Взаємодія з родичем
Доброго вечора. Маю близького родича, він весь час скаржиться на життя, не цінить допомогу (сприймає її як належне). При наших спробах вказати на його неправоту демонстративно ображається, голосно стукає дверима, кидає речі, збирається покінчити життя. Навіть, на мій день народження, коли він випив, я за шось зробила незначне зауваження, він образився і побіг тікати до річки топитись. Звісно, шо я побігла за ним і довго вмовляла повернутись, як дитину обіцяючи що його ніхто-ніхто не образить, а насправді , його може образити все. Сьогодні його образила моя трирічна дитина тим що сказала що хоче шоб він пішов, після чого він кинув придбані для неї (а це буває вкрай рідко) кукурудзяні палички і гупнув дверима з усієї сили. Добре що вона не злякалась, а розсміялась, подумавши шо це якась гра. Звісно я з ним почала говорити, шо ми могли злякатись шо його поведінка неправильна, шо так неможна робити. Але не побачила ніякого розуміння ситуації, він був трохи під алкоголем і вважав шо це моя дитина зіпсувала йому настрій. Зочу додати шо і без алкоголю він може себе так поводити. Хочу дізнатись як називаються такі люди і як з ними поводитись
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Ирина Константиновна Зубиашвили
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ірина Василівна Гуральчук
Схоже, що родич - емоційно незріла людина. Можливо, має якийсь особистісний розлад, наприклад, істероїдний. Також Ви зазначили, що він п'є, а на фоні зловживання алкоголем теж можуть загострюватись особливості характеру (особливо, якщо вони і до того були).
Але тут не так важливо, який діагноз у Вашого родича, як те, як Ви його сприймаєте і як вибудовуєте кордони в спілкуванні. Наскільки близько ви з ним живете і наскільки тісно спілкуєтесь? Як Ви витрмуєте емоційний тиск з боку родича, яким чином на нього реагуєте?
Якщо вимушене спілкування і є, то краще за все розмовляти спокійно і без глядачів, щоб не підкріплювати зайвий раз демонстративну поведінку. При погрозах самогубством оцінити, наскільки погроза реальна. Частіше за все, демонстративні люди роблять спроби самогубства, щоб привернути до себе увагу або маніпулювати іншими, і це рідко закінчується смертю. Але ситуація може закінчитись плачевно, якщо така людина не розрахує сили чи зробить щось необережне, тому в крайньому випадку можна викликати родичу екстрені служби (поліцію, швидку), і вже хай лікарі розбираються з його "тарганами".
Відредаговано автором 12-04-2025 02:07:05
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380887 для Марія Радченко
Дякую, родич заходить іноді в гості, тому взаємодія не часта, я думала треба з ним жорсткіше, бо як мені здається найбільше істерик отримують лояльні до нього люди, а не тих, кого він боїться
психолог онлайн
Марія Радченко
Ірина Василівна Гуральчук
Доброго дня, Vita!
цитата:
Хочу дізнатись як називаються такі люди і як з ними поводитись
Називається проблемна людина або ж людина з суттєвими психічними проблемами. На звичайному рівні цього достатньо, бо на підставі вашого опису можна робити лише приблизні припущення. А питання - навіщо?
Далі ви питаєте, як з ним краще поводитись? Відповідь така - подивіться і проаналізуйте, як на нього впливає вже те, як ви до цього поводились. Які наслідки помічаєте? Що самі внаслідок цього відчуваєте? І робіть висновки.
До речі, обов'язково зважте на те, що з часом його стан може погіршитись, а у вас маленька дитина.
Тому питання безпеки має бути на першому місці.
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
цитата:
Дивлячись що мається на увазі під "жорсткіше". Якщо мова про вибудову кордонів - то тут підтримую. До прикладу, якщо людина так себе поводить, то можна не кликати його в гості, попередивши про це. Але якщо ставите якийсь кордон, треба продовжувати його дотримуватися, щоб людина бачила, що ви послідовні в діях і не будете поблажливою.
Про вимушене спілкування я писала, не знаючи вашого контексту. Бо деякі люди з проблемними родичами взагалі живуть, і це ускладнює ситуацію.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380894 для Володимир Анатолійович
Дякую
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380898 для Марія Радченко
Дякую
психолог онлайн
Ірина Василівна Гуральчук
Здравствуйте!
Ваш родственник по описанию очень напоминает скрытого нарцисса - есть такая разновидность.
В отличие от явных, грандиозных нарциссов (типа Трампа) эти нарциссы тщательно скрывают свою манию величия, то есть в душе считают себя самыми-самыми, но прямо об этом не говорят. И предпочитают жаловаться на жизнь, давить на жалость окружающим, корчить из себя вечных жертв и обиженок. Доходит и до театрализации - подобных спектаклей с "самобийствами" (которых никогда не случается, потому что слишком себя любят). В общем ведут себя как капризные взбалмошные неадекватные дети. Но с большим самомнением.
Вот, можете почитать мою статью:
ЯК ВИЗНАЧИТИ У СЕБЕ (ЧИ В ІНШИХ) НАЯВНІСТЬ НАРЦИСИЧНОЇ ЧАСТИНИ?
https://upsihologa.com.ua/yak-viznachiti-u-sebe-nayavnist-narcisichno-05-02pavelbasan.html
В ней описаны правда явные нарциссы, но я уверен, что по многим чертам Вы без особого труда опознаете своего родственника.
Как себя с ними вести?
В идеальном случае НЕ контактировать с ними ВООБЩЕ. Ну или по крайней мере, при невозможности полностью прервать контакт, свести общение с ними к минимуму. И стараться НЕ вестись на их манипуляции обидами, слезами, мнимыми суицидами - и воспринимать это как их игру, чем собственно оно и является. То есть просто НЕ реагировать на спектакль, игнорировать его.
Единственно, что нельзя открыто насмехаться над ними - за подобное поведение. Иначе станете суперврагом - на всю жизнь.
Відредаговано автором 12-04-2025 13:28:15
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380903 для Павел Леонидович
Дякую, цікава стаття і багато рис сходяться, я теж подумала про те, що як може покінчити з життям людина, яка так себе любить.
психолог онлайн
Марія Радченко
Доброго дня. З Вашого опису зроблю припущення, що стосунки з тим родичем Вас виснажують і Ви намагаєтесь знайти опору, щоб розібратися з цим — шукаючи пояснення його поведінці і рекомендації як з цим обходитися. Якби знайшли підтримку, яка дає вдосталь впевненості, як хотіли б змінити стосунки з цією людиною? Що для Вас було б найбільш комфортним рішенням?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380909 для Ірина Василівна
Вітаю, я намагаюсь знайти рішення як взаємодіяти з ним, якщо вже приходиться, як відноситись до такої поведінки, деякі намагаються делікатно з ним взаємодіяти боячись образити, але думаю в цьому і проблема, він знаходить лояльних собі людей і показує вільно всі свої емоційні спалахи, жаліється
психолог онлайн
Будь ласка.
Так і є, ніяк не може.
психолог онлайн
Это называется человек с огромным количеством проблем, манипулятор и психологически незрелый.
Тут скорее вопрос, а зачем вам с таким общаться? Для чего? Почему пускаете в дом и терпите это?
Своим поведением (побежали за ним, когда он обиделся и собирался якобы утопиться) вы лишь подкрепляете его поведение.
Да и ребенку маленькому с таким человеком общаться не нужно, никакого хорошего примера он не увидит.
Кто этот человек вам? Почему вы говорите, что приходится общаться? Вы можете не общаться, поскольку такие люди не совсем безопасны, поскольку не известно, что он еще сделает и как поведет себя. К ребенку я бы точно и близко не подпускала
Відредаговано автором 13-04-2025 12:46:15
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 380917 для Валентина Михайловна
Нажаль, пів будинку в якому ми живемо його, він рідко заходить, але буває, зараз він живе окремо