Гризе совість, що могла бути сухою, недостатньо відкритою
Добрий вечір! Сьогодні у трамваї до мене підсів хлопець (мені 19 р. Йому з вигляду 24-27) і почав розмовляти російською. Я відповіла на англ, що тільки розмовляю Англ, польськ. чи Укр. мовою; він сказав, що вчить російську і думав, що я розмовляю ру; його англійська непогана, але він думав попрактикуватися розмовляти рос. Продовжив розмовляти англ і запитав чи я з України, я підтвердила.
Він запитав звідки я, з якого міста. Я кажу, що мені не комфортно ділитися такою інфою, він сказав що розуміє.
(Він також переминав пальці, і підсів тільки коли дівчина, яка навпроти мене сиділа, вийшла, хоча місце було і біля тієї дівчини і біля мене)
У процесі спілкування він зробив комплімент, сказавши, що у мене яскраві очі, на що я відповіла просто thank you, і знову повернула погляд до телефону.
Декілька хв помовчав і запитав, чи люблю я подорожувати; я відповіла так, і знов понурила очі в телефон..сказав, що він з Італії і приїхав до Польщі. Потім поцікавився, що я тут роблю — я відповіла, що навчаюся. Він також спитав, чи люблю я працювати з людьми, щось сказав чи не планую стати психологом/лікарем. Я тільки відповіла, що не дуже люблю працювати з людьми, а останнє не розчула, і тому якось пропустила це питання.
Після останнього питання про роботу з людьми він ще трохи помовчав, взяв щось написав/подивився в телефоні, а потім встав, трохи постояв біля мене, і як тільки трамвай зупинився - вийшов.
Мене турбує, що я відповідала коротко і виглядала відчуженою. Коли він щось говорив/питав, я дивилася прямо у очі, але як тільки відповідала, ховала очі в телефон. Хоча хлопець здавався дружелюбним і відкритим. Я не знаю, чи це тому, що він почав розмову рос (мені здалося, що він росіянин), чи через те, що він різко підсів до мене і почав говорити, бо раніше так рантово ніхто не починав розмови.
Батьки сказали, що можливо він не зрозумів, що я українка, почув укр мову і вирішив заговорити російськ, бо так було звично для нього. Навели приклад, що це схоже на ситуацію, коли хтось чує іспанську і італійську мови, або шведську і швейцарську — різні мови, але схожі. Сказали, що може я йому сподобалася, хотів познайомитися.
Зараз я переживаю, що могла бути більш відкритою і чи не образила я його своєю холодною реакцією. (Хоча сама розумію, що скоріше образила, і мені дуже прикро за це). Зараз сиджу, аналізую, і думаю, чому я щось не запитала, або просто якось підтримала розмову?
Буду вдячна за поради та роз'яснення, або просто ваш погляд на цю ситуацію.
Всім мирної ночі/дня!
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Алла Григорівна Веленко
А чому Ви переживаєте? Розглянемо ситуацію.
Відбулася зустріч із незнайомим хлопцем. Для Вас це було несподіванкою та не було бажання спілкуватися. .
Швидше за все, хлопець не викликав у Вас інтересу та й ситуація Вам була незрозуміла. Хлопець не викликав також у Вас необхідний рівень довіри.
Міжособистісна взаємодія – це процес обміну інформацією, емоціями. Якщо людина втомлюється, то енергії, для необхідної підтримки розмови, недостатньо. Можливо, Ви були не в ресурсному стані.
Інформацію про себе незнайомим людям не варто розповідати. А ось посміхнутися ввічливо можна. Це Вас ніі до нічого не зобов'язує.
Ця ситуація - всього лише досвід на життєвому шляху. Робіть висновки.
Але, Ви очевидно, тривожна людина. Якщо тривожність заважає в інших ситуаціях, тоді можна звернутися до психолога.
.
Відредаговано автором 16-12-2024 05:05:28
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку, Aria!
цитата:
Зараз я переживаю, що могла бути більш відкритою і чи не образила я його своєю холодною реакцією.
Ображати, наскільки я зрозумів, ви не збирались. А чи образився хлопець - то його відповідальність, точно не ваша. Тому подумайте, чи варто вам переживати саме з цього аспекту ситуації?
Коли зазначаєте
цитата:
могла бути більш відкритою
, то за цим може вгадуватись почуття жалю, що не дали собі можливості познайомитись з хлопцем ближче. Є таке?
цитата:
Зараз сиджу, аналізую, і думаю, чому я щось не запитала, або просто якось підтримала розмову?
Цікаво, і до чого дійшли в своєму аналізі?
Може, звично не налаштовані на випадкові зустрічі і знайомства? Можливо, скуті і відчуваєте небезпеку через наближення стороннього хлопця, та ще й такого активного?
цитата:
Декілька хв помовчав і запитав, чи люблю я подорожувати; я відповіла так, і знов понурила очі в телефон..
Ваші емоції керували тілом - "очі в телефон".
Він був не цікавий для Вас?
Ви настільки сором'язлива, що уникаєте контакту?
Ви були зайняті чимось важливішим, ніж розмова з незнайомою людиною?
Як в цілому складаються ваші стосунки з хлопцями?
психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго ранку Aria!
Згодна з колегою щодо досвіду. Окрім того, є поняття того, що вже сталося, а отже, так і мало бути. Адже, наша підсвідомість знає все. І якщо ця зустріч має продовжитися, Ви з цим хлопцем ще зустрінетеся. Це перше. Отже, не має сенсу думати, а щоб було якби ...і нав'язувати собі хибне почуття провини.
Але є і інший аспект.
Якщо Ви відчуваєте, що поводитися все ж можна було по іншому, як на мене, варто серйозно розібратися, а що саме, яка звичка, чи які внутрішні установки та поведінкові моделі змусили Вас так закритися? Адже, нам тільки здається, що ми свідомо керуємо своїми спонтанними діями у несподіваних ситуаціях. Тоді, як насправді, нашими рефлексами керує наша ж підсвідомість. І вона ж, до речі, і створює ось такі події для чогось.
А як, зазвичай, Ви реагуєте, коли спілкуєтеся з хлопцями?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 375340 для Володимир Анатолійович
цитата:
то за цим може вгадуватись почуття жалю, що не дали собі можливості познайомитись з хлопцем ближче. Є таке?
Так, майже одразу з'явилася думка: "а що як би я підтримала розмову?". Можливо б все закінчилося просто коротким милим діалогом в трамваї, а можливо б почали приятелювати.
цитата:
Цікаво, і до чого дійшли в своєму аналізі?
Скоріш за все, це через мою невпевненість. Я навпаки прагну до спілкування, просто часто сиджу у власній бульбашці. Їхала повторювала матеріал до екзамену, а тут так неочікувано почали розмову. Може ще тому що я бачила, що він виглядав старшим + зі мною в автобусі хлопці ще ніколи не намагалися поговорити. Скоріш за все, в мене така "захисна" реакція була.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 375341 для Алла Григорівна
Дякую Вам за відповідь!
з початком війни у мене спілкування з хлопцями майже немає, спочатку дистанційне навчання - цілий час вдома, а в університеті, на напрямку на якому я навчаюся, хлопців дуже мало, вони всі замкнуті, і їх неможливо майже розговорити. Тому виходить спілкуюся тільки з дівчатами ::sad::
психолог онлайн
Так, звісно, це певним чином може вплинути на вміння спілкуватися з хлопцями, що дуже прикро... І все ж... Є певні навики, які напрацьовуються ще змалечку. Розумію, що мої наступні питання можуть здатися дивними, але саме вони можуть допомогти зрозуміти суть такої Вашої поведінки в транспорті.
Чи спілкуєтеся Ви зі своїм батьком і які у Вас з ним стосунки? І які стосунки між Вашими батьками?
психолог онлайн
цитата:
Хто зна, як би воно далі було. Наразі сталося те, що сталося. Івід цього варто відштовхуватись.
"На автоматі" вже відреагували. Отже розбір ситуації і власної поведінки наводить на думку - треба знімати деякі недоречні захисні механізми, розвивати спонтанність і внутрішню свободу, аби була змога ОБИРАТИ бажаний варіант дій в схожій ситуації.
цитата:
Скоріш за все, це через мою невпевненість. Я навпаки прагну до спілкування, просто часто сиджу у власній бульбашці.
І я схиляюсь до такої думки. Невпевненість заважає, стримує, не дозволяє проявитись.
Сподіваюсь, кілька зустрічей з психологом дозволять у безпечній ситуації ризикнути вийти з бульбашки. Помітити усі емоції, відчуття і почуття. Пересвідчитись, що можете ступати на "незвідану" територію за межами бульбашки, адже саме на тій території відбуваються цікаві події, зустрічі, дружба, радість, закоханість...