Не знаю що робити аби не нашкодити сину
Скоро 1й клас в сина, виникають складнощі в його емоційному стані. Коли в нього щось не виходить він каже: що піде з дому, що він нам не потрібен, без нього нам буде краще, щось з собою зробить. Вже декілька разів йшов з дому, дальше двора не йшов. Вже і робила вигляд що байдуже, думала просто хоче уваги. Нічого не міняється. Я з чоловіком і так приділяємо йому увагу, більшість він, я на роботі, але вечір і вихідні ( сб, нд) я з ним.
Вопрос от: ; Возраст: 27

психолог онлайн
Доброго дня, Лера.
Коли Ви помітили такі зміни у поведінці свого сина? Яка у Вас зараз ситуація в сім'ї (подружні стосунки, стосунки із сином)?
цитата:
Коли в нього щось не виходить він каже: що піде з дому, що він нам не потрібен, без нього нам буде краще, щось з собою зробить.
Діти - наше дзеркало, тому необхідно детальніше аналізувати його найближче оточення. На Вашу думку, де б він міг побачити таку стратегію поведінки (мама, тато, бабусі-дідусі тощо)? Як Ви і Ваш чоловік реагуєте, коли в сина щось не виходить? А коли не виходить у вас?
цитата:
Вже і робила вигляд що байдуже, думала просто хоче уваги. Нічого не міняється.
Ви не відчуваєте парадокс: Ви думаєте, що син хоче уваги, а при цьому, ігноруєте його?
Дополнение от автора
Оксана Сенченко
Замітила ще давно але це було 1 раз в місяць, останнім часом декілька разів на тиждень. Почалось таке загострення під час карантину, квітень-травень. Подружні стосунки я працюю чоловік з проявлення сина пішов з роботи, він більшість з ним, ми переїхали в інше місто тому бабусь і діда поряд нема 3 роки, по скайпі іноді спілкуємось, зі сторони чоловіка його мама взагалі не цікавилась Дімою, а мої батьки живуть роботою, також не часто приймали участь у вихованні.
Чоловік каже сину що міг зробити і краще те що в нього і так вийшло досить непогано, я з чоловіком помінялись ролями я працюю він готує, і виховує сина, я тільки ще прибираю і вкладаю спати. Де він міг таке бачити ідей нема.
Уваги йому достатньо. Субота це традиція коли ми не користуємось телефонами, ходимо на кабелі, в парк атракціонів, по магазинах, на прогулку з велосипедами, ігри домашні коли негода. Неділя репетитори і шахмати. До 12:00, а потім все по обставині
психолог онлайн
цитата:
Чоловік каже сину що міг зробити і краще те що в нього і так вийшло досить непогано
Ваш чоловік, таким чином, не мотивує сина, а навпаки, обезцінює його старання. Не дивно, що хлопчик так реагує, коли в нього щось не виходить. Крім цього, помітно, що у всій Вашій родині цінність людини визначається через її продуктивність (дуже багато слів про роботу), що ви і передали сину.
цитата:
зі сторони чоловіка його мама взагалі не цікавилась Дімою, а мої батьки живуть роботою, також не часто приймали участь у вихованні.
Ви несвідомо із чоловіком повторюєте сценарій своїх батьків у вихованні щодо сина. Так, є деякі відмінності, але суть не змінилася.
цитата:
і виховує сина, я тільки ще прибираю і вкладаю спати.
Мені здається, що сину не вистачає позитивної уваги і від Вас.
цитата:
Де він міг таке бачити ідей нема.
Спробуйте поговорити із чоловіком та проаналізувати.
цитата:
Уваги йому достатньо.
Це лише Ваша суб'єктивна мірка - не переносьте її на сина. Крім цього, увага - це не лише спільне часопроводження (атракціони і . д.), але і безумовне прийняття і визнання всіх почуттів, бажань, інтересів ("Ти цінний, тому що просто існуєш і я буду любити тебе будь-яким").
Рекомендації:
- більше хваліть сина і не критикуйте його дії. Якщо і справді необхідно вказати на помилку, то скажіть "Ти зробив надзвичайно чудово! Мені це подобається! ти молодець, проте я б внесла деякі корективи";
- коли Ви бачите, що син засмучується через те, що зробив щось не правильно - поспівчувайте йому, обійміть і скажіть, що Ви його любите; якщо він ₴йде з дому" - то зупиняйте його, жалійте, обіймайте і кажіть, що любите його;
- прослідкуйте свою поведінку і поведінку Вашого чоловіка; те що Ви робите для сина, робіть і для себе і для чоловіка;
- важливо, щоб Ви із чоловіком спільно змінили стратегію поведінки щодо сина, ніяких виключень - послідовність.
Якщо побачите, що Вам складно - зверніться індивідуально до дитячого психолога.
Вірю у Вас і бажаю Вам удачі!