Як підтримати сестру у якої загинув хлопець на війні
Сьогодні моїй сестрі повідомили що її хлопець загинув. Він був у 3 штурмовій бригаді і лише недавно вступив до лав Збройних Сил України(за професією він був медиком але вирішив для себе мати штурмовиком. Я дуже переживаю за неї тому що вона дуже емоційна людина і і дуже дуже сильно його кохала. Як її підтримати я боюся що зроблю ще гірше бо я такий собі психолог. І окрім того що я можу сказатм що все буде добре я нічо абсолютно допомогти не можу. Що мені робити?
Вопрос от: ; Возраст: 15
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Алла Володимирівна Романенко
Доброго вечора.
Співчуваю вашій родині.
Не варто казати сестрі "все буде добро", бо наразі для неї це не так і ви насправді не знаєте як воно буде.
Найкращій варіант зараз просто бути поряд з нею, просто балакати про що вона хоче (не треба намагатись її переключити на якийсь позитив, вона переживає горе і має його пережити для свого психічного здоров'я), дати їй виплакатись поряд з вами, якщо їй хочеться. Людське тепло і сестринська підтримка допоможуть їй пройти цей складний шлях.
Якщо ваша сестра емоційно не справлятиметься, запропонуйте їй звернутись до психолога.
Також не забувайте турбуватись про себе, підтримуючи сестру. Підтримувати людину в горі емоційно складно і ресурсо затратно. Не віддавайте від себе більше ніж можете.
Бажаю вам та вашій сестрі сил впоратись із цією трагічною ситуацією, яка спіткала вашу родину.
психолог онлайн
Яна Кіркеснер
Алла Володимирівна Романенко
Ваша сестра потребує підтримки.
Підтримати - значить розділити її почуття, показати, що вона не одна у своїх переживаннях
Слова «тримайся» і «все буде добре» не мають жодного відношення до підтримки.
Будьте поряд і щиро зізнайтеся: "Я не знаю, що сказати. Але я з тобою".
Можете сказати -"Я завжди готова вислухати тебе".
"Якщо тобі щось знадобиться - тільки скажи, я готова допомогти".
"Ти можеш звернутися до мене будь-коли".
"Я хочу підтримати тебе. Що мені зробити для тебе?"
Ви можете активно слухати: кивати, задавати уточнюючі питання. Або мовчки обіймати. Або говорити на сторонні теми, якщо сестра про це попросить. Можете відображати емоції: "Мені теж сумно, коли ти говориш про це"
Але якщо Ви помітили, що сестра все більше поринає у відчай і смуток, то м'яко обговоріть з нею можливість звернутися за допомогою до фахівця.
Відредаговано автором 13-09-2024 23:16:31
психолог онлайн
Доброго дня!
Універсального рецепту підтримки, на жаль, не існує, адже кожен переживає горе по-своєму. Можливо, найкращим рішенням буде просто бути поруч із сестрою і допомагати їй, коли вона цього потребуватиме.
Зараз важливо розуміти, що ваша сестра переживає втрату, і це абсолютно нормально відчувати себе погано і не справлятися. Ваше розуміння та присутність можуть бути найкращою підтримкою для неї у цей період.
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня!
Співчуваю втраті! Це дуже боляче і нестерпно втрачати люблячих людей. Ви можете лише бути поруч з сестрою, або просто питати її «як я можу тебе підтримати?». Можливо вона захоче піти на кладовище, в храм чи просто прогулятись. Запропонуйте їй супровід. Якщо їй комфортно, то можна весь час підтримувати її за руку, даючи опору, обіймати, гладити по спині, разом плакати. Важливо бути в контакті з її почуттями, без проповідей, без інших прикладів як у кого, без заспокійливих втішань. Це зараз недоречно!
Робити зараз - це переживати всі гострі пекучі почуття. Якщо ви дасте їй таку безпеку, то вона зможе в довірливій безпеці відгорювати цю втрату та розділити своє горе.
Бажаю вам обом душевних сил🙏
Шана та світла пам’ять захиснику 🕯