Ненависть до алкоголю
Добрий день. Мої батьки дуже вплинули на мій світогляд. А саме той факт, що вони багато пили. І п'ють.
Ще з раннього віку, десь з п'яти років, я пам'ятаю запої. Частіше - матір, але сильніше - батько. Це могло бути десь раз на два місяці, іноді з більшим інтервалом, але рази два на рік - це стовідсотково. По тривалості мінімум тиждень, максимум - два тижні.
Коли я була маленькою, то мені було легше. У мене була бабуся та дідусь, які з початком кожного запою забирали мене до себе. Були і інші люди, у яких я жила, але більше все таки у них. Чим старшою я ставала, тим мені було важче.
Я сприймала їхню залежність як тягар. Рано подорослішала, мислення у мене було 'не дитяче' (зі слів інших). Я була більш відповідальною і скованішою за моїх однолітків.
Були моменти, коли я жила з ними під час запоїв від початку до кінця. Варто зазначити, що мене у нетверезому стані ніхто не бив, але від цього не було краще. Я слухала їхні сварки, настільки сильні, що бувало від відчаю молилася, щоб вони зупинилися. Це були постійні звинувачення у зрадах, ненависть до поведінки одне одного, прикріплене напів безсвідомим станом. Батько не бив матір, але вона могла вдарити його.
Будучи чутливою дитиною, я ревіла, слідкувала, щоб вони не вдарились і не впали, ловила їх, хоча вони були дуже важкими, намагалася дотащити до ліжка, клала подушки під голови...
Замість повноцінної їжі купувала чипси і інші смаколики на гроші, які брала з їхнього гаманця, коли бабусі не було поряд, щоб нагодувати. Уся відповідальність була на мені і мені було дуже соромно за них, бо я знала, що їх бачили наші сусіди, родичі, знайомі... Мені не хотілося, щоб про мене говорили, що я донька алкоголіків.
У підлітковому віці я стала проявляти до них агресію. Розуміючи, що вони не відчувають провини і продовжують (проте набагато рідше) періодично йти у запої, я стала більш часто використовувати лайку, не поважати їх, бити їх по обличчю, коли вони п'яні. Я стала істерити при згадках про те, що вони хочуть випити...
І це, на жаль, вплинуло на моє ставлення до людей, які п'ють, у цілому. Я не почуваюсь з ними добре, мені хочеться від них піти, образити чимось...
Розмови з батьками не принесли плодів. Їм все одно, і вони вважають себе правими, жодного разу не вибачившись, не стримавши обіцянок.
Як мені бути? Моє ставлення до алкоголю скалічене. І я не знаю, чи зможу коли небудь пробачити батькам за те, що вони зробили. Я відчуваю тільки злість та розчарування у всьому, що цього стосується...
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Грустно, когда детство проходит так, как вы описываете. В нем мало детской радости, легкости и беззаботности.
Вы росли в созависимых отношений и это правда очень сильно влияет на вас, ваше отношение к себе и другим. Тут дело не столько в алкоголе, сколько в том, что вы на людей, которые пьют, скорее всего, проецируете всю обиду и боль, которые есть. И эмоционально не получается различать, где родители и их опыт, и где другие люди.
У вас запрос на длительную психотерапию. И тут глобальная задача - сепарироваться психологически от родителей, прожить и разобрать свой детский опыт и начать жить свою жизнь. Выйти из созависимых отношений очень сложно. Тут реально без терапии не обойтись. И это важно, чтобы не попасть в эмоционально зависимые отношения с мужчинами.
Поскольку вам нет 18 лет, то нужно согласие кого-то из родителей.
психолог онлайн
Ви маєте абсолютне право ставитися до вживання алкоголю негативно. І в цьому вам не варто себе засуджувати.
Що стосовно поведінки ваших батьків - вони дорослі люди, вони відповідають за свої вчинки. На жаль, змінити їх ви не зможете без їх зусиль та усвідомлення.
Ви їх донька, перш за все, варто розуміти - у вас своє життя: ви отримуєте необхідний досвід, освіту, працюєте, будуєте особисті стосунки.
Відредаговано автором 01-04-2025 20:26:04
психолог онлайн
Доброго дня. Ви пережили дуже важкий досвід і справляєтесь з цим як можете. На жаль, Ви не можете суттєво вплинути на батьків, щоб вони не випивали і поводилися інакше. Проте у Вас, як у вже майже повнолітньої людини, мабуть, є можливість жити окремо від них (до прикладу, це може бути гуртожиток Вашого навчального закладу в іншому місті, де Вам не доведеться з ними перетинатися), щоб більше не страждати від безпосередніх негативних впливів, дбати про своє фізичне і психологічне благополуччя і будувати життя, яке Вам хочеться. Ви не несете за них відповідальність, але з моменту повноліття, до якого вже небагато часу, несете відповідальність за себе, за своє життя.
психолог онлайн
Доброго дня.
Дуже прикро, що у Вас був такий досвід, і згіршив таку важливу частину життя як дитинство. Ви пишете про ненависть до алкоголю, але чи саме і просто до алкоголю вона? Більше того, Ви маєте повне право непримати ні людей які п*ють, у своєму оточенні, ні сам алкоголь. Це абсолютно зрозуміло і закономірно. Але Ви і самі в кінці вказуєте, що справа не така загальна, а більше центрується на батьках, і їх Вам важко пробачити. І це не дивно.
Добре, що Ви на них злились і протестували, що у Вас знайшлося місце для агресії, тому ще це допомогало Вам тоді ці ситуації переживати, бо злість дуже мобілізуюче почуття.
Але як Вам бути зараз? Наскільки і чому Вам важливо пробачити батьків? Чого б Ви, по відношенню до них і свого теперішнього життя хотіли б?? Звісно, достукатись до них може бути складно і може не вийти взагалі, але поки благополуччя Вашого самопочуття і життя буде пов*язане і залежатиме від того, зрозуміють вони свої помилки і Вас, чи ні - складно жити щасливе і гармонічне життя.
З цим дуже не просто, і дуже не просто самотужки. Тому правда рекомендую звернутись до психолога, Ви не мусите справлятись і тут самотужки. І так як Вам поки, нажаль, немає 18, щоб зробити це самостійно, треба отримати дозвіл одного з батьків - і тут Ви не мусите пояснювати їм для чого Вам терапія. Можливо, батьків вийде переконати заручившись підтримкою когось із родичів, кого Ви могли б долучити?
психолог онлайн
Доброго дня.
Ви пройшли через дуже травматичний досвід. Алкогольна залежність батьків — це не просто «складне дитинство», а постійне життя в напрузі, страху й самотності. Те, що ви відчуваєте злість, розчарування, небажання пробачати — абсолютно нормальна і здорова реакція на тривалий біль.
Ваше ставлення до алкоголю не скалічене — воно сформоване як захист, щоб більше не опинятись у тому жахітті.
Ваша агресія в підлітковому віці — це був єдиний спосіб хоч якось дати вихід накопиченій безпорадності й болю.
Важливо: зараз ви доросла, і це дає вам силу будувати своє життя не з цієї болі, а попри неї. І так, пробачення — не обов’язкове. Спочатку — турбота про себе, свої кордони, свій спокій.
Робота з психотерапевтом може допомогти повернути вам себе — не «дитину з минулого», а дорослу, сильну, стійку.