Постійно переслідує тривожність.
Мене останніми днями переслідує тривожність. дуже сильна.
причиною цієї тривожності є те, що я банально не можу змусити себе ходити на пари, здавати борги вчасно і просто вчитися. мені страшно ходити не всі пари та лекції, звичайно, лише до певних викладачів, які викликають у мене страх. я боюся, що якщо мене запитають, я буду дуже розгублена. навчання приносить мені тільки велике почуття сорому за свої знання та страх коли починаю говорити з викладачами. одні з них не прощаю помилки і не розуміють, що вчиться без помилок неможливо. ох. тривожність також підвищується, коли справа заходить про переживання мого партнера. Щоразу коли він говорить про свої проблеми, я починаю відчувати ці проблеми на собі і мені стає нестерпно сумно, що я не можу ніяк правильно підтримати. я видавлюю із себе повністю, але все одно засмучує, що не можу дати правильної підтримки. настільки тривожно, що я навіть починаю завдавати собі фізичного болю, щоб позбутися тривоги. я розумію, що сама собі створила це замкнуте коло проблем, через що страждаю, але.. я так хочу відчути себе вільніше.
Питання від: ; Вік: 17

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Настя, доброго дня! Співчуваю вашому станові. Це схоже на відчай, в який ви заганяєте себе тривогою. Можливо ви занадто чутливі і сензитивні, чи колись перевірялись у невролога?
З приводу вашою розгубленості, що такого страшного в ній? Не знати, не вміти, не впоратись, не підтримати, відсторонитися - як реагує ваше тіло на всі ці слова? Ви перегружені вимогами до себе і ваша розгубленість сигнал, що ви вже не виводите то все. Вам потрібно найти змогу і звернутись до психотерапевта, можливо до невролога щоб скорегувати свій емоційний стан. Навчання - це лише етап життя, де ви просто вчитесь вчитись, а не одразу все знати. Якщо ви щось не знаєте ви попадаєте в стан дитини, а у дитини все попереду, вона зростає і пізнає цей світ. Підтримайте ви цю дитину, яке не знає чогось і якій так небезпечно. Просто скажіть: «Я з тобою, ми пройдемо це, тобі можна помилятись і я не буду тебе соромити за це! Ти будеш вчитись і я буду радіти твоїм успіхам і розділяти неуспіхи. Ти для мене важливіша ніж навчання!».
психолог онлайн
Доброго дня, хочу Вас підтримати в цій ситуації, бо сама в університеті боялася відповідати викладачам, хоча знала правильні відповіді. І багато витратила часу, щоб пропрацювати свій сором.
Схоже на те, що Ви шукаєте підтримки у викладачів, чекаючи їхньої лояльності і проектуєте її на свого хлопця. У вашій розповіді зʼявляється фраза «правильна підтримка». Спробуйте подумати, якої підтримки саме Ви б хотіли отримати? В чому б вона заключалась?
Бажаю Вам використати цю ситуацію для подальшого особистісного зростання.
психолог онлайн
Настя, як я зрозуміла, тривожність - риса Вашого характеру.
Тривогу марно від себе відганяти, найкраще йти до психолога.
Однак, іноді можна спробувати подолати тривожність самостійно.
При роботі з тривогою не треба заспокоювати себе. Це рідко виходить, тому краще, навпаки, уявити найжахливіше, що може статися, зрозуміти наслідки цього та прийняти їх. Уявляючи страшну ситуацію і проживаючи її, ми не проганяємо тривогу, а, навпаки, її приймаємо.
Ми турбуємося не тільки головою, а й тілом, тому важливо навчитися розслаблятися та усвідомлювати своє дихання. Воно визначає те, наскільки сильно ми турбуємося. Ми часто дихаємо — тривога присутня, дихаємо рівно і спокійно — її стає менше.
Можна застосовувати техніки дихання, медитації.
Потрібно вивчити, які ситуації та події стають відправною точкою переживань, і записувати їх разом з тими емоціями, які Ви зазнали. Впоратися із самим стресом найкраще разом із психологом, який підбере індивідуальний для Вас спосіб боротьби з тривогою.