Відчуваю, що зі мною щось не так
Добрий день! У мене така ситуація - у жовтні 2022 року я звернулась до психолога із основним запитом РХП та неприйняття свого тіла. Ми почали працювати, але в ході роботи вона змінила фокус уваги на ОКР, підвищену тривожність та стосунки з батьками. У такому дусі ми працювали включно до квітня 2023 року, але потім припинили, бо здається вона зрозуміла, що не зможе мені допомогти, та й я не відчувала прогресу та не мала бажання продовжувати.
Але у мене постійно є відчуття, що у мене якийсь розлад, але самостійно собі його діагностувати я звісно ж не можу. Я занадто яскраво відчуваю всі емоції, особливо агресію, яку можу проявляти фізично, зокрема до своїх батьків. Також я регулярно знаходжу собі нові обʼєкти для обожнювання та дуже легко переключаюсь на людей, іноді мені здається, що я взагалі не здатна вибудовувати тісні взаємовідносини з оточуючими (це цитую свою психологиню). Ще те, що мені заважає - надзвичайно сильна ревність до всього і до всіх. Вона відчувається настільки потужно, що іноді мені здається, що вона може керувати моїм життям та наштовхувати на погані речі. Загалом у мене бувають дуже різкі перепади настрою та перепади періодів (тиждень я апатична, тоді навпаки)
На даному життєвому етапі я не розумію, чи варто мені продовжувати роботу з психотерапевтом та з яким запитом до нього звертатись, щоб зрозуміти, що зі мною та моїм психічним станом.
Питання від: ; Вік: 20

психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
Доброго дня, Анно.
Дуже добре, що Ви усвідомлюєте сутність своїх проблем з психікою. Я думаю, є необхідність звернутися до лікаря-психіатра, щоб продіагностуватися на предмет РХП, ОКР, а також визначити імовірність розладу особистості (мені на думку спав межовий розлад, але я не лікар, тому не можу цього стверджувати).
Якщо Ви будете паралельно відвідувати і психіатра, і психолога, результат терапії буде стійкішим та помітнішим.
психолог онлайн
Марія Радченко
Добрий день, Анна!
Ви хочете з'ясувати, що з Вами не так. Це гарна мета для звернення: діагностика. Після діагностики метою може бути подальша психокорекція стану. Для більш-менш нормальної адаптації до реалій життя.
Є до Вас кілька запитань:
- Чи властива Вам саморуйнівна поведінка (зайвий ризик, самоушкодження, суіцидальні думки та бажання)?
- Чи буває страх самотності та бути покинутою?
- У Вас нестабільна самооцінка і такий же нестабільний образ свого "Я"?
- Присутнє постійне відчуття порожнечі в душі?
Відредаговано автором 27-05-2023 19:15:34
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343774 для Павел Леонидович
Суїцидальних думок та селфхарму немає, у мене навпаки присутній панічний страх смерті, але у періоди апатії зʼявляються думки, що наприклад хотілося б випити якусь пігулку, яка б заглушила емоції та почуття.
Страх самотності та бути покинутою є та виражений дуже яскраво, тому я постійно прагну до того, щоб всім подобатись. У мене тривожний тип привʼязаності до людей - мені постійно потрібні докази, що мене все ще люблять і я комусь потрібна. Навіть мінімальне відхилення у звичній поведінці інших людей мною розцінюється як щось масштабно-погане та критичне.
Самооцінка та образ свого Я дуже нестабільні. В один момент мені здається, що я найкраща і все має бути лише для мене, тобто дуже нарцисичні думки, а в інший момент мені здається, що я жахлива і починаю вишукувати у собі все більше недоліків. Хоча більшу частину свого життя я зіштовхуюсь тільки зі схваленням себе та своєї зовнішності (окрім періоду в школі, 5-6 клас) але мені постійно здається, що це недостатньо та сприймаю кожне слово на свій рахунок.
На рахунок відчуття порожнечі в душі - таке буває періодами.
психолог онлайн
ось читаю Вас і розумію, що Ви описуєте звичайні почуття людини, які властиві всім нам. То Ви не вмієте будувати прив"язаність, то страшенно залипаєте на ній, то Вам лячно, то Вам радісно, то Ви агресивні, то Ви тривожні, то любите себе, то ні. Ви не повірите, але все те саме відчувають всі інші люди
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343785 для Тетяна Артеменко
Я не відчуваю, щоб це було нормою. У мене постійне бажання фізичної розправи, шалена імпульсивність в емоціях, я можу за одне слово, яке мені не подобається наприклад від батьків почати шалено кричати, або вилити на них склянку води наприклад. Хіба це норма? Я хочу в майбутньому дітей, але з такою неадекватною реакцією як у мене є можливість виростити лише психологічно нездорову особистість. Те ж саме стосується і стосунків. Як я можу знаходитись у здорових стосунках з хлопцем, якщо у мене навіть на якісь буденні речі спостерігаються описані вище реакції?
психолог онлайн
Доброго вечора, Анно! Питання до вас: для чого вам діагноз? Що вам це дасть?
Виходячи з ваших повідомлень, ви усвідомлюєте свій стан та симптоми, тестуєте реальність. Можливо потрібно підібрати психотерапевта для терапії? На сайті в переписці достатньо складно провести терапію чи діагностувати щось.
В психотерапії є різні періоди, як позитивні, так і негативні для людини. Ви можете переглянути сам підхід в терапії, обрати іншого терапевта.
психолог онлайн
"У мене постійне бажання фізичної розправи, шалена імпульсивність в емоціях, я можу за одне слово, яке мені не подобається наприклад від батьків почати шалено кричати, або вилити на них склянку води наприклад. Хіба це норма?". - Це все в межах умовної норми. Ви здивуєтесь, але така поведінка властива дуже багатьом. Очевидно, у Вас висока психічна лабільність, це така особливісь темпераменту. Можливо, є невелика характерологічна акцентуація. Але вона є у всіх людей. Для вироблення адаптивної поведінки можна відвідати кілька разів поведінковий тренінг чи сходити до консультанта. З поведінкою заочно важко, майже неможливо працювати
психолог онлайн
Якщо у вас є сумніви стосовно стану здоров'я, можна звернутися до лікаря - психіатра. Тільки лікар може діагностувати розлади.
Психотерапію варто продовжувати чи з вашим спеціалістом, чи з іншим. Якщо у вас є хороший терапевтичний контакт з психологом, можна продовжувати роботу.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343790 для Елена Быковец
Скоріш за все знання якогось певного «діагнозу» дає спокій та якесь розуміння, що робити далі, як щось змінювати. Я ж розумію, що у всього є якийсь корінь, просто останні 6-7 років я свій стан не вважаю цілком нормальним (це стосується не виключно проблем, описаних тут, а зокрема РХП, який у мене вже довгий час і проявляється у різних формах, можливо це якось взаємоповʼязано)
психолог онлайн
цитата:
Часто знання діагнозу посилюють тривогу. РХП та все інше має свої причини для виникнення, все чимось обумовлено.
Тож індивідуальна терапія вам в допомогу.
психолог онлайн
Доброго дня, Анно!
цитата:
Скоріш за все знання якогось певного «діагнозу» дає спокій та якесь розуміння, що робити далі, як щось змінювати. Я ж розумію, що у всього є якийсь корінь,
Мені особисто здається, що ваше прагнення до пошуку коріня проблем цілком закономірно. Воно вмотивано бажанням за допомогою редукції (тобто спрощення складних речей) дійти визначеності і тим самим себе заспокоїти. Проте, в процесі формування і прояву певних феноменів зазвичай, а краще сказати, ніколи не буває ОДНІЄЇ причини, лише одного чинника. Це завжди вплив багатьох факторів, обставин і чинників, покладених на властивості цієї людини. Плюс спадкові моменти.
Як на мене, то усі діагнози - річ доволі орієнтовна і умовна, особливо враховуючи перманентні зміни і всередині психіки людини, і назовні її. Набагото важливіше усвідомлювати фактичні прояви та їх відбиток на ступінь задоволення власних потреб.
Чи не могли б ви зазначити п'ять основних потреб, які намагаєтесь наразі реалізувати? І позначити рівень свого задоволення ними?
цитата:
у періоди апатії зʼявляються думки, що наприклад хотілося б випити якусь пігулку, яка б заглушила емоції та почуття.
Про які емоції та почуття йдеться?
цитата:
Страх самотності та бути покинутою є та виражений дуже яскраво, тому я постійно прагну до того, щоб всім подобатись.
В чому полягає ваша провина, за яку очікуєте покарання? Від кого?
цитата:
мені постійно потрібні докази, що мене все ще люблять і я комусь потрібна.
Це про нелюбов і несприйняття себе та про недовіру до інших. Схоже на сімейний сценарій у батьківській родині?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 343850 для Владимир Анатольевич
Наразі на жаль не можу чітко зазначити 5 основних потреб.. Не можу сформулювати їх у себе в голові.
Заглушити почуття і емоції - наприклад постійне незадоволення собою, постійну тривожність на рахунок майбутнього, пошук власних недоліків, відчуття, ніби ніколи не зможу жити звичайним життям (це стосується РХП, підрахунку калорій і всього в такому дусі)
На рахунок провини.. у мене дуже часто таке перманентне, фонове відчуття провини через обстановку в сімʼї (батько алкогольно-залежний, мама співзалежна з ним, відповідно постійні скандали і мама з дитинства залучала мене у них, перекладаючи відповідальність. Думаю звідти й постійна недовіра до інших, чітка установка що сімейне життя = апріорі щось таке, де постійно потрібно боротись, скандалити)
психолог онлайн
цитата:
Так ось же - вам вдалося:
цитата:
Заглушити почуття і емоції -
а)наприклад постійне незадоволення собою,
б)постійну тривожність на рахунок майбутнього,
в)пошук власних недоліків,
г)відчуття, ніби ніколи не зможу жити звичайним життям (це стосується РХП, підрахунку калорій і всього в такому дусі)
Це те, що створює ваш емоційний стан і з чим ви намагаєтесь боротись власними засобами.
цитата:
На рахунок провини.. у мене дуже часто таке перманентне, фонове відчуття провини через обстановку в сімʼї (батько алкогольно-залежний, мама співзалежна з ним, відповідно постійні скандали і мама з дитинства залучала мене у них, перекладаючи відповідальність.
На жаль, батьки втягнули вас через свої хвороби в токсичний сценарій, в якому формувалось ваше ставлення до себе, ніби ви маєте нести відповідальність за їхні негаразди. Звісно, вашої ані відповідальності, ані провини нема!!!!!
Ви стали свого роду заручницею.
Мені дуже близька і знайома ваша ситуація. В моєму дитинстві відбувалось щось подібне до певного часу, поки мама не наважилась на розлучення.
цитата:
Думаю звідти й постійна недовіра до інших, чітка установка що сімейне життя = апріорі щось таке, де постійно потрібно боротись, скандалити)
Напевно, що так. Викривлені уявлення засіли глибоко в підсвідомості. Але зміни можливі. Більше того, необхідні.
Позитивний досвід спілкування з людиною/людьми, які вас приймають, розуміють, подтримують, протягом тривалого часу допоможе позбутись хибних переконань, з одного боку, а з іншого сприятиме - розбудові здорової моделі взаємин. Маю на увазі взаємодію з психологом, відвідування психологічної групи підтримки, а також власну сепарацію від батьків.
Пошукайте найближчі центри соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді. Там працюють психологи на безкоштовній основі. Там же проводяться групи підтримки.
психолог онлайн
цитата:
У мене постійне бажання фізичної розправи, шалена імпульсивність в емоціях, я можу за одне слово, яке мені не подобається наприклад від батьків почати шалено кричати, або вилити на них склянку води наприклад.
регулярно знаходжу собі нові обʼєкти для обожнювання та дуже легко переключаюсь на людей, іноді мені здається, що я взагалі не здатна вибудовувати тісні взаємовідносини з оточуючими (це цитую свою психологиню). Ще те, що мені заважає - надзвичайно сильна ревність до всього і до всіх. Вона відчувається настільки потужно, що іноді мені здається, що вона може керувати моїм життям та наштовхувати на погані речі. Загалом у мене бувають дуже різкі перепади настрою та перепади періодів (тиждень я апатична, тоді навпаки)
Окрім першого пункту все інше дуже нагадує ПРО (Пограничний Розлад Особистості). Точніше скаже психіатр, діагноз - це його парафія. Якщо я правий, то Вам буде потрібна постійна психокорекція. Вилікувати ПРО неможливо, бо це не хвороба, а розлад особистості. Можна лише допомогти Вам максимально адаптуватися зі своїми особливостями до соціуму.
Відредаговано автором 30-05-2023 01:21:31
психолог онлайн
Здравствуйте, Анна!
цитата:
РХП та неприйняття свого тіла. Ми почали працювати, але в ході роботи вона змінила фокус уваги на ОКР
ОКР и РПП - это психические расстройства, которые необходимо в первую очередь лечить.
Что вам мешает проконсультироваться у врача
цитата:
щоб зрозуміти, що зі мною та моїм психічним станом.
?