Як впоратися з ненавистю до себе?
Доброго дня. Мені 16 і приблизно з 9 років я не можу нормально до себе ставитися. Все, що я відчуваю по відношенню до себе - це сором та неприйняття. Мені постійно здається, що я набагато гірше ніж інші, що я важу більше, ніж потрібно. При рості 163 я важу 46 кг, і коли так стається, що я їм на очах Марії однолітків вони не втрачають можливості сказати, що я їм забагато. Я викликала блювоту, пила таблетки та проносні, і деякі з цих речей роблю і зараз. Мені соромно за себе весь час. Я не люблю себе, та не люблю те, як я виглядаю. Останнім часом мені в цілому не хочеться нічого робити, хоча весь час я була відмінницею, та постійно горіла тим, що роблю. Чому так? Як з цим впоратися? Дякую!
Питання від: ; Вік: 16

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня,
в першу чергу хочеться вас підтримати.
Тут потрібна терапія, на жаль в переписці це буде мало ефективною.
Дитина завжди вчиться до себе відноситься через батьків (як вони на нею дивляться, як говорять, як самі батьки до себе відносяться, як між собою). Гарна новина- це навик, ви так навчились до себе ставитись, але можна навчитись ставиться до себе інакше. Через любов та турботу. Дивитись інші приклади, на інші сім'ї, людей, приклади які вам подобаються і пробуйте. Шукайте людей , які вас будуть підтримувати, а не казати гадості.
Доведеться важка робота попереду, щоб навчитись ставиться до себе інакша, але це можливо.
Всього найкращого вам.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня!
Нелюбов до себе - це ЗАВЖДИ наслідок ставлення до людини її батьків. Завжди.
Як і бажання бути відміннецею, як і бажання виглядати СУПЕРкласно - щоб ЗАСЛУЖИТИ таким чином любов в першу чергу батьків. а потім вже й інших оточуючих. Скоріш за все Ви маєте нарцисичних батьків, які зробили з Вас своє продовження (замість окремої і самодостатньої особистості), зробили Вас своїм обличчям, тим, чим можна ПОХИЗУВАТИСЬ перед родичами, друзями та знайомими. А Ви були змушені відповідати цьому щоб не відчувати від них відторгнення та емоційне насильство у вигляді ігнору, знецінення, приниження, грубої критики тощо.
Тож, Ваше запитання - це запит на психотерапію з психологом. Порадами Ваш стан НЕ змінити.
На жаль, Вам всього лише 16 років, тож дозвіл на роботу з психологом від батьків Вам необхідний, як і фінансування. Якщо вони не обоє такі як я написав, то є сенс звернутися до менш деструктивного з батьків з проханням по допомогу. Якщо ж обоє батьків є токсичними, то шукайте допомогу серед інших родичів - дядьків-тіток, бабусів-дідусів тощо.
психолог онлайн
Марія Радченко
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня! Співчуваю вам! Якщо ж ви сюди звернулись, то десь є промінь надії, що любляче відношення можна відродити. Розкажіть як до вас ставились батьки? Ви десь перейняли таке неприйняття до себе. У вас домінує токсичний сором за будь-який прояв і подумайте як би хотіли себе відчувати. Хто всередині і чиїм голосом вас соромить? Намалюйте цю фігуру і намалюйте того, кого соромлять. Подивіться на цей внутрішній конфлікт через призму арт-терапії. У кожної фігури є якісь почуття та потреби, попробуйте почути та побачити їх. Не засуджуйте нікого, просто побачте і почуйте їх. Подібні техніки можна використовувати щоб контейнувати пласти неприйняття та токсичних почуттів.
Ви охоплені комплексом знецінення! Ваш реальний та бажаний образи не співпадають і ви себе за це знищуєте морально. Прикро, що ви настільки жорстокі вже самі до себе. Вам потрібна допомога та емоційний супровід, а для цього треба звернутись чи до дитячого психолога чи попросити батьків записати вас до спеціаліста. Ви можете читати статті про емоційний інтелект, нарцисичну травму, казки та міфи, але вам рано чи пізно всеодно необхідна психотерапія! Хочеться підтримати вас в розвитку, в пошуку ресурсів та розуміння!
психолог онлайн
Доброго дня, ми часто дивимося на себе очами батьків чи значущих людей. Хто на вас так дивився у дитинстві? Побороти сором і неприйняття в одиночку важко, тут потрібна допомога психолога