Як це любити людину просто за те, що вона є?
Доброго дня! Я не дуже розумію, як це любити людину (чи себе) просто за те, що вона є. Мені здається ми все одно любимо за вчинки, за те, як людина спілкується. Мені здається якщо я не буду корисна для суспільтва, то і не варта любові. Чи можна любити людину коли вона не приносить нічого корисного, або навіть шкодить? Якщо це не любов матері до дитини, я не дуже розумію, як це любити людину просто так. За що?
Питання від: ; Вік: 31

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня)! За те, що Вона задає такі питання)
психолог онлайн
Доброго дня!
цитата:
ЯК ЦЕ ЛЮБИТИ ЛЮДИНУ ПРОСТО ЗА ТЕ, ЩО ВОНА Є?
Згоден великою мірою з вами - безумовна любов буває до дитини.
В дорослому житті любов'ю вважають те, коли людина чимось "чипляє", а чим саме - навіть важко сказати.
Один знаний терапевт висловися щодо любові вельми розлого. Він пропонує в тому феномені вбачати: знання людини, повагу і турботу до неї, допомогу в особистісному розвитку і визнання свободи.
Мені його позиція близька. Комусь близька інша конотація, мовляв, любов - це закоханість, яскраві почуття та емоції і трохи божевілля.
Хтось вважає любов'ю симпатію, повагу і сексуальність.
Тобто поняття любові можуть відрізнятись у людей. Скажімо древні греки виділяли аж 5 різновидів любові. Тож еталонного визначення немає.
Гадаю, що ваше питання виникло не просто так. Пояснити можете, в чому справа?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339934 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую. Справа в тому, що зараз модно казати і часто можно почути «полюби себе, якщо себе не полюбишь - ніхто не полюбе» Але ніхто не каже, як себе потрібно любити. За що любити? Мені здається любові не стане до себе більше, якщо купити собі більш якихось гарних речей. Вона, як обмін енергією. Якщо ти не віддаєш, не робиш щось корисне для людей і світу, то чого тебе повинні любити і теж тобі щось давати? Може в мене не правильне переконання? Бо я часто бачу, що ті хто менше віддають зазвичай отримують більше. Чи може я незадоволена тим, чим я займаюсь у житті і що можна любити тільки за те, коли ти на свойому місті…
психолог онлайн
цитата:
Мені здається любові не стане до себе більше, якщо купити собі більш якихось гарних речей.
Звісно, не стане. Можливо, навіть навпаки.
Любити себе - це про гарне ставлення до себе. Знання себе і своїх бажань. Уміння поважати своій вибір і своє рішення. Дбати про себе по-справжньому, без жертовності.
цитата:
Вона, як обмін енергією. Якщо ти не віддаєш, не робиш щось корисне для людей і світу, то чого тебе повинні любити і теж тобі щось давати?
На мій погляд, це трохи про інше. Про контакт і яким він може бути. В рівноцінному обміні як раз і проявляється здатність людини добре до себе ставитись.
цитата:
Бо я часто бачу, що ті хто менше віддають зазвичай отримують більше.
Приклади навести можете?
цитата:
Чи може я незадоволена тим, чим я займаюсь у житті і що можна любити тільки за те, коли ти на свойому місті…
Не треба все поєднувати. Одна справа - займатись улюбленою справою або шукати таку. І інша - погано ставитись до себе через те, що поки не знайшли своє місце.
психолог онлайн
цитата:
Але ніхто не каже, як себе потрібно любити.
Любовь к себе означает то, что человек видит свои достоинства и принимает свои недостатки.
А также понимает, чего он хочет в жизни и осуществляет желаемое.
Исходя из этого любви к себе как раз и станет немного больше, если
цитата:
купити собі більш якихось гарних речей
Просто одного этого будет недостаточно.
Так как необходимо заниматься не только своим внешнем видом и здоровьем, заботиться о своем сне и досуге, но и иметь:
- работу, которая доставляет удовольствие и приносит материальный достаток;
- семью, которая устраивает и отношения с другими людьми (друзья, знакомые, родственники, коллеги и т.д.);
- а также мечты, планы, цели, ценности, смыслы, веру и т.д.
цитата:
Вона, як обмін енергією.
Поэтому прежде чем обмениваться с кем-то другим, надо быть наполненным самому своей полноценной жизнью.
А иначе, как можно отдавать то, в чем человек сам испытывает дефицит?
цитата:
Якщо ти не віддаєш, не робиш щось корисне для людей і світу, то чого тебе повинні любити і теж тобі щось давати?
И если вы собираетесь отдавать и делать
цитата:
щось корисне для людей
только из-за того, чтобы и вас любили и что-то вам давали, то это так не "работает".
Таким образом вы просто будете играть в игру "Спасатель-Преследователь" и "Жертва". То есть будете находиться в треугольнике Карпмана. И это точно не является любовью - не только к себе, но и к другим.
Поэтому как раз
цитата:
ті хто менше віддають зазвичай отримують більше
Ведь они (как вариант) больше любят себя и прежде чем отдавать, ставят свои интересы на первое место.
И если вы все таки хотите полюбить себя, то кроме всего вышеперечисленного вам также необходимо будет убрать ограничивающие убеждения -
цитата:
якщо я не буду корисна для суспільтва, то і не варта любові
цитата:
чи можна любити людину коли вона не приносить нічого корисного
и начать получать удовольствие от того, чем вы занимаетесь
цитата:
у житті
То есть жизненный баланс во всех сферах вашей жизни (а не только в работе) как раз и будет вашим проявлением любви к себе.
И если вы полюбите себя, то и другие будут любить вас, потому что
цитата:
якщо себе не полюбишь - ніхто не полюбе
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339941 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую, зрозуміло… ну ось так, чомусь я погано до себе ставлюсь через це. Хоча в принципі я знайшла своє місце, але чогось мені здається, що я роблю недостатньо. Що треба зробити щось феноменальне… Чи може повністю зануритись у сферу, що мені подобається. Ну скажу прямо, моє захоплення - фотографія. А я працюю ще на іншій роботі і в мене відчуття, що я займаю не своє місце. Хоча умови тут непогані. Шкода піти і мені це здається безвідповідально, але і на фотографію часу мало.
Приклад прийшов на думку такий: в мене є знайома пара на роботі. Її чоловік - начальник, але вона білявка у всіх випадках)) я вважаю вона теж займає не своє місце. І не скажу, що вона дуже доброзичлива. Але в неї є достаток і увага - усе від чоловіка, мені здається вона це не цінує, коли дивлюся на їх взаємодію. Може звичайно вона йому подобається як гарна жінка, але ж зовнішність це не зовсім її заслуга.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339942 для Светлана Владимировна Киселевская
Спасибо, вроде все понятно по полочкам разложили и одновременно сложно. Сложно принять, что свои интересы надо ставить на первое место… кажется это эгоизмом…
психолог онлайн
цитата:
Сложно принять, что свои интересы надо ставить на первое место… кажется это эгоизмом…
За этим вашим
цитата:
кажется это эгоизмом…
скрываются ваши ограничивающие убеждения (например, "нельзя быть эгоистом") и страх быть такой.
Но это будет мешать вам любить себя.
Потому что если вы не поставите себя на первое место, то его (это место) займут другие люди. И сответственно, они будут сидеть у вас на голове, со всеми вытекающими из этого последствиями.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339951 для Светлана Владимировна Киселевская
Да, вы правы… а как работать со старыми убеждениями? Как я понимаю нужно прислушиваться больше к себе и своим желаниям…и следовать им..
психолог онлайн
цитата:
а как работать со старыми убеждениями?
Работа с убеждениями возможна только в индивидуальной психотерапии, так как самостоятельно изменить их (или сделать гибче) не получится.
А то что
цитата:
нужно прислушиваться больше к себе и своим желаниям…и следовать им..
это вы можете делать сами прямо сейчас.
Если сможете, конечно, определить свои истинные желания (которым и надо следовать) и отделить их от долгов.
психолог онлайн
цитата:
Хоча в принципі я знайшла своє місце, але чогось мені здається, що я роблю недостатньо.
Або знайшли, або в принципі. То як?
А що ще треба робити? Чий голос всередині чуєте? На чій він реально схожий?
цитата:
А я працюю ще на іншій роботі і в мене відчуття, що я займаю не своє місце.
Якщо інша робота ускладнює вам життя, то навіщо за неї триматись?! Складається враження, що діє підсвідома програма - "я не можу бути задовленою". А краще чиєсь, не виключено, що і не вимовлене вголос послання, - ти не можеш бути задоволеною собою!
Звісно, для виконання цієї настанови необхідно знайти реалізацію. Наприклад, у вигляді додаткової роботи, яка, насправді, не до душі.
Відредаговано автором 21-04-2023 18:39:30
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 339960 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Напевно мамін голос чую, що творча професія чи психологія (доречі теж цікавилася) не принесе гарного заробітку і де я буду працювати, у дит садках? А там де я зараз працюю - принесе. На нинішню роботу мама і допомогла влаштуватися. І вона була права. Заробіток непоганий був до війни. А зараз більш менш стабільно. І графік влаштовує. Але сама робота не до душі. Напевно я боюся, що лишуся без зарплати у такий складний час. Вона мені не казала таку фразу, зо я не можу бути задоволена. Але була вимоглива у побуту і в навчанні. Щоб я не зробила, мені здавалось, що вона робить краще. Може це вплинуло
Доповнення від автора
психолог онлайн
Доброго, Victoria!
цитата:
я не дуже розумію, як це любити людину просто так. За що?
А треба заслужити?
Подібне уявлення ЗАВЖДИ формуються під впливом батьківського виховання. Хто вчив цьому? Хто знецінював Вашу особистість і помічав Вас тільки коли Ви робили ЩОСЬ ТАКЕ, надзвичайне, а звичайну Вас не помічав?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 340038 для Павел Леонидович Басанский
Ну мама напевно)) І що з цим робити?
психолог онлайн
цитата:
Щоб я не зробила, мені здавалось, що вона робить краще. Може це вплинуло
Вплинуло, ще й як вплинуло. Так вплинуло, що тепер доведеться довгенько позбуватись цього впливу, який закарбувався в характері. Він тепер ваш, можна сказати, "рідний", хоча й, по суті, чужий. Тобто мамин.
А от знайти свою автентичність - це на сьгодні завдання, вирішите яке допоможе психолог.
психолог онлайн
цитата:
Ну мама напевно)) І що з цим робити?
Уверен, Вы уже знаете что. Коллеги писали, да и до этого Вы знали)
Перепиской на сайте ни достигаторство, ни перфекционизм не корректируются.