Відчуття ніби люди повинні заслужити мене.
Привіт, я не високомірна і не чсв, я так думаю, поважаю людей і зараз вчуся відмовляти правильно, але в мене часто відчуття,яке псує мені життя,хоча може і рятує я не впевнена.Коли я зустрічаюся з хлопцем і він хоче сексу я відмовляю бо з‘являється відчуття ніби він цього не заслуговує,я йому не довіряю, і знаю шо він буде хотіти все те ж саме в замін.Так само з батьками, коли просять про допомогу я злюся, бо не хочу це робити, але знаю шо мушу бо вони не даватимуть мені грошей на університет, вони не говорять так напряму ,але я це знаю.Тобто мене злить коли все робиться якось по відчуттю договорю взаємовигідному.Мені хочеться шоб все робилося по бажанню і безкорисливо.До себе хочу такого ставлення: шоб щось робили через сильну любов до мене, безкорисливо і не чекаючи нічого в замін, а я так само буду робити але суто через любов і щирість.Хочу шоб від мене не просили нічого в замін,якшо шось роблять, це нормально чи в сучасному світі це не можливо?Я сподіваюся ви розумієте, і не знаю чи зімною шось не так, може я справді якийсь прихований нарциз, чи шось таке
Вопрос от: ; Возраст: 19

психолог онлайн
цитата:
Так само з батьками, коли просять про допомогу я злюся, бо не хочу це робити, але знаю шо мушу бо вони не даватимуть мені грошей на університет, вони не говорять так напряму ,але я це знаю.
А Ви спробуйте - поекспериментуйте: не зробіть щось батькам, відмовте. Щоб точно переконатися, що не даватимуть. Таким чином ми зможемо з'ясувати звідкіля ноги ростуть у цього відчуття.
психолог онлайн
Добрий ранок! Тобто у Вас є переконання, що любов, довіру потрібно заслуговувати: "Коли я зустрічаюся з хлопцем і він хоче сексу я відмовляю бо з‘являється відчуття ніби він цього не заслуговує,я йому не довіряю, і знаю шо він буде хотіти все те ж саме в замін". Ця стратегія поведінки сформувалася в батьківській родині:"Так само з батьками, коли просять про допомогу я злюся, бо не хочу це робити, але знаю шо мушу бо вони не даватимуть мені грошей на університет, вони не говорять так напряму ,але я це знаю.Тобто мене злить коли все робиться якось по відчуттю договорю взаємовигідному". Зараз Ви бачите, щр перконання хибні і вони не дають можливості:"Мені хочеться шоб все робилося по бажанню і безкорисливо.До себе хочу такого ставлення: шоб щось робили через сильну любов до мене, безкорисливо і не чекаючи нічого в замін, а я так само буду робити але суто через любов і щирість.Хочу шоб від мене не просили нічого в замін,якшо шось роблять, це нормально чи в сучасному світі це не можливо?" Чи є у Вас приклад життя інших людей, яким це вдається? Якщо так, то і у Вас вийде. Лише потрібно наважитись робити по іншому, поважаючи себе, впевненно відмовляти і відстоювати свої межі. Це запит на терапію.
психолог онлайн
Уляна, як на мене про батьків і секс трішки різні історії. Скажіть, як ви їх поєднуєте в своєму досвіді?
Я вважаю нормальним відмовляти у сексі, якщо в мене до чоловіка немає довіри. Але ваш приклад з батьками дає мені підстави фантазувати, що ваша недовіра і супротив корнями саме у ваших відносинах з вашими батьками.
І ще, ви самі готові жити безкорисливо? Наприклад почати просто допомогати батькам, без умовностей?
Вам треба було заслуговувати любов батьків до себе?
психолог онлайн
Добрий день, Уляна.
Коли ми були маленькими і наше виживання напряму залежало від батьків. Нам було важливо, щоб вони вгадувати наші потреби. Далі ми трохи підросли і наші батьки чомусь почали нас любити за певних умов. Не у всіх так відбувається. Але тут буду говорити про тих в кого так склалося.
Оту любов треба було заслуговувати хорошою поведінкою, гарними оцінками, добре вивченим віршиком.
Ця любов через умови.
А нам потрібна безумовна любов. В той малюковий період.
Якщо ми не отримували таку тоді, то пізніше в дорослому віці ми хочемо доотримати. Особливо ця потреба актуалізується в близьких стосунках.
Але дорослі стосунки не передбачають такої форми, все одно є якісь умови. Домовленості і правила.
Тут підключається тема кордонів. Ви писали, що вчитеся відмовляти правильно. Оце і є особисті границі. Тему сексу чіпати не буду. Там треба розбиратись більш скурпульозно.
психолог онлайн
Доброго дня Уляно! Як на мене Ваше питання потрібно розділити на два окремих. Перше стосується відмови хлопцю в сексі. У Вас включається цілком здоровий природний захисний механізм. Адже спершу варто досягнути глибоких душевних стосунків, де вже є довіра. Тому ті, хто хочуть Вас використати лише фізично - просто "відваляться", а залишиться той, кому Ви дійсно потрібні як людина. Не варто перетворюватися на "швидку допомогу", таких дівчат чоловіки не цінують. Тож, інтуїтивно Ви все робите правильно. І друге питання стосується Вашої реакції на прохання батьків. У цьому випадку, спробуйте спершу розібратися у причинах свого роздратування, адже воно не виникло на пустому місці? Що саме Вас дратує: те, що Вас загалом про щось просять? Чи те, у який спосіб вони це роблять? І як часто Ви самі готові щось зробити для інших без усіляких умов? І чи взагалі вмієте робити щось безкорисливо? Тільки відповівши на ці питання, можна буде рухатися далі.