Сравниваю себя с другими
Здравствуйте, расстраиваюсь, когда смотрю на фотографии красивых девушек. Всегда кажется, что я не так красива, как они, что я хуже. Делаю допрос своему парню, например, нравится ли ему её размер груди или фигура. И когда он отвечает что-то типу: ''да, красиво; мне нравится; неплохо'', мне становится жутко обидно, появляются мысли: ''да, она ему больше нравится, чем я'', сразу пропадает настроение, не хочу разговаривать, начинаю плакать, ненавижу себя. Хотя он и говорит, что я ему нравлюсь больше, но у меня ощущение, будто бы он так говорит, чтобы меня не расстраивать. И просто, когда рассматриваю красивых девушек, вижу, что они всем нравятся, начинаю жутко загоняться. Это касается и не только внешности. Когда у кого-то что-то получается лучше, чем у меня, я чувствую себя неудачницей. Я мучаю себя этим очень сильно, но ничего не могу с этим сделать. Если можно, посоветуйте хорошую литературу, чтобы я смогла разобраться с этой проблемой. Буду очень признательна.
Вопрос от: ; Возраст: 18

психолог онлайн
Доброго дня, Alina.
В еру соціальних мереж (особливо інстаграму) та кінематографу ми часто бачимо "ідеальних" людей, порівнюємо себе із ними і цим користується сучасна "бьюті індустрія". Нещодавно у психології ввели таке поняття як "мережевна депресія" - це коли наша самооцінка починає знижуватися через величезну кількість небачених порівнянь із "айдолами" акторами та блогерами. Але подивіться на всих цих красунь, всі прагнуть до єдиного стандарту. Справжня краса та ідеальність - в неідеальності та унікальності :). Головне завдання - це прийняти себе такою, яка Ви є.
Мої рекомендації:
- менше слідкуйте за блогерами, відпишіться зі сторінок "бьюті" красунь, більше проводьте час у реальності;
- відкрито просіть свого хлопця про те, що Ви хочете від нього почути. У цьому немає нічого ганебного. Навпаки, це лише дозволить Вашим стосунками розвиватися і зміцнить їх. На жаль, люди не можуть читати наших думок та не завжди розуміютть наших почуттів, поки ми не скажемо їм про це. Тренуйтеся!
- концентруйтеся не лише на своїй зовнішності, але і на своєму духовному розвитку: розвивайте свої інтереси, кожного дня читайте якусь нову інформацію, дивіться пізнавальні канали, спілкуйтеся і пізнавайте нові місця;
- Вам однозначно потрібно попрацювати над Вашою самооцінкою, можливо, навіть над глибинними травмами та деструктивними переконаннями (Чи казали Ваші батьки Вам компліменти про Вашу зовнішність? Чи були у Вас випадки, коли Вашу зовнішність знецінювали, або говорили неприємні речі?). Травми пропрацьовуються виключно із психологом, щодо базової самооцінки - тут все залежить від Вашої дисциплінованості у виконанні психологічних технік та підтримки з боку інших людей. Звісно, відвувати психолога ніколи не є зайвим :).
Щодо літератури, я не можу пригадати виключно якусь окрему книжку, але можу запропонувати Вам деякі ефективні техніки:
а) уявіть себе у віці 5-6 років. А тепер спробуйте пофантазувати, що Ви говорите цій дівчинці всі ті негативні фрази про її зовнішність, які Ви зараз говорите сама собі. Які у Вас почуття? А Ви і досі продовжуєте кожного дня булерити цю маленьку дівчинку в собі, а вона на це не заслуговує. Тому візьміть своє дитяче фото і говоріть кожного дня цій маленькій дівчинці, якою прекрасною і вродливою вона є;
б) станьте перед дзеркалом, у якому Вас видно у повний ріст. Погляньте на себе уважно. Знайдіть ті риси або частини Вашого тіла, які Вам подобаються найбільше у собі. Не концентруйтеся на недоліках, лише на перевагах. Запишіть на папері те, що Вам подобається у своїй зовнішності. Після того, як проведете цю процедуру, скажіть вголос своєму тілу "дякую" за те, що воно може подобатися. Пам'ятайте, що в будь-якому тілі є частина, яка подобається. Не вірите? Можете додатково запитати свого хлопця, яка Ваша частина тіла найбільше подобається йому.
в) напишіть 10 подяк своєму тілу (наприклад, тіло дозволяє мені рухатися, відчувати, або ж я сьогодні отримала задоволення від того, що потягалася у ліжку).
Не забувайте хвалити себе не лише за зовнішність, але і за свої риси характеру, дії, знання, вміння і навички. Та навіть просто за те, що Ви вже існуєте! Особистість не зводиться лише до зовнішності.
Не забувайте, що ці техніки потрібно робити щодня регулярно! Бажаю успіхів!
Дополнение от автора
Велике Вам Дякую!