як підтримати маму та не розклеїтися самій?
Вітаю! нещодавно ми з мамою дізналися про те, що мого старшого брата відправляють на передову..нам дуже складно це усвідомити та пережити, мамі так особливо. лише влітку 24 року нам вдалося виїхати з окупації. мені самостійно довелося прокладати маршрут та домовлятися з людьми, які б змогли нас провезти, адже брат вже був на службі в той момент, і окупанти просто так нас не випускали (ми сумарно робили 3 спроби виїзду)..ми проробили такий шлях аби нарешті з ним зустрітися і ось знову нас розлучають, але тепер все набагато страшніше. я намагаюся підтримувати маму, але не впевнена, що в мене це вдається. я вже мовчу за брата. йому, мабуть найгірше..що я можу для них зробити? як мені їх підтримати? це дуже страшна подія для нашої родини, і я не знаю, що робити..буду вдячна за будь-які поради. дякую!
Вопрос от: ; Возраст: 17
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Вы можете маму напрямую спросить, как бы ей хотелось, чтобы вы ее поддержали. А также важно поговорить и поделиться переживаниями друг с другом. Предложите маме обратиться к психологу, чтобы она могла разделить с кем-то еще свои чувства и получить поддержку. Есть группы терапевтические для тех, у кого близкие на фронте.
Вы главное заботьтесь и о себе тоже, чтобы не становиться маме спасательным кругом в ущерб себе. И подумайте возможно тоже о психологе, поскольку уверена, что и у вас переживаний немало. Да и оккупация это огромный стресс и травмирующее событие
психолог онлайн
Доброго вечора!
Вам в такому юному віці доводиться переживати дуже важкі та складні моменти, які потребують величезних сил та ресурсу, і які, навіть, дуже зрілій людині не завжди під силу. А Ви ще й думаєте, як можна підтримати маму. Що, як на мене, свідчить про Вас як про дуже сміливу, щиру та сильну особистість.
Те, що я зараз напишу, можливо, вийде за рамки прийнятого. Але ми зараз живемо в такі часи, коли все навколо дуже сильно змінилося і стало надзвичайно незвичним. Тому, якщо Ви хочете реально допомогти мамі та брату, Вам, насамперед,
прийдеться спершу допомогти собі. Що це означає?
Сім'я - це єдине ціле на рівні нашої психо-емоційної сфери. І якщо хтось один впадає, наприклад, в розпач чи депресію, це миттєво відзначиться і на всіх інших. Так само, якщо хоча б один з сім'ї починає працювати над собою, стає психо-емоційно ресурсним, наповненим - це передасться і всім іншім. Бо виживають і виграють завжди лише ті, хто ніколи не здається і вірить, що все скінчиться дуже добре.
Інша справа, як досягти такого рівня...
Головне в таких ситуаціях - втримати внутрішню рівновагу. Тому почніть потихеньку бігати зранку - це зарядить Вас енергією та оптимізмом. Залучіть до пробіжок або прогулянок на природі і свою маму - чим більш стійкою буде Ваша мама, тим сильніше своєю вірою вона зможе підтримати разом з Вами і Вашого брата. Окрім того, не просто ж так у важкі часи люди звертаються до Бога і починають молитися або читати мантри. Почніть цікавитися даною темою. Насправді, заняття духовними практиками мають набагато більшу силу, аніж про це можна лише здогадуватися. Це не просто джерело віри та оптимізму, це ще й безкінечне джерело енергії, радості, підтримки та щастя.
Повірте, сльози та відчай Вашому брату не лише не допоможуть, але ще сильніше його пригнітять. Тоді, як стан оптимізму та віри в краще, однозначно додасть йому сили і дасть можливість повернутися додому з війни живим та здоровим.
Відредаговано автором 11-02-2025 22:16:08
психолог онлайн
Доброго вечора!
служба вашого брата - це справді виклик для кожного члена в родині, але я думаю, що для нього важливо, щоб ви вірили в нього, що він впорається.
Вам і вашій мамі потрібно дбати про щоденну рутину, яка у вас була раніше в житті, робити щодня прості речі: вставати з ліжка, вмиватися, готувати, прибрати, навчатися. працювати тощо.
Важливо подбати про тіло, оскільки стрес, який ви уже пережили і який зараз додався ще, в першу чергу осідає в тілі, тому пробіжки, зарядка, ходьба з палками тощо - це та активність, про яку треба дбати щодня. Дбати про сон, добре харчуватися.
І знайдіть певні ритуали, які підходять вашій родині. Це можуть бути вечірні 15 хвилин розмови про те, що ви відчуваєте, що мама. Також, я радила б вам знайти групи підтримки для сімей військовослужбовців. Зараз в Україні багато таких груп, які надають безкоштовну допомогу.
І пам'ятайте, що ви не несете повну відповідальність за стан вашої мами чи іншої людини, ви можете запропонувати свою підтримку, але кожна людина переживає виклики в її житті в свій спосіб і вона має на це право.