Що вибрати, навчання чи заробіток
Доброго дня.
У свій час припинила навчання у ВНЗ через сімейні обставини. Зараз відчуваю більшу потребу в самореалізації, і для працевлаштування по професії мені потрібно закінчити навчання. З іншого боку для навчання мені потрібні кошти. Хоча якщо вибрати заочну форму і перевестися в недорогий університет то це буде не така вже й велика сума за рік. Але фінансово залежу від чоловіка, наше сімейне матеріальне благополуччя наразі мене не влаштовує, я можна сказати так і не вийшла з декрету(дітям 5 і 8 р, періодично на дистанційці, що теж ускладнює життя)...В мене були невеликі періодичні підробітки, та хочеться будувати більш конкретну і стійку кар'єру, яка буде подобатися а не розпилюватися на підробітки, які останнім часом чомусь і не вдавались, і не працювати лише за гроші аби де. Вагаюся між тим, щоб зараз спробувати таки вийти з декрету на роботу яку вдасться робити вже зараз, для якої не обов'язково мати професійну освіту, і тим щоб поновлюватися на навчання, а фінанси для цього шукати вже по ходу справи, коли уточню яку суму треба і в якому порядку необхідно буде оплачувати, і тоді вже можна буде попросити кошти в чоловіка чи родичів, або позичити чи зібрати за допомогою підробітків. Що те що те потрібно буде поєднувати з доглядом за дітьми, яким також необхідно буде приділяти увагу, тому думаю що і навчання, і дітей, і роботу одночасно можу не витягнути. І якщо чесно лякає будь-який варіант суттєвих змін, але й затягувати з цим далі немає сенсу.
Підкажіть будь ласка, що допомогло б визначитися. Дякую.
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня Олено!
Коли жінка знаходиться в декреті, як правило, дуже хочеться щось одразу змінювати. Бо зникає відчуття руху вперед. Тому, якщо Ви дійсно хочете вибрати для себе найкращий варіант, я б не радила сильно поспішати з рішенням. І все ж, звернутися на індивідуальну консультацію.
Чому?
Бо є, як на мене, декілька моментів, на які варто звернути увагу.
Перший, у Вас є бажання реалізуватися в професії і це чудово! Та є те, що обов'язково потрібно враховувати - і це Ваша сім'я вцілому: діти та чоловік.
Ви пишете "Зараз відчуваю більшу потребу в самореалізації, і для працевлаштування по професії мені потрібно закінчити навчання". А далі озвучуєте реальну можливість, як це зробити - заочна форма навчання, яка, все одно, потребує фінансів. І окрім того, буде потребувати ще й Ваших додаткових сил та часу, що обов'язково торкнеться і Ваших рідних.
"Але фінансово залежу від чоловіка, наше сімейне матеріальне благополуччя наразі мене не влаштовує...".
І ось другий момент. Я правильно Вас зрозуміла, у Вас в планах на майбутнє є бажання самостійно підвищувати матеріальне благополуччя родини? Тобто, "впрягтися" паралельно з чоловіком в кар'єру та роботу?
Але ж є певні закон,и які регулюють фінанси в родині. І один з них звучить приблизно так. Чим більше заробляє грошей жінка і вкладається в професійну діяльність, тим ще менше почне заробляти чоловік, як це не дивно. Бо гроші - це, насамперед, енергія, потік, який регулюється внутрішніми ресурсами членів родини і гармонією в стосунках та з оточуючим світом. Плюс, жінка, яка віддається роботі, втрачає ті сили та ресурси, які потрібні для створення атмосфери любові та благополуччя в родини, в тому числі, і матеріального.
Насправді, кожна сім'я має лише ті фінансові статки, які відповідають от тим самим внутрішнім ресурсам родини. І коли жінка перебирає на себе фінансову турботу за родину, фінансова енергія, яка вже була на даний момент, просто, в кращому випадку, перерозподіляється, а в гіршому - стає ще меншою, бо порушується гармонія між жіночою та чоловічою енергіями.
То що робити,відмовитися від своєї мрії? Як на мене, ні від чого відмовлятися не потрібно. Просто, на мою думку, краще було б спершу розібратися, звідки беруться фінанси, як влаштована сімейна фінансова система і як саме регулюються фінансові статки в родині.
Відредаговано автором 28-02-2025 13:03:37
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Доброго дня!
Ви перебуваєте в непростій ситуації: з одного боку прагнете розвиватися професійно, з іншого — дбати про дітей, а також при цьому маєте фінансові обмеження. Ви можете відчувати розгубленість в таких обставинах, і це нормально. Ваше прагнення щось вирішити, може вказувати на потребу в визначеності, стабільності.
Спробуйте відповісти на запитання, що для Вас найважливіше саме зараз?
цитата:
Зараз відчуваю більшу потребу в самореалізації, і для працевлаштування по професії мені потрібно закінчити навчання.
Ви хочете довчитися і реалізуватися в вибраній професії: за цим може також стояти бажання вільно планувати своє життя і рухатися до своїх цілей, потреба в значущості, визнанні, можливо Ви також хочете бути приналежними до професійної спільноти та забезпечити собі матеріальний добробут, розвиваючись в кар'єрі? Ваші прагнення є нормальними і якщо Ви справді цього хочете, важливо знайти комфортний для Вас шлях реалізації, враховуючи інші аспекти Вашого життя.
цитата:
З іншого боку для навчання мені потрібні кошти. Хоча якщо вибрати заочну форму і перевестися в недорогий університет то це буде не така вже й велика сума за рік. Але фінансово залежу від чоловіка, наше сімейне матеріальне благополуччя наразі мене не влаштовує,
З одного боку Ви зараз перебуваєте у матеріальній залежності, з іншого — щоб працювати по професії, Вам потрібно спершу мати кошти на навчання. Важливо не застрягати в замкнутому колі, яке може ще більше пригнічувати. Яка саме сума Вам потрібна на перший час? Яким способом Вам було б найбільш комфортно забезпечити оплату навчання?
Можливо якщо зробити конкретні підрахунки, це може бути не так складно для Вас.
цитата:
я можна сказати так і не вийшла з декрету(дітям 5 і 8 р, періодично на дистанційці, що теж ускладнює життя)...
Як мама Ви можете потребувати забезпечити своїм дітям належний догляд. І разом з тим Ви усвідомлюєте певні складнощі в цій сфері. Хто міг би Вам допомогти з дітьми, коли Вам важко справлятися?
цитата:
В мене були невеликі періодичні підробітки, та хочеться будувати більш конкретну і стійку кар'єру, яка буде подобатися а не розпилюватися на підробітки, які останнім часом чомусь і не вдавались, і не працювати лише за гроші аби де.
Ви маєте досвід періодичних підробітків, але прагнете зосередитися на роботі яка буде не лише приносити гроші, а й подобатися. Можливо Ви втомлені або розчаровані, через, те що раніше "розпилювались". Буде корисним з повагою віднестися як до Ваших нинішніх прагнень, так і до Ваших досвідів, які є також частиною Вашого шляху.
цитата:
Вагаюся між тим, щоб зараз спробувати таки вийти з декрету на роботу яку вдасться робити вже зараз, для якої не обов'язково мати професійну освіту, і тим щоб поновлюватися на навчання, а фінанси для цього шукати вже по ходу справи, коли уточню яку суму треба і в якому порядку необхідно буде оплачувати, і тоді вже можна буде попросити кошти в чоловіка чи родичів, або позичити чи зібрати за допомогою підробітків. Що те що те потрібно буде поєднувати з доглядом за дітьми, яким також необхідно буде приділяти увагу, тому думаю що і навчання, і дітей, і роботу одночасно можу не витягнути.
Ваші вагання зрозумілі. Проте ніхто крім Вас не може зробити вибір. З чим Вам зараз потрібна допомога, щоб було легше визначитися?
цитата:
І якщо чесно лякає будь-який варіант суттєвих змін, але й затягувати з цим далі немає сенсу.
Страх змін, страх нового — є цілком природним. Ви говорите про те, що немає сенсу затягувати. Ви потребуєте змін в своєму житті. І для цього важливо почути себе та рухатися в своєму темпі — здебільшого для подолання страхів, коли об'єктивно немає загрози, можна йти їм назустріч.
Тільки Ви вирішуєте, як Вам будувати своє життя, Ви маєте право на власну професійну реалізацію, якщо відчуваєте до цього поклик.
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Распишите конкретно по пунктам про что вы переживаете.
Как в вашем представлении будет развиваться ситуация - какие сложности, какие перспективы, какие плюсы и минусы, если вы выберете обучение и если выберете работу?
Что говорит муж по данному вопросу?
Какие у вас с ним отношения?
Поддерживает ли он идею учиться?
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Доброго дня, Олено!
цитата:
ЩО ВИБРАТИ, НАВЧАННЯ ЧИ ЗАРОБІТОК
Гарне, на мій погляд, рішення, коли людина ОБИРАЄ СЕБЕ(!) А ви зазвичай, як вчиняєте?
цитата:
Кілька уточнень, з вашого дозволу. Професія вам подобається? Навчатись цікаво?
До речі, закінчити навчання - про який термін йдеться?
Наскільки ви цінуєте вже пройдений шлях у навчанні та чи зможете вкладені зусилля "викинути на смітник"?
Відредаговано автором 28-02-2025 17:21:50
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Вітаю!
Ви довго готувалися до того, щоб зробити цей крок - вийти з декрету. Загалом, це справді складно, тому часто цей крок жінка відкладає.
Робота є з різним графіком, оберіть ту, яка вас буде влаштовувати по графіку, коштах. Діти - не лише ваші, але і чоловіка, тому варто розділити обов'язки по їх догляду, а не "тягти на собі".
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 378444 для Алла Григорівна
В мене від того, про що ви говорите, виникає якесь почуття провини, що через моє прагнення до професійної реалізації можуть бути проблеми в чоловіка і в сім'ї вцілому.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 378448 для Валентина Михайловна
Чоловікові розповідала про бажання навчатися та про те що розглядаю різні варіанти, чи продовжувати там де почала, чи піти в дешевший інститут. Він це не коментує ніяк. Важко судити про його ставлення. Якщо він фінансово не підтримає я можу це вирішити іншими шляхами. Я думаю що навчання поки що буде простіше поєднати з доглядом за дітьми, якщо це дистанційна заочна форма. Якщо я не зроблю це зараз, то через 3-5 років пошкодую про втрачений час, якщо зроблю, то буду мати вибір чи порацювати по професії, чи на будь-якій іншій роботі чи нічого не робити.
психолог онлайн
По поводу никак не комментирует, то это как? Вы напрямую спрашиваете, что ты думаешь, а муж в ответ молчит?
Если муж финансово готов оплатить, но ничего не говорит, то и ладно) по сути финансово он дает ответ, что он согласен и поддерживает.
Работать важно, чтобы иметь возможность прокормить себя и детей. Тем более, что время нынче такое неспокойное и опираться на себя очень важно. Это дает в том числе спокойствие, не только самореализацию.
Из ваших ответов все же заметно, что вам важно доучиться и работать, поэтому придумайте вариант, как вам удобнее будет и делайте, как хочется. Это точно будет лучше, чем потом и правда жалеть.
психолог онлайн
А якщо спробувати розібратися, чому на слова "То що робити,відмовитися від своєї мрії? Як на мене, ні від чого відмовлятися не потрібно. Просто, на мою думку, краще було б спершу розібратися, звідки беруться фінанси, як влаштована сімейна фінансова система і як саме регулюються фінансові статки в родині" виникло почуття провини?
Адже, кожне почуття несе якесь своє інформаційне навантаження і просто так ніколи не з'являється. На Вашу думку, чому саме зараз виникло почуття провини? Чи не було це почуття глибоко прихованим? І чи саме не це почуття не дає можливості прямо запитати у чоловіка про фінансову допомогу, щодо продовження навчання? "Чоловікові розповідала про бажання навчатися та про те що розглядаю різні варіанти, чи продовжувати там де почала, чи піти в дешевший інститут. Він це не коментує ніяк. Важко судити про його ставлення..."
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 378501 для Алла Григорівна
Я з вами згодна, що це Моє почуття провини піднялося від цих слів, і значить десь воно в мене було. Боюся бути винною, неефективною, що якщо витратяться на мене гроші з сімейного бюджету, а результату не буде.
психолог онлайн
Тоді давайте розбиратися, а коли, чому і, можливо, ким, було це почуття провини нав'язане?
Адже, почуття провини може бути причиною не лише того, що Ви зараз знаходитеся у такому невизначеному стані, а і того, що в родині не вистачає грошей. Бо якщо знати, що гроші - це потік енергії, отже, почуття провини може бути одним ж тих блоків, який цей самий потік, перекриває.
Як давно, на Вашу думку, є от це саме почуття провини? Які фінансові стосунки були в сім'ї Ваших батьків в Вашому дитинстві? Які були статки?
Доповнення від автора
Я вирішила спробувати все ж таки поновлюватися на навчання, звернулась до представників інституту, чекаю відповіді. Буду вирішувати питання оплати і організації навчання в процесі.
Мені не подобається, що це обговорення викликає в мене якісь сумніви, може хотілося відкинути сумніви і впевнитися що вибираю найкращий для себе шлях.
Почуття провини десь в глибині було мабуть завжди, просто не завжди на нього зважаю. Сім'я була бідна, тож витрачатися на абищо неможна було. На початку свого навчання я гроші в батьків практично не брала, а навпаки гарно вчилась щоб поступити на бюджет і отримувала стипендію. Можливо тому є ще провина за те що могла б у свій час безкоштовно довчитися але тоді були інші пріоритети та інше розуміння. І зараз оплата навчання перед іншими виглядає якимось безглуздям адже я це тоді могла отримати безкоштовно. Хоча зараз набагато краще розумію цінність освіти і професійного розвитку, ніж тоді.
психолог онлайн
Насправді, те що Ви почали діяти в напрямку своєї мрії - прекрасно!
Але ж і ті самі сумніви не з'явилися лише зараз, під впливом обговорення. Інакше б Ви не стали звертатися на цей сай
Зрозуміло, що обговорення принесло дещо інший результат, аніж сподівалося... Та, якщо подивитися на все це з іншої сторони?
Сумніви є і вони нікуди з обговоренням не ділися, як би не намагатися про них не говорити. Чому? Швидше за все, тому що зумовлені застарілим почуттям провини, яке було сформоване ще в дитинстві через нестачу фінансів у батьків і намагання якось самій викрутитися ще тоді..
Вам це нічого не нагадує?
"Боюся бути винною, неефективною, що якщо витратяться на мене гроші з сімейного бюджету, а результату не буде...",
"На початку свого навчання я гроші в батьків практично не брала, а навпаки гарно вчилась щоб поступити на бюджет і отримувала стипендію. Можливо тому є ще провина за те що могла б у свій час безкоштовно довчитися..., були інші пріоритети .."
А які були пріоритети?
Чи не шлюб та народження дітей?
А тепер уявіть, що Ви вибрали б тоді все ж не сім'ю, а кар'єру?
Знаєте, скільки дівчат роблять саме такий вибір, тобто, ставлять на перше місце професійну діяльність та матеріальне благополуччя, і як Ви думаєте, як складається їх подальше життя?
А тепер проаналізуйте те, що Ви написали про себе: "наше сімейне матеріальне благополуччя наразі мене не влаштовує..."
І знову питання пріоритетів, Вам не здається?
І знову те ж саме "я сама"...
Відредаговано автором 01-03-2025 21:59:08
психолог онлайн
цитата:
Но заметьте, что все же вы решили для себя, чего хотите и даже сделали действие
цитата:
Возможно вы знаете что-то за собой, как связаны чувство вины и принятие решения у вас? Или это случайно так совпало?
А в целом, я вас поздравляю, это хорошее решение!
Да, есть масса стереотипов про учебу (и про сразу после школы и стараться бесплатно и про то, что стыдно быть вечным студентом), но на самом деле вы сейчас делаете как раз таки осознанный и взвешенный шаг, учиться будете с пониманием зачем вам это. Учеба вовремя, когда понимаешь ее ценность и важность для себя, намного лучше бесплатной учебы абы було.
Відредаговано автором 02-03-2025 09:47:31