦЕ повинна бути конкретна ситуація.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339008 для Павел Леонидович Басанский
Учора мені зателефонував менеджер і пропонувала послуги їхньої компанії. Я відповіла ненавмисно, бо я не беру незнайомі номери щоб не стресувати. Це було зненацька, я не була готова говорити. Я чомусь не змогла сказати що мені це не цікаво, не змогла відмовити. Спочатку я відповідала на запитання, а потім в якийсь момент просто не змогла далі продовжувати розмову, ніби застигла і втратила мову. Змогла тільки повісити трубку. Після цього почувала себе не дуже. Я би хотіла впевнено сказати що мені це не потрібно, але замість цього рознервувалася хоча підстав для цього не було, зі мною говорили ввічливо. Раніше були випадки коли мені телефонували мої знайомі і казали не дуже приємні речі, не пам'ятаю які саме, але я взагалі не хотіла з ними розмовляти. Я завжди не хотіла щось замовляти та питати по телефону. Чомусь блок саме на такі ситуації. Іноді на онлайн уроках мене запитують і я ніби знаю що відповісти але з'являється оціпеніння, і не відпускає, поки вчитель не переключиться на іншого учня. Іноді коли я читаю вголос перед іншими або декларую вірш може раптово охопити тривога, пересихає у горлі, знову ж таки втрачаю дар мови.
психолог онлайн
цитата:
Я чомусь не змогла сказати що мені це не цікаво, не змогла відмовити. Спочатку я відповідала на запитання, а потім в якийсь момент просто не змогла далі продовжувати розмову, ніби застигла і втратила мову. Змогла тільки повісити трубку.
Тоді це все ж таки страх, хоч Ви й казали, що його нема. Але страх не простий, а соціальний.
Це страх образити людину. Якщо скажете "ні", то очікуєте, що образите таким чином цього менеджера.
А от звідки цей страх образити...звісно від рідних. Як реагували Ваші мама чи тато (не знаю, хто з них причина, а може й бабуся), коли Ви з ними не погоджувалися, чи відмовляли їм? Хто з них дуже сильно ображався?
цитата:
Іноді на онлайн уроках мене запитують і я ніби знаю що відповісти але з'являється оціпеніння, і не відпускає, поки вчитель не переключиться на іншого учня. Іноді коли я читаю вголос перед іншими або декларую вірш може раптово охопити тривога, пересихає у горлі, знову ж таки втрачаю дар мови.
А це теж прояв страху, але трохи іншого - страху зробити помилку, який пов'язаний зі страхом засудження або висміювання.
Знову ж таки, хто з рідних так робить? Висміює або засуджує за помилки?