Як позбутися тривог, апатії, байдужості до всього?
Доброго дня!
Я по житті - тормоз! А зараз, під час війни, взагалі здалась, не можу зрушити з місця. Чоловік на війні з лютого-місяця, я з трьома дітьми і городом дома, ходжу на роботу.
На початку війни було страшно, бігала, переживала, не знала за що братися, рухалась, не дивилася фільми, не слухала музику. Поступово все стало на свої місця: фільми, музика.
Тепер у мене ожиріння, великий апетит, втома, апатія, байдужість до всього. Поїла і лягаю дивитися відео, дорами...
Чоловік приїжджає 1-2 рази на місяць на добу.
Я у паніці! Не можу змусити себе, щось робити: прибирання, городина, консервація - все застигло! Купила кросівки, фітнес-браслет, щоб бігати, займатися спортом (постійно заважають думки, що по вулиці, під час пробіжки нападе собака чи якийсь ненормальний, бо живу у селі; що подумають односельчани?). Не можу піднятися о п'ятій ранку на пробіжку: якщо проснулась - відразу в телефон! Різні тривого, страхи....
Буває тошно дивитись відео, бо розумію, що то все наіграно, брехня, починаю сердитись на себе за потрачений час, але так і нічого не роблю... Не можу зрозуміти, де моя енергія, запал? Я так люблю життя, людей і тварин!
Що робити???
Щиро дякую!
Вопрос от: ; Возраст: 34
Дополнение от автора
Гарні смайлики ::lolol::

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ольга Владимировна Головченко
Поліна, співчуваю! Так Ви за цей час адаптувались та у Вас зменшився рівень тревоги. Але говорити про нормалізацію життя поки не варто. Фон залишається тривожним і і буде таким до закінчення бойових дій. В тривозі наша роботоспроможність знижується. Їжа один із способів справлятися із тривогою. Це нормально. Не сваріть себе за переїдання. Якщо Ви у мирний час не бігали, то зараз це погана ідея. Намагайтесь робити сьогодні трохи більше ніж вчора, хваліть себе за кожний невеличкий крок. Записуйте ці маленкі кроки, так легше помітити що Вам вдається. А зараз Ви своїми претензіями до себе потрапляєте до замкнутого кола. Немає сил щось робити - немає результату дій - наростає невдоволення собою - єнергії щось робити ще менше. І так по колу.
Дополнение от автора
Вибач, не стрималась::blush::
Дополнение от автора
Дякую, Ірино Григорівно! Отож, по колу?
Я спортом займаюсь, потім кидаю. Нажаль, починаю, але не доводжу до кінця...
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
добрий день, Поліна. зараз складний час, який кожен проживає по своєму. те, що працювало раніше, може зараз не працювати. те, як справлялися з тривогою, зараз може бути недостатньо. але те, що відбувається з вами, реакція на ці жахливі події в нашій країні. Часом потрібно відстати від себе, не вимагати від себе бути такою, як раніше,не вимагати бути надмірно активною. Перестати штовхати себе, звинувачувати… Якщо зі своїми емоціями складно впоратися однією, зверніться за допомогою до фахівця-психолога.
Дополнение от автора
Дякую, Ольго!
Мені здається, що я себе занадто розслабила, далі нікуди!::confused::
психолог онлайн
Ця купера комплексів сама по собі не
розсмокчеться, як ви розумієте. Та й рекомендації на форумі мало чим доможуть.
Тому ви можете звернутися та знайти психолога, якого можете собі зараз дозволити.
психолог онлайн
цитата:
Що робити???
Продовжувати любити
цитата:
життя, людей і тварин!
цитата:
ЯК ПОЗБУТИСЯ ТРИВОГ, АПАТІЇ, БАЙДУЖОСТІ ДО ВСЬОГО?
Потроху розбирати завали тривог, апатії, байдужості до всього. Готові спробувати? Якщо згода, то почнемо.
Пункт перший - тривоги. Будь ласка, закрийте очі і зосередьтеся... Які думки приходять в голову - стосовно чого тривожитесь? Що хвилює? Що відбирає спокій? Відповіді фіксуйте на папері, звісно, відкривши очі)
Пункт другий - апатія. Я б тут з Вами посперечався, адже апатію не помічаю, тому що виховуєте і доглядаєте дітей, працюєте на роботі й так далі. На апатію явно не тягне. Більш схоже на стан астенії.
Щодо городини та консервації, то до цього має бути натхнення. Але ж де його узяти, коли чоловік на фронті, а в країні йде війна?!
Пункт третій - байдужість до всього. Прямо і щиро Вам скажу, Ви із цим перебільшуєте. Напевно, байдужість є до окремих речей і питань. Та Ви й самі знаєте, до чого, а, головно, до кого зараз байдужі. Ось дивіться -
цитата:
у мене ожиріння, великий апетит
Тобто до найближчої у світі людини - до самої себе(!)
Підтримка свого психо-емоційного стану через вживання їжі... ну, такий собі, доволі сумнівний метод. До того ж, він супроводжується підсвідомим рішенням поставити життя на паузу. Натомість воно не може бути зупинене(!) Ви будете жити, а от щодо питання, ЯК? - все залежить від Вас. І не треба ані чекати на копняка, озираючись на власне дитинство, ані чекати на диво від психологів.
Краще починайте з маленьких рухів фізичної активності - вранці по силах зарядка, самомасаж, контрастний душ... Почніть бодай з однієї вправи, а з кожним днем добавляйте ще по одній.
Вивчить інформацію щодо серотонінової і дофамінової дієти і поступово переходіть на неї.
Згадуйте свої заняття, які незмінно приносили Вам задоволення.
Відмічайте свій кожен позитивний крок.
Ведіть щоденничок своїх думок і спостережень.
Надумаєте - звертайтесь до психолога задля "звіряння годинника".
Бажаю успіхів, пані Поліна!
До речі, це ім'я моєї мами.
Дополнение от автора
Володимир Анатолійович, щиро дякую за таку змістовну й бомбезну відповідь. Дякую за потрачений Вами час.
Я працюватиму над собою!!!