Як правильно говорити про те, що не подобається?
Доброго вечора!
Підкажіть будь ласка, як правильно говорити з чоловіком, коли мені щось не подобається або щось хотілося б змінити? Коли говорю з використанням формули я-повідомлень, або запитую чому він так робить, то він каже що я його пиляю, що у мене завжди претензії і що я постійно депресую. Я стараюсь покращити комунікацію, шукаю як краще порозумітися, навіть проходила курси по темі асертивної комунікації, але на справі все скочується до непорозумінь і я часто почуваюся пригнічено.
Наприклад кажу ось так: Коли ти робиш так, мені це не приємно (я злюся/ображаюся), будь ласка не роби так/роби так і так в такій ситуації.
Або запитую: Чому ти зробив/сказав те і те? Він відповідає: Просто так/бо це дійсно правда/або наводить аргументи. Я кажу: мені це було не приємно тому і тому. Будь ласка не роби так. Тоді він або виходить з кімнати, або каже щось невдоволено.
Я хотіла щоб в таких ситуаціях він запевняв мене, що не хотів завдати шкоди, щоб показав розмовою чи поведінкою що все у нас добре, що він розуміє, може прислухатися, що йому важливо аби мені було добре. Натомість дуже часто він на моє найменше невдоволення демонструє злість: каже щось образливе, наприклад ''завжди ти незадоволена'', ''все тобі не так'', ''завжди я винен'' і т.п., відвертається, виходить з кімнати, відходить в сторону покурити чи щось таке.
Мене ця ситуація напружує, тому що я не можу просто змирятися з усім, що мене не влаштовує, мовчати і терпіти все що мені не подобається. Але вже боюся йому щось сказати, бо очікую такої неприємної реакції.
Хорошого і приємного в стосунках теж багато. Я не тільки говорю про те що мені не подобається, а ще й часто роблю компліменти, хвалю і дякую за приємне. Тому особливо прикро чути ''вічно ти недовольна'', адже об'єктивно це не правда – я проявляю різні емоції.
Можливо я неправильно говорю, неправильно поводжуся? Може дійсно пиляю? І як тоді говорити коли мені не подобається щось, щоб це змінювалося або принаймні щоб чоловік мене розумів і показував що йому не байдуже? Хіба я повинна мовчати, змиритися і лише радіти?! В такі моменти здається, що він взагалі мене не чує, не розуміє, не цінує.
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Часто недостаточно просто говорить о том, что нравится/не нравится. Это заблуждение, что вот сказал о том, что не нравится, неприятно и другой перестал. Тема отстаивания границ достаточно непростая - тут дело не только в словах, но и вашем состоянии, в ваших переживаниях, поведении. Рассматривать все стоит в комплексе.
Если вы внутренне и правда не уверены в том, что ваши просьбы адекватны, боитесь недовольства мужа и его реакций, то мало что изменится.
Что вам не нравится в отношениях с мужем?
О чем вы говорите ему?
Что ценного в отношениях?
Как вы реагируете, когда муж начинает злиться на ваши слова?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 345598 для Валентина Михайловна
Дякую за відповідь.
Справді, невпевнена і боюсь, і помічаю що слова, прохання, пояснення мало що змінюють.
Що мені не подобається – його нетактовність в деякі моменти, недостатня емоційна підтримка, нестача душевних розмов про почуття і переживання. Не подобається те що він не робить компліменти майже ніколи, не хвалить, дякує якось формально (поїв сказав дякую і все)
Про що я говорю:
Приклад ситуації: Дитина їсть чіпси. Він їй говорить: ''якщо будеш їсти багато чіпсів, то станеш жирною і некрасивою". Хоча в нас в сім'ї домовленість що дітям можна чіпси не більше разу на тиждень, і тільки малесеньку упаковку. Цієї домовленості ми дотримуємося, а він таке каже...
Тож я говорила що мені це не подобається і такі слова не варто говорити дівчинці, бо це негативно вплине на її самооцінку в майбутньому.
Інший приклад: Коли я захворіла, попросила чоловіка нагодувати дітей, бо сама лежала з температурою. Він питає меншу чи буде вона гречку. Вона каже що не буде. Він готує старшому вечерю, а потім ще раз перепитує меншу чи буде. Вона каже: я ж сказала що не буду. Він каже: так, але ти часто передумуєш тому я перепитую. Через кілька хвилин менша все-таки каже що буде гречку. Тоді чоловік мені каже: ''Когось вона мені нагадує своїми претензіями. Тебе.''. Мені було прикро таке почути. Я спитала, навіщо він так каже?
Що цінного у відносинах:
Ми довгий час разом, чоловік допомагає в побуті, фінансово відповідальний, гуляє з дітьми, допомагає робити дз, в нас класний секс, за час наших стосунків здається стало більше порозуміння, але є такі моменти.
Як реагую: засмучуюсь і при нагоді пояснюю що мені таке не подобається, пояснюю чому і говорю чого я б хотіла.
Доповнення від автора
Хочу додати, внутрішньо, на рівні емоцій і почуттів для мене це катастрофа, коли він незадоволений мною чи не чує мене, чи якось негативно реагує. Я це сприймаю щоразу як кінець, і що він мене не любить. Відчуття пригніченості, жаху, катастрофи, відчаю. Хоча це не кінець насправді, а просто його невдоволення. Ми досі живемо разом і якось співіснуємо. Я не знаю, як мені поводитися?
Доповнення від автора
Додам щодо того, як я реагую.
Наприклад, після ситуації з чіпсами, коли ми поговорили і я помітила по його словах що він вважає ніби це нічого такого, що він нормально висловився і так дбає про здоров'я дитини, мене огорнув смуток. Я була у відчаї, адже зрозуміла що для нього ось так говорити з дитиною це нормально. На мою думку такі слова не нормально говорити дитині, і взагалі це ми як батьки відповідаємо і контролюємо, що дитина споживає, на даний момент вона ще не ходить в магазин сама тому ми можемо вчасно пояснити що і скільки можна а що не можна. Але при тому що все було згідно з нашими домовленостями, він таке висловив дитині... Тож я була засмучена і розлючена, і навіть думала про розлучення, бо я не хотіла б щоб моя дитина перебувала під таким впливом, і було б відповідально організувати дитині більш тактовне оточення.
Отож я думала про розлучення, але не говорила йому про своє рішення, бо не була впевнена. Згодом ситуація ніби залагодилась, врівноважилась іншими позитивними моментами.
Проте такі ситуації час від часу все ж виникають – переважно такі, коли він говорить слова, які ранять.
психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Доброї ночі, Ірина!
Ви робите дві величезні помилки.
Перша: вважаєте, що якщо правильно себе виражати, дбати про стосунки, щось робити для їх покращення, то можна ВСЕ ЗМІНИТИ і ВСЕ НАЛАГОДИТИ. Ні не все, і далеко не все. От така ілюзія, яка не збувається. І від того Вам боляче.
Друга: вибрали собі чоловіка одного типу, але хочете перетворити його на іншого. Він не такий емпатичний та тактовний як Ви. І це факт. А Ви хочете перетворити його на іншого. Не вийде. З собаки не зробити кота. Треба було тоді одразу купувати собі кота.
Якщо будете і далі робити ці помилки - ваші стосунки приречені.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 345608 для Павел Леонидович
Дякую Вам за відповідь. Все в точку.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня, Ірина!
"Хочу додати, внутрішньо, на рівні емоцій і почуттів для мене це катастрофа, коли він незадоволений мною чи не чує мене, чи якось негативно реагує. Я це сприймаю щоразу як кінець, і що він мене не любить. Відчуття пригніченості, жаху, катастрофи, відчаю. Хоча це не кінець насправді, а просто його невдоволення. Ми досі живемо разом і якось співіснуємо. Я не знаю, як мені поводитися?"
Було б непогано розібрати вашу катастрофізацію у відповідь на реакцію чоловіка на особистій консультації з психологом.
Саме ця реакція заважає вам донести чоловіку свої потреби.
Ви говорите що вам не подобається, а чоловіку передаєте емоції відчаю і страху, тому він вас не чує.