Не відчуваю себе цінним, потрібним
Добрий день! Моя проблема полягає в тому, що я не відчуваю себе потрібним. Внаслідок цього я став тривожним і в голову лізуть безліч непотрібних думок. Я мало спілкуюсь з оточуючими і будь-який контакт з суспільством викликає у мене тривогу. В особистому житті теж не все просто. Майже у всьому я виню себе, не можу завершити складні стосунки і лише ускладнюю ситуацію. Слідкую за кожним своїм словом і якщо мені здається, що я щось не так зробив або сказав - буду думати про це довго. Але думки ці руйнівні. Хочу навчитись цінувати себе, свій час і нарешті отримувати задоволення від життя. Але як це зробити?
Питання від: ; Вік: 23

психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Доброго дня, artyom!
Це можна зробити, звернувшись до обраного психолога на індивідуальну психотерапію. Самостійно, нажаль, ніяк. Тому що це відчуття 100% родом з Вашого дитинства і формувалося під впливом виховання батьками. Внаслідок чого Ви отримали певні психологічні травми, які й призводять до вищенаписаного. Ці травми зцілюються на психотерапії.
психолог онлайн
цитата:
тривожним і в голову лізуть безліч непотрібних думок.
Ваша тревожность приводит к возникновению навязчивых мыслей, в частности и таких как
цитата:
що я не відчуваю себе потрібним
цитата:
Але як це зробити?
Уменьшить тревожность можно только с помощью психотерапии.
И в результате такой работы с психологом, Вы сможете
цитата:
цінувати себе, свій час і нарешті отримувати задоволення від життя.
психолог онлайн
Ольга Юріївна Петрова
Доброго дня!
Проблема відчуття своєї цінності, відчуття провини тісно пов’язана із можливістю проявляти себе, заявляти про свої потреби. Схоже, що тривога, яку ви описуєте, викликана цією проблемою і є вторинною. Як вірно помітили колеги вище, ці питання тісно пов'язані з вашою життєвою історією.
Є техніки, що допомагають впоратись із тривогою, які ви зможете використовувати самостійно, але відчутні зміни будуть лише в комплексі із психотерапією.
Там ви зможете дослідити коріння проблем, зрозуміти чому так сформувалося, шукати способи прояву себе, повернути собі свою цінність та знайти способи впоратись із тривогою.
Також, вам могла би бути корисною групова терапія.
психолог онлайн
Почуття непотрібності зазвичай бере корінь з дитинства. І, як ви помітили, в відносинах, що б ви не робили, це не поліпшує ситуацію. Бо ваші дії - дзеркало ваших думок про себе та оточуючих. Разом з психологом ваш шлях до самоцінності був би коротший та менше руйнівний.
психолог онлайн
Доброго дня, Аrtyom.
Бути потрібним – це означає, що одна людина має незадоволену потребу, а інша має ресурс цю потребу задовольнити. Чи знаєте ви про себе, чим можете бути корисні людям? Чи маєте ви знання, навички, досвід, які можуть зробити життя людей трішечки краще?
Зараз ви займаєте пасивну позицію, ви чекаєте, коли хтось подивиться на вас і зможе розгледіти для себе щось потрібне. Так робить дитина, вона бажає отримати від дорослих зацікавлений погляд, уваги, вона хоче, щоб з нею погралися або запропонували щось захоплююче. Дитина хоче бути потрібна безумовно.
Ваше дитинство минуло. Безумовну любов і прийняття в дорослому житті отримати вже нереально. Дорослі люди отримають любов за свої корисну діяльність. І тому вам необхідно зайняти активну позицію. Для цього важливо добре розуміти себе, мати свою справу, хобі, захоплення, мати результати своєї діяльності, досягнення в професійній сфері. І тоді ви зможете запропонувати свою цінність людям. Як ви знаєте навіть, коли виробник робить добрі товари, йому все одно потрібно себе рекламувати, щоб люди дізналися про товар і прийшли його купувати. От і вам потрібно навчитися себе презентувати.
Тривога виникає там, де є багато невизначеності. І мені так здалось, що ви погано себе знаєте. Тому ваша задача – це розібратися, що вам подобається, чим вам цікаво займатися, відвідувати місця за своїми інтересами, де ви будете розвиватися, вчитися новому. Там ви знайдете людей, які будуть з вами на одній хвилі, і вам не потрібно буде шукати слів для розмов, бо теми з’являться самі собою. А зараз ви відчуваєте душевну порожнечу, бо не маєте справи, яка б вас захоплювала. А порожнеча завжди потребує заповнення, і зараз вона заповнюється непотрібними думками. Зробіть щось корисне для себе, наповніть своє життя інтересними справами. І тоді вам буде чим поділитися з людьми.
Робота з психотерапевтом допоможе вам зробити ці важливі кроки швидше .
психолог онлайн
Доброго ранку, artyom!
цитата:
Моя проблема полягає в тому, що я не відчуваю себе потрібним.
Одразу хочу з'ясувати, чи потрібні Ви своїм батькам? І від кого саме з людей Вам бажано відчути потрібність?
цитата:
Внаслідок цього я став тривожним і в голову лізуть безліч непотрібних думок.
Поділіться, що це за думки? Про що вони? Куди ведуть?
цитата:
Майже у всьому я виню себе
Виходить, що сформувалась така звичка - в усьому звинувачувати себе. Цікаво, а чому так? Хто з рідних так повпливав на Вас?
І невже не траплялись у Вашому житті випадки, коли були зовсім не винуваті?!
цитата:
Слідкую за кожним своїм словом і якщо мені здається, що я щось не так зробив або сказав
Припустимо, сказали щось не так, що буде далі - з Вами? З іншими? Можливо, Вас поб'ють? Накричать, образять? Покинуть?
цитата:
Хочу навчитись цінувати себе, свій час і нарешті отримувати задоволення від життя.
Задоволення буде, але згодом. Спочатку хоча б досягти більш-менш задовільного існування. Це я про перебіг психотерапії.
Раджу на старті маленьке відео. Мова там зовсім не про фарму, про інше.
"САМЫЙ ЭФФЕКТИВНЫЙ АНТИДЕПРЕССАНТ"
https://upsihologa.com.ua/audio-video-468
психолог онлайн
Артеме, вітаю! Ось кілька книжок, які допоможуть краще зрозуміти природу тривоги та знайти техніки, що допоможуть її подолати. Для більш ефективної та глибинної роботи звичайно варто звернутися до психолога чи психотерапевта.
- Не годуйте мавпу! Як вийти із замкнутого кола неспокою та тривоги, Дженніфер Шеннон
- Свобода от тревоги. Справься с тревогой, пока она не расправилась с тобой, Роберт Лихи
- Успокойся! Контролируй тревогу, прежде чем она начнет контролировать тебя, Альберт Эллис, Кристин Дойл