Как перестать подхватывать чужие болезни и проблемы?
Добрый день! У меня есть такая проблема. Почему-то, как только мне кто-либо из подруг или знакомых жалуется на болезни или просто боли, я буквально их подхватываю и у меня самой уже в тот самый день или на другой день начинаются эти боли.
К примеру, моя подруга рассказала, что у ее мамы рак языка и боли в языке - вечером у меня начал болеть язык, она рассказала, что у нее обострение поджелудочной - на второй день и у меня начала болеть поджелудочная. Интересно, что дело не только в болезнях, но и в отношениях и в финансах. Та самая подруга пожаловалась, что у ее семьи сейчас мало денег - через пару дней я уже стала "на мели". Но при этом мне пришлось себе во всем отказывать и экономить, даже экономить на еде, покупать еду со скидками, а ее родители купили ей, несмотря на минимум денег, новейший ноутбук последнего поколения. Она рассказала, что ее бывший парень начал ее преследовать постоянно, вот и меня через неделю начал преследовать мой бывший парень. Я постаралась свести с ней все общение на нет. Мы отдалились. Но я понимаю, что это не выход. Все люди часто жалуются на здоровье, на проблемы и если со всеми прекращать общение, то можно остаться и одной. Еще другая ситуация, даже сейчас, я дома лежу с простудой. А предшествовало этому вот что. Коллега на работе в четверг сказала: как тебе хорошо, что ты не болеешь, даже не помню, когда ты болела последний раз. И вот, сразу на следующий день в пятницу я уже заболела. Я уже просто в отчаянии, что можно изменить, чтобы ко мне так не "цеплялся" этот негатив? Помогите, пожалуйста. Психолога в нашем городе нет, я прошу хоть какой то подсказки, что мне предпринять.
Вопрос от: ; Возраст: 32

психолог онлайн
Доброго дня, Віктория.
Скоріше ця ситуація показує налаштованість фільтрів Вашого сприйняття на цей "негатив": Ви вибіроково вихоплюєте інформацію, назбируєте негативні "купони", а потім шукаєте їхні підтвердження у повсякденному житті - це неконструктивна модель поведінки засвоїна з дитинства. Необхідно навчитися відслідковувати, коли Ви починаєте їх хапати, відмічати цей процес, свої думки та почуття в цей момент і говорити собі стоп. Якщо говорити про теми розмови, то Ви завжди можете сказати іншій людині, що Ви не хочете говорити на ту чи іншу тему і запропонувати власну тему для розмови - це нормально, це про Ваші особистісні межі.
Крім цього, співпраця з психологом - це не проблема. Ви можете співпрацювати і онлайн.
психолог онлайн
цитата:
Я уже просто в отчаянии, что можно изменить, чтобы ко мне так не "цеплялся" этот негатив?
Мне кажется, Вы слишком впечатлительная личность. И это на внешнем поверхностном уровне. На более глубоких уровнях речь, наверное, идет о чрезмерно проницаемых личностных границах и пока не осознаваемых желаниях. Каких, о чем - с этим предстоит разбираться в индивидуальном контакте с психологом. И выяснять, ЗАЧЕМ Вы впускаете информацию других людей, причем негативного содержания, в свою внутреннюю реальность?
Как уже написала коллега, Ваше сознание настроено избирательно. Уловив "болезненную" мысль оно целенаправленно ищет ей подтверждение в окружающем мире. И, естественно, находит, поскольку отсекает факты и события позитивной окраски.
Скажите, можете ли Вы с таким же успехом заражаться от других радостью, здоровьем, счастливыми и благополучными отношениями? Было ли такое прежде?
Мне кажется, направление работы с психологом будет состоять в том, чтобы помочь Вам обрести осознанность и стать цельной личностью, что ПОЗВОЛИТ проживать СВОЮ (!) жизнь.
психолог онлайн
Доброго вечора Вікторіє! Те, що Ви описуєте, ще називається схильність до навіювання. Загалом, ця схильність найчастіше спостерігається у дітей та молоденьких дівчат через властивість чуттєвої психіки. Як давно Ви почали помічати що "переймаєте" на себе проблеми інших?
Дополнение от автора
Оксана Сенченко (Львів), дуже дякую за пораду. Спробую використати це в життєвій практиці.
Дополнение от автора
Владимир Анатольевич Тарасенко (Запорожье), спасибо за совет.
По поводу того, чтоб заражаться от других радостью, здоровьем, счастливыми и благополучными отношениями - я довольно часто заражаюсь от других радостью, но так происходит не всегда. Когда у меня какие-либо проблемы, или со здоровьем, или с моими родными, меня радость других людей оставляет равнодушной. К сожалению, здоровьем и счастливыми отношениями пока не получалось "заражаться".
Дополнение от автора
Алла Григорівна Веленко (Київ), близько чотири роки назад. Раніше я так близько не сприймала чужі проблеми. Орієнтовно, це почало відбуватися зі мною після того, як я пережила сильний стрес, пов'язаний з роботою. Моє вище керівництво хотіло обманним шляхом перевести мене працювати в інше місто. Загалом була така ситуація - наша керівник сказала мені особисто, що тут, де я працюю, в місті Фастів, пройде реформування та скорочення і, як варіант, вона мені запропонувала перейти працювати до Києва, коли тут буде скорочення, щоб не залишитися без роботи. На роздуми вона дала лише 20-30 хвилин. Зрозуміло, що за такий час прийняти зважене серйозне рішення неможливо, однак, я погодилася, думала, що буду їздити працювати в Київ і одночасно підшукувати підходящу роботу в Фастові, по місцю проживання. Коли мені прийшов документ про переведення, виявилося, що скорочення на той момент ніякого не планують ще робити, всі інші працівники спокійно й надалі тут працюють, тільки мене збираються відправити на Київ. Звичайно, я обурилася, дзвонила керуючій, дуже багато перенервувала, зверталася за допомогою до кадровиків і все-таки мені вдалося залишитися тут працювати, в Фастові, спочатку втратила ступінь категорії, але потім згодом відновила. Для мене це був сильний стрес, це було навесні, але тією весною я навіть не помітила ні весни, ні цвітіння дерев, вона як ніби випала в мене з життя. Я тоді багато плакала і жила з постійною тривогою. Після того в мене були панічні атаки, але, дякувати Богу, все минулося.
Орієнтовно після тієї ситуації я стала так все близько негативне сприймати, таке відчуття, що відтоді в моїй психіці щось змінилося Я навіть сумні фільми стараюсь не дивитися, а тільки легкі, безтурботні та комедійні, дуже перей.маюся смутком.
психолог онлайн
цитата:
Когда у меня какие-либо проблемы, или со здоровьем, или с моими родными, меня радость других людей оставляет равнодушной. К сожалению, здоровьем и счастливыми отношениями пока не получалось "заражаться".
Це не таке просте питання, як здається на перший погляд. Зазвичай таке трапляється, коли людина надає занадто велике значення якимось питанням (власне здоров*я, проблеми близьких і т.ін.), перебільшує іх важливість і тому сильно переживає. Я не кажу, що ці питання другорядні, але коли вони блокують сприйняття світу в цілому, засмучують настільки, що усе інше втрачає будь-який сенс, то це може свідчити про слабкість психіки витримувати стресс, відмовляючись від наповнення ресурсом радості, цікавості, задоволення. Натомість людське життя набагато ширше явище, ніж проблема чи декілька проблем. Отже, з цією схильністю можна працювати і просуватись таким чином у бік внутрішньоі свободи, психологичноі гнучкості та стійкості.
психолог онлайн
Дякую Вікторіє за доповнення. Як на мене, у Вас стався потужний стрес, який "перепалив" всі Ваші внутрішні ресурси. Окрім того, він так і залишився всередині Вас у вигляді перебільшеного страху та тривоги. Тобто Ви весь час знаходитеся у стані очікування стресу, "напоготові", на "низькому старті" І насправді, Ви реагуєте не на те, що говорять оточуючі, це Ваша психіка так намагається Вас захистити від чогось для Вас неприємного, реагуючи абсолютно на всі можливі варіанти неприємностей... Це як комп'ютер, у який заклали програму захисту користувача... І вона просто виконує свою програму не розбираючись і не аналізуючи чи справдешня це небезпека чи тільки ймовірна... і...не витримує перевантаження. Тому Ви починаєте одразу хворіти (це також захисна реакція організму на негатив)... Тобто, як на мене. потрібне певне "перезавантаження" програми. А це робота з підсвідомістю та певні дії щодо збільшення ресурсів свого організму...
Дополнение от автора
Владимир Анатольевич Тарасенко (Запорожье), так і є. Я дійсно дуже переймаюся за своє здоров'я та здоров'я рідних. Наприклад, коли я хворію, для мене це такий стрес, що з'являється відчуття того, що я ніякої користі не приношу, я перебуваю у стані сильного пригнічення і навіть можу плакати. Це відбувається навіть при найменшій застуді. Інших людей, коли хворіють, я вмію і заспокоювати, і налаштовувати на оптимізм, а от себе налаштувати не виходить. Можливо, Ви можете порадити якісь методики, щоб припинити зациклюватися на проблемах та на здоров'ї?
Дополнение от автора
Алла Григорівна Веленко (Київ), дякую за відповідь. Схоже, це питання глибше, ніж я думала. Після цього стресу, я думала, що мені допоможе відновитися відпочинок, зміна місцевості. Тоді, буквально через декілька місяців, я поїхала відпочити, відновитися. Однак, після приїзду додому, я зрозуміла, що змін в мені майже не відбулося. Підкажіть, будь ласка, яким чином можна збільшити ресурси свого організму та "перезавантажитися"?
психолог онлайн
цитата:
Наприклад, коли я хворію, для мене це такий стрес, що з'являється відчуття того, що я ніякої користі не приношу, я перебуваю у стані сильного пригнічення і навіть можу плакати.
Потрібно з*ясувати, що відбувається з Вашою упевненістю в собі, самооцінкою. Також з Вашою установкою щодо користі іншим, навіть під час хвороби. Тобто в середині живе нав*язлива думка - Я повинна, Я повинна, Я повинна. Треба дослідити, коли, за яких обставин, завдяки кому вона до Вас пристала й оселилася в свідомості або в підсвідомості.
Маю на увазі взаємодію з психологом.
Натомість пропоную подивитиьс відео про впевненість в https://www.youtube.com/watch?v=kPu9vzg9qXw
психолог онлайн
Доброго вечора Вікторіє! Не зажди буваю на цьому сайті, перепрошую. Для того, щоб "перезавантажитися", як на мене, потрібно разом із спеціалістом "повертатися" у той момент, коли трапилася стресова ситуація, яка "запустила" програму навіювання - це перше. Друге. Потрібно дуже уважно розібратися із внутрішнім світоглядом. Бо саме він робить нас або безпомічним та залежним, або врівноваженим та більш стійким... І третє. Поповнювати свій внутрішній ресурс можна різними способами. Але, який саме підходить Вам, можна визначити лише під час особистої зустрічі. На превеликий жаль, в переписці цього зробити неможливо...
Дополнение от автора
Владимир Анатольевич Тарасенко (Запорожье), дякую Вам
Дополнение от автора
Алла Григорівна Веленко (Київ), дякую Вам за підсказку.