Питання коштів
Добрий день шановні психологи,
Я люблю все тягнути на собі, бо живу так останні 7 років але зараз все більше відчуваю,що хочеться турботи до себе (відчуття, що є на кого покластись). Хочеться, щоб чоловік вкладався в нашу спільну покупку але найбільше, щоб не витрачав кошти на те, що йому не потрібне
В мене враження, що я або стала для нього прикладом або влаштувала йому надто зручне життя.
До одруження він мав аби який телефон, недорогий ноутбук та інше. Зараз я купила собі нотбук (виключно для роботи але дорогий) - він хоче такий самий (просто для гри в танчики), я купила собі навушники (мій заробіток полягає у спілкуванні і в кафе без них працювати важко) - чоловік хоче такі ж просто бо вони якісні (є багато таких самих якісних але не за таку ціну). Чоловік хоче айфон, хоча телефон ми йому купили близько 6 місяців тому.
Це в той час, коли я зараз копійку до копійки складаю, бо хочу купити авто (воно в мене є але чоловік забирає його на роботу і мені іноді елементарно немає на чому забрати дитину від мами).
У мене така ситуація розпочинає викликати якесь внутрішнє занепокоїння. Я б хотіла, щоб ми обоє не витрачали кошти,а збирались на машину разом, обоє докладали зусиль (грали в одній команді). На питання, нащо йому така дорога техніка, чоловік каже, що в мене є і він теж хоче. Але в моєму випадку, це необхідність (суму цих покупок я відпрацьовувала 1-2 міс). Чоловік і так заробляє в рази менше, я про себе та дитину дбаю сама, так ще й замість докластись до того ж авто (воно йому більше потрібне) витрачає все на себе.
Питання від: ; Вік: 34

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня.
Читаючи Ваше питання, по ходу виникало враження, що Ви говорите не про себе і свого партнера, як рівнозначного дорослого, з яким Ви розділяєте побут та життя, а про в певній мірі дорослого та підлітка. Це не про Вашого чоловіка загалом, а тільки в ситуації фінансового питання, та питання розподілу обов*язків.
Тому декілька питань для прояснення: а чи з самого початку стосунків та шлюбу було так? Чи обговорювали Ви колись з чоловіком ведення побуту та розподілення відповідальності? Чи вибудовували кордони того, де Ви маєте щось вкладати та робити і де він?
Також, більше до сучасного - чи говорили Ви чоловіку про свої переживання? Чи взагалі, відчуваєте, що можете з ним обговорювати це? Розділити свої тяготи? Адже партнерство, воно і для цього теж.
Якщо говорили, то яка була реакція? Якщо ні - то чому складно це зробити?
Те, що йому такий хід справ може бути зручним і благодатним, сумнівів не викликає, бо умови які Ви влаштували, з Ваших ж слів, дійсно дуже комфортні. Але тут важливо не тільки те, як він на них реагує але і те - а чому Ви саме так їх вибудували?
"звикла все тягнути на собі" - дуже прикра така звичка, адже самотужки справлятись з усім це поважно, але складно, не завжди справедливо і точно не завжди необхідно.
Чим зумовлена така Ваша звичка?
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Наталя, ваша ситуація є досить поширеною, коли жінка все тягне на собі.
І це ваша гіперфункціональність.
Гіперфункціональність – це поняття сімейної терапії. Це коли один член сім'ї несе не пропорційно багато відповідальності,
Я хочу, щоб Ви почули мене.. Марно звинувачувати чоловіка, що він нічого не робить, і тому роблю я. У вашій родині вже склався такий сімейний сценарій. Сімейна система - це «танець на двох», де танцюють обидва. І намагатися вийти із цього теж треба разом.
Як так вийшло, що Ви стали гіперфункціональною, а поряд із Вами гіпофункціональний чоловік?
Буває, що спочатку чоловік не проявляв себе як гіпофункціональний партнер, це склалося з часом.
Чому? Коли один, енергійний, активний, тоді іншому хоч-не-хоч залишається розслабитися і стати спокійним і неквапливим.
Коли жінка дуже швидко все робить, ще й гроші заробляє, то чоловік просто "сідає їй на голову". Що йому ще робити?
Велику роль відіграють також сценарії, що залишилися нам від мами та бабусі. І це наше жіноче бажання бути хорошою, заробити кохання, заслужити його. Коли у нас немає міцної внутрішньої впевненості, що ми любимі просто так, що нам не потрібно нічого робити, то ми починаємо любов заслуговувати.
І, звичайно, це поширене у нашому суспільстві переконання, що сім'я – це відповідальність жінки
Треба розбиратися і не за листуванням.
Вам потрібна допомога психолога.
Відредаговано автором 05-08-2024 19:07:20
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Наталю, вітаю! Ви описали психологам ситуацію, в якій опинилися. Проте, є важливий момент - в чому Ваш запит? Як би Ви сформулювали своє питання?
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Наталя, вітаю!
Якщо чоловік щось хоче - хай сам собі купує, а ви можете йому ще свої бажання висловлювати і для своєї дитини також. Чоловік має брати відповідальність, а тут танчики і конкуренція з вами і ще якість прохання до вас як до батьків (купи, хочу, потрібно). Ви чомусь погоджуєтесь на таке, цікаво чому? І яка модель стосунків була у вашій батьківській родині?
Ви хочете партнера і пишете про це, проте ваша реальність абсолютно амбівалентна вашим свідомим заявам, у вас хлопчик і можна сказати ще одна дитина, яка живе не по своїм заробіткам. Такий розрив говорить про якість внутрішні несвідомі історії. Ви доречі наповнюєте свою внутрішню дівчинку? Часто коли ми не в контакті зі своєю внутрішньою дитиною нам дістається такий партнер\друг/сусід, але тоді наповнення всеодно не буде, бо треба це всередині віднайти і завершити.
І я погоджуюсь з колегою, не зрозуміло яке питання до нас?