Що робити, якщо стосунки з сестрою зайшли в глухий кут, а щиро поговорити вона відмовляється
Ми різні - я люблю прозорість і щирість в стосунках. Сестра завжди промовчить, що б я їй не розповіла про себе. Так як би говорила з стіною там, де хотілося б поради, підтримки. На протязі довгих років я власним прикладом старалась показати, як хотіла б спілкуватись, допомагала, займалась маленькою дитиною, поки вона шукала роботу, щоб стати на ноги. Потім вже її дорослий син мав проблеми і я знову взяла відповідальність за нього на свої і чоловікові плечі. І так на протязі всього життя завдяки своїй емпатії, я не чекала на просьби, а сама здогадувалась як і чим треба допомогти. Моя допомога приймалась як належне без слова вдячності, але я цим не переймалась. А коли мені прийшлось в безвиході попросити про допомогу, то вона відмовила, сказавши, що вона нікому нічого не винна. На мій аргумент, що я ж стільки їй допомагала, вона відповіла, що вона про це не просила. Я навіть не знала, що відповісти, бо це була правда - вона мене справді ні про що не просила. З її боку я протягом років відчувала і різкість, критику, знецінення, грубі відповіді, нервовість. Це було для мене дуже боляче. Але я не відповідала тим самим, бо боялася втратити стосунки (ми ж сестри), бо не хотіла прикрості мамі робити. Мама була хвора на онко. Як мама відійшла, то я серйозно вже вирішила обірвати спілкування. Але тут раптом війна. І ми з чоловіком забрали батька з сестрою до себе, бо живемо в безпечній зоні. Не на часі стосунки з родиною розривати. Зараз знов не легко. Вона весь час в претензії до батька за важке дитинство (не заперечую, але я відпустила своє важке дитинство). Весь час нервова, в любий несподіваний момент може підвищувати голос і до мене і до батька (83 роки). Ніколи не знаєш яке слово їй не сподобається. Жодні розмови, що він вже старий і нічого не зміниш не переконують. Каже, що ще невідомо хто скільки поживе, що він всіх переживе. Я весь час розрулюю психологічні напруження між ними. Сама весь час в нервах. Переконую її, що треба розмовляти. Але вона каже (кричить), що взагалі не варто розмовляти, бо це викликає ще більші проблеми. Глуха стіна. Все на догадках і інтуїції. Чи є для мене якась рада, як поступати, щоб дров не наломати. Чи тут вже все давно наломано.
Вопрос от: ; Возраст: 59

психолог онлайн
Доброго дня.
цитата:
Чи є для мене якась рада, як поступати, щоб дров не наломати.
Що саме в цій ситуації для вас означає не наламати дров?
Також багато пишете про те, що самі допомагали сестрі, без її прохань. Але мені це виглядає як порушення кордонів сестри, сприйняття її як нездатної дати собі раду.
цитата:
На протязі довгих років я власним прикладом старалась показати, як хотіла б спілкуватись, допомагала, займалась маленькою дитиною, поки вона шукала роботу, щоб стати на ноги.
Чи правильно розумію, що ви таким чином не отримували того, чого хотіли, тобто такого ж ставлення у відповідь? Давайте тоді подивимося, а що тоді ви отримували від цих стосунків, раз багато років продовжували робити те саме, а воно не працювало?
цитата:
Але я не відповідала тим самим, бо боялася втратити стосунки (ми ж сестри), бо не хотіла прикрості мамі робити.
Що для вас означає втратити стосунки з сестрою? Лише прикрість мамі чи ще щось? І варто подивитися, які були стосунки з батьками? Як ви взагалі будуєте стосунки з людьми? Чи не намагаєтеся заслужити їх любов? Схоже, що ви намагаєтеся догоджати, щоб з вами зберігали стосунки. Тому що тут можна припустити, що у вас наявний сильний страх бути залишеною. Якщо це так, то варто звернутися до психолога, системно пропрацювати це питання.
психолог онлайн
Ярослав Євгенович Ляшин
Доброго ранку!
Те, що Ви людина емпатійна і вмієте прощати - величезний плюс Вам. І те, що забрали своїх рідних у безпечну зону, також, бонус Вас за Вашу щирість та людяність, але... У цій всій історії є один маленький, але дуже суттєвий нюанс - це Ваше дитинство. Запитаєте чому? Справа в тому, що коли в дитинстві ми недоотрмуємо любові, ми несвідомо, всіма своїми діями та вчинками намагаємося весь час бути "хорошими". І це відбувається автоматично. Бо така
"програма" записувалася, швидше за все, тоді, коли
Ви були маленькою дівчинкою і ніяк не могли второпати, чому батьки не дають того тепла, на яке кожна дитина має права. Так працює психіка дитини, що вона ніколи не звинувачує нікого, окрім... Себе самої. Дитині здається, що то вона якась не така, не так себе поводить, а от якщо почне турбуватися про всіх, всім допомагати, її обов'язково полюблять!
Власне, що сталося, як на мене, і з Вами.
Ви до цих пір живете в тих самих дитячих установках, про які навіть не здогадуєтеся. Але ж і Ви і Ваша сестра вже давно виросли і маєте самі турбуватися про себе та свої родини. А що виходить? Що своєю постійною материнською сліпою опікою Ви не лише не допомагаєте сестрі, а лише її та її дітей розбещуєте і робите ще більш черствими та егоїстичними.
І все б нічого, от зрозуміли, що неправильно себе поводите і почали все робити по іншому... Але... Все не так просто. Насправді, можна докладати неймовірні зусилля щоб помінятися, та все одно, на рівні рефлексів, Вами стануть керувати от ті самі несвідомі установки до тих пір, поки вони не будуть трансформовані в нові, зрілі, вже дорослої людини, а не дитини, яка буде страждає без любові. Бо це рівень емоцій та почуттів, які змінюються лише тоді, коли ми глибинно пропрацьовуємо свої, як це не дивно, дитячі травми.
Відредаговано автором 24-01-2025 11:15:16
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376846 для Ярослав Євгенович
Дякую за відповідь. Для мене не наламати дров - це не зробити якийсь дурний вчинок, після якого повороту назад не буде. Бо я вже готова сказати (швидше викричати) все вголос, що мене нуртує. Але вона теж зараз в нелегкій ситуації і я, на її думку, буду винна, що розколочую багно. На зрозуміння не розраховую, бо пробувала і не отримала. Від цих стосунків, коли я нічого не отримувала взамін доброго, я тільки мала надію, що вона колись це зрозуміє і оцінить. Але з певних її вчинків і слів давно розумію, що якби вона була в добрій ситуації, то взагалі б про мене не переживала і не задумувалась, як допомогти. Я їй колись про це казала, але, як завжди, у відповідь тиша. Щодо порушення її кордонів, то вона завжди охоче дозволяла їх порушувати. Тільки потім ще давала критичні зауваження, що щось робилося не так. Або сказала навіть, що "спасибі" їй не проходить через горло. Таке враження, що їй подобається, що хтось розв"язує її проблеми "по умолчанию". Так, стараюсь людям догоджати,якщо маю ресурс, бо мені приємно, якщо комусь простіше, легше в чомусь і маю чудових вдячних людей. Страху бути залишеною у мене ніколи не було (хіба що у дитинстві). Ми вийшли з сім"ї де батько пив і всіх тероризував, а мама емоційно протестувала і нічого з тим не робила. Я зробила висновки, що не варто терпіти те, що не міняється і так поступала в житті. Трохи мені то займало часу (кошт мого життя), щоб давати людям шанс. Завжди знала, що дам собі і своїй дитині раду. І давала, при потребі приймала радикальні рішення і не боялася ніякої роботи. Ніколи не вийшло на гірше. Сестра молодша на 7 років. У неї було по іншому. Спочатку проблеми її сім"ї розвязували чоловікова сестра з чоловіком. А потім я з моїм чоловіком. Але це я з своєї дзвіниці так бачу)), а вона ж, мабуть, думає по-іншому).
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376848 для Алла Григорівна
Дякую. Багато правди у Вашій відповіді на моє запитання. І є над чим задуматись. Треба теж стати черствою і егоїстичною. Але чи принесе мені це задоволення?
психолог онлайн
Судячи з написаного вами, ваша сестра займає щодо вас споживацьку, тобто по суті дитячу позицію. Отримує і не дає нічого натомість. Допомагаючи їй, ви підтримуєте таку установку, підтримуєте таку дитячу позицію.
цитата:
Для мене не наламати дров - це не зробити якийсь дурний вчинок, після якого повороту назад не буде.
Чи правильно розумію, що ви в будь-якому випадку хочете зберегти стосунки. А чи хоче ваша сестра? Для стосунків потрібні двоє. Якщо все іде тільки з вашого боку, то це не є здорові стосунки.
цитата:
мама емоційно протестувала і нічого з тим не робила
На мій погляд, ви у стосунках із сестрою поводитеся подібним чином. Чи готові ви робити у цих стосунках щось по-іншому, так, як не робили раніше?
Як уже написала вам колега, у вас працює установка "я буду хороша і мене полюблять". І вона іде з дитинства, з ваших стосунків з батьками. Її варто змінити на більш дорослу, на вміння будувати стосунки, де є баланс "брати-давати". Для цього не потрібно ставати черствою та егоїстичною, бо це інша крайність. Варто навчитися балансувати турботу про себе та про інших. І щоб виробити таку установку, змінити ту, що зараз є у вас варто попрацювати з психологом.
психолог онлайн
Марія Радченко
Из вашего текста чувствуется, что вы долго и много старались быть удобной, отзывчивой, всегда приходящей на помощь. И в ответ ждали того же. Но, увы, чаще всего, подход "я отдам последнее" не вызывает восторга у людей, а как раз наоборот- раздражение. Потому что потом приходит запрос на оплачу по счетам - я тебе помогала, теперь твоя очередь. Обидно, безусловно, и хочется помощи и поддержки, но ее нет.
цитата:
На протязі довгих років я власним прикладом старалась показати, як хотіла б спілкуватись
И тут получается, что много лет вы пытались не замечать реальность - сестра другая, нет отношений тех, что вам хочется. А вы прикладывали силы там, где давно пора бы уже увидеть истинную картину и оставить попытки ломиться в двери, которые закрыты.
О чем сами и пишите
цитата:
Від цих стосунків, коли я нічого не отримувала взамін доброго, я тільки мала надію, що вона колись це зрозуміє і оцінить.
Большое заблуждение ждать, что если кровные родственники, то все, значит надо любой ценой поддерживать отношения. Нет, не надо. Не всегда и не со всеми отношения можно выстроить хорошие.
Тем более вы описываете изначально нездоровые отношения в вашей семье (я про родителей).
И эти отношения по разному повлияли на вас с сестрой - она выросла более закрытая, вы стараетесь быть удобной и открытой.
Отношения всегда стоят двое. Если одна сторона прикладывает усилия, а вторая нет - это путь в никуда.
Поэтому стОит заняться своей жизнью, удовлетворением своих желаний и перестать тащить на себе ответственность за взрослых людей и их эмоциональное состояние, настроение и всем пытаться помочь. Вы не получите с этого ничего, кроме разочарования, обиды и ощущения пустоты. Лучше общаться с теми, кто оценит вашу открытость, доброту и желание поддержать и ответит взаимностью
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376852 для Ярослав Євгенович
Я хочу спробувати ці стосунки не розірвати, якщо це вдасться, тому звернулась на цю сторінку за допомогою. Але якщо не вдасться, то я вже готова і до такого стану речей. Правда, я в стосунках з сестрою повторюю поведінку мами в стосунку до батька! А це приведе в нікуди. Останнім часом я змусила себе дзеркалити її поведінку. Колись, як я не спитаю, то вона не розповість. Як я не розповім, то вона сама не запитає. І наступив якийсь інформаційний вакуум. І вона тепер сама виходить з інформаціями про себе, хоча про мене нічого не питає. А я і не розповідаю. Бачу, що їй це некомфортно, але старається не показувати це. Всередині мене втрачається емоційна близькість і тепло, з"являється холодок і свідоме контрольоване дистанціювання . Чи це можна назвати початком зміни установки з дитинства)
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376854 для Валентина Михайловна
Спасибо Вам за отзыв на мой вопрос. Буду работать над тем, чтобы "оставить попытки ломиться в двери, которые закрыты" и "перестать тащить на себе ответственность за взрослых людей и их эмоциональное состояние", даже если это кровные родственники. Как хорошо, что существует такая страничка в интернете.
психолог онлайн
Насправді, не тільки не потрібно ставати "черствою та егоїстичною", а навіть навпаки. Коли дитина себе поводить неправильно, Ви їй говорите, що та ж цукерка перед обідом зіпсує апетит? А якщо дитина продовжує капризувати, Ви робите так як вона хоче, їй на шкоду? Мабуть, що ні. І не тому, що Ви черства та егоїстична, а тому що всім серцем любите її і бажаєте їй здоров'я. Те ж само стосується і Вашої сестри. Навчитися виставляти свої кордони і не потакати забаганкам дорослої, розбещеної людини - це не шкодити їй, а навпаки допомагати, виховувати її.
Саме тому я і написала, що без повної трансформації дитячих установок Ви, навіть якщо вже будете знати як себе правильно поводити, просто, швидше за все, не впораєтеся без індивідуальної роботи з психологом. Адже, навіть зрозуміти різницю між вихованням і справжньою любов'ю та "черствістю і егоїзмом", розбещенням виявилося дуже складно. Бо до тих пір, поки у Вас будуть автоматично діяти дитячі установки та поведінкові моделі, які були навіяні, в тому числі, батьками - навести лад в своїй душі практично неможливо.
Якщо хочете перестати почувати себе розчарованою, ображеною, відторгнутою сестрою, я все ж раджу Вам індивідуальну консультацію. Тим паче, що зараз нікуди їхати не потрібно і пропрацювати свої проблеми можна в режимі онлайн, по одному із Месенджерів в телефоні. Все буде відбуватися так, як і при очній зустрічі. Зоровий контакт, в тому числі, що має неаби яке значення під час роботи.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376857 для Алла Григорівна
Дякую Вам за поради. Мушу якось зібратися з думками, вирівняти емоції, щоб бути готовою до розмови з психологом.
психолог онлайн
Насправді, нічого особливого робити перед зустріччю з психологом і не потрібно. Бо психолог і потрібний для того, щоб дати Вам можливість не лише бути самою собою, висловити свій біль, свої почуття, але і допомогти стати по справжньому щасливою, змінивши кардинально сприйняття і себе, і своїх близьких.
психолог онлайн
Доброго дня!
цитата:
Так як би говорила з стіною там, де хотілося б поради, підтримки. На протязі довгих років я власним прикладом старалась показати, як хотіла б спілкуватись, допомагала, займалась маленькою дитиною, поки вона шукала роботу, щоб стати на ноги. Потім вже її дорослий син мав проблеми і я знову взяла відповідальність за нього на свої і чоловікові плечі.
Здається, робили добро... про яке ніхто не просив. Але в ваших діях знаходила реалізацію певна потреба. Чи є у вас усвідомлення - яка потреба?
цитата:
Моя допомога приймалась як належне без слова вдячності, але я цим не переймалась.
Можливо, даремно не переймались, як вважаєте сьогодні?
цитата:
А коли мені прийшлось в безвиході попросити про допомогу, то вона відмовила, сказавши, що вона нікому нічого не винна.
Цікаво, що ви відчули в той момент?
цитата:
З її боку я протягом років відчувала і різкість, критику, знецінення, грубі відповіді, нервовість.
І знову не прохідне питання - які емоції тоді відчували і що з ними робили? Куди їх спрямовували?
цитата:
Чи тут вже все давно наломано.
Схожен, що саме так. Ви себе витрачаєте без будь-якого позитивного результату. Узяли на себе відповідальність не за своє(!) А чому так - потрібно розбиратись. Йтиметься про ваші мотиви, причому не лише свідомі, а ще й несвідомі.
цитата:
Треба відкинути думку про "дрова", тобто про страхи - аби чогось не вийшло. І ПОЧИНАТИ жити своє життя для себе.Чи не варто нарешті?!
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376861 для Володимир Анатолійович
Сестру завжди вважала за кращу, здібнішу, розумнішу. Вона була у мене на такому прийнятому мною ідеалістичному п"єдестальчику справедливо і без заздрості. Аж поки вона не вийшла заміж і не почалися дивні випади знецінювання, неповаги. Коли взвгалі зашкалювало,то я пробувала сказати про те, що мені боляче. Але у відповідь чула, що я злопам"ятна. "Все, вже "проїхали", живемо далі, а ти повертаєшся і колотиш".
Яка потреба допомагати мною керувала на початку? Мабуть, та, що самому важко долати труднощі. Тільки взаємопідтримка допоможе усім краще влаштувати життя. Пізніше, з її дорослим сином, який завалив університет в Україні (в 2017 році) і йому грозило військо, допомогла через знайомих влаштуватися за кордоном. Керувалася тільки родинними почуттями. Він мій похресник. Сьогодні вважаю, що даремно не переймалась невдячністю з боку сестри і зараз ніколи б на себе не взяла тієї відповідальності, яку мала. А було цього багато, про все не розкажеш.
Що я відчула в момент, коли вона сказала, що нікому нічого не винна? Я відчула велике розчарування, якусь пустку, п"єдестальчик став нижчий, але до сьогоднішнього стану тоді йому було ще далеко). Признала їй на це право і шукала інші шляхи для вирішення своєї проблеми.
Які емоції відчувала після критики, знецінення, грубих відповідей, нервовості? Почуття несправедливості, болю, жалю. Що робила? Тихенько переплакала і "їхали"далі). Часом пробувала донести до сестри свій біль). Навіть написала один раз до неї листа, щоб не нервуватись в розмові.
Але у відповідь вона або мовчала, або грубо обривала, знаходячи якесь звинувачення для мене.
Куди їх (емоції) спрямовувала? Я мала своє життя. Треба було жити). Проговорю все чоловіку у вуха, та й легше ставало.
Тепер тільки розумію, що брала відповідальність не за своє. Аж страх мене зараз огортає від того, скільки брала. З сестри не хочу робити монстра. Як зрозуміла з відповідей психологів - усі дороги ведуть у дитинство. Вона по-своєму тримає оборону від життя). "Бий, тікай, замри". Ненавидить аналізувати і робити висновки, на відміну від мене. Але що з того, що я їх роблю і не застосовую? Треба якось починати жити своє життя для себе. Дякую, що допомагаєте розібратися з такими складними питаннями і допомагаєте.
психолог онлайн
цитата:
Ми різні
Так и есть. Это то, о чем нужно всегда помнить.
Вы - жертвенный эмпат, сестра - выраженный деструктивный и безмерно эгоистичный нарцисс, о чем свидетельствует следующее:
цитата:
Сестра завжди промовчить, що б я їй не розповіла про себе. Так як би говорила з стіною там, де хотілося б поради, підтримки
Эгоизм+отсутствие эмпатии+сокрытие личной информации от недоверия и для безопасности.
цитата:
Типичное поведение нарцисса в подобной ситуации.
цитата:
На мій аргумент, що я ж стільки їй допомагала, вона відповіла, що вона про це не просила
Нарциссы НИКОГДА не просят, а только НАМЕКАЮТ - чтобы человек предложил свою помощь САМ. Потому никогда и НЕ благодарят - "а за что?! я же не просила!" Потому и:
цитата:
Моя допомога приймалась як належне без слова вдячності, але я цим не переймалась
цитата:
З її боку я протягом років відчувала і різкість, критику, знецінення, грубі відповіді, нервовість
цитата:
Ніколи не знаєш яке слово їй не сподобається
Все вышеописанное - это именно про выраженный нарциссизм.
цитата:
Каже, що ще невідомо хто скільки поживе, що він всіх переживе
Если такой же нарцисс, как и она - так и есть. Эти эгоисты живут долго и как правило переживают ВСЕХ, особенно тех, кто за ними рьяно ухаживает. Так что делайте выводы.
цитата:
З сестри не хочу робити монстра. Як зрозуміла з відповідей психологів - усі дороги ведуть у дитинство. Вона по-своєму тримає оборону від життя). "Бий, тікай, замри"
Монстра и не нужно делать, она им уже родилась)
И корни НЕ в детстве. Ошибка так думать. Но к сожалению, психологам свойственно видеть проблемы ВСЕХ именно в детстве.
Но у части людей, нарциссов, например (которых к слову 10% населения по статистике, а на самом деле, конечно же больше - потому что статистика учитывает только тех, кто обращается за помощью или на диагностику, но ведь это делают далеко не все), нарушения ВРОЖДЕННЫЕ и они с самого детства ведут себя деструктивно. И их особенности видны уже как минимум с 5!!! лет. Мой опыт это только подтверждает.
Тем более, что родители у вас обоих были одни и те же, а поведение, как мы видим совершенно РАЗНОЕ:
цитата:
Вона весь час в претензії до батька за важке дитинство (не заперечую, але я відпустила своє важке дитинство)
Так что, повторюсь, дело бывает НЕ в детстве.
цитата:
Сестру завжди вважала за кращу, здібнішу, розумнішу. Вона була у мене на такому прийнятому мною ідеалістичному п"єдестальчику справедливо і без заздрості
Уверен на все 100%, что это "возвышение" произошло НЕ без участия самой сестры - она его инспирировала сама, это дело ее рук.
Нарцисс умеет это делать мастерски, причем даже без особых усилий. На уровне инстинкта. Причем с раннего детства.
цитата:
Треба теж стати черствою і егоїстичною. Але чи принесе мені це задоволення?
Зачем?! Нарочито притянутый за уши вывод - для бОльшего контраста. Тем более, что если природой не дана подобная черствость и эгоистичность, как дана нарциссам и психопатам, то и не получится их реализовать, особенно эмпатичным людям.
Но вот этот вот способ:
цитата:
Всередині мене втрачається емоційна близькість і тепло, з"являється холодок і свідоме контрольоване дистанціювання
который выработался инстинктивно, вполне действенный и реалистичный. Холод и дистанция с подобными - самое то.
цитата:
Я весь час розрулюю психологічні напруження між ними. Сама весь час в нервах
А кто Вас посвятил в "миротворцы"? Мама?
цитата:
Переконую її, що треба розмовляти
Зачем?! С нормальным, обычным человеком (невротиком, так как истинно здоровых единицы) разговаривать МОЖНО и даже НУЖНО.
Но с нарциссом - глупо, бессмысленно и ДАЖЕ противопоказано.
Догадываетесь почему?
цитата:
Але вона каже (кричить), що взагалі не варто розмовляти, бо це викликає ще більші проблеми
И она таки ПРАВА. Только Вы НЕ услышали.
цитата:
На протязі довгих років я власним прикладом старалась показати, як хотіла б спілкуватись, допомагала, займалась маленькою дитиною
Это Вы делали ради МАМЫ:
цитата:
Це було для мене дуже боляче. Але я не відповідала тим самим, бо боялася втратити стосунки (ми ж сестри), бо не хотіла прикрості мамі робити
Но КАКОЙ ценой?
цитата:
І так на протязі всього життя завдяки своїй емпатії, я не чекала на просьби, а сама здогадувалась як і чим треба допомогти
Супер!)) какая же Вы удобная для нарциссов. Я думаю, они должны Вас искать специально - для дополнения)
Кстати, если Вы не знали, эмпат - ПЕРВАЯ жертва нарцисса.
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376870 для Павел Леонидович
Спасибо. Ваш комментарий для меня важен и познавателен. Открывает для меня ещё одну грань причин моей проблемы.
психолог онлайн
цитата:
Сестру завжди вважала за кращу, здібнішу, розумнішу. Вона була у мене на такому прийнятому мною ідеалістичному п"єдестальчику справедливо і без заздрості.
У ваших відповідях відкривається багато корисного для розуміння того тупика, в який ви зайшли.
У мене уточнення - з чиєї подачі у вас сформувалась ідеалізація сестри? За яких обставин?
Якщо її вважали за кращу, здібнішу, розумнішу, то себе, відповідно, якою вважали?
Ось на таких викривлених і не виправлених батьками порівняннях, приспускаю, і сформувався сценарій, коли ви обслуговували потреби сестри, маючи мотив щось їй продемонструвати, щось від неї отримати. Як думаєте, що лежало в основі вашої поведінки?
Зауважу і це важливо - я не схильний ставити діагнози і навішувати ярлики ні на кого. В цьому немає ніякого сенсу, особливо коли психолог ані з вами, ані з вашою сестрою не працює як спеціаліст.
цитата:
Аж поки вона не вийшла заміж і не почалися дивні випади знецінювання, неповаги. Коли взвгалі зашкалювало,то я пробувала сказати про те, що мені боляче. Але у відповідь чула, що я злопам"ятна. "Все, вже "проїхали", живемо далі, а ти повертаєшся і колотиш".
Тут важливо не лише характер сестри розглядати. Для вас доречно бачити ситуацію цілісно, включно із вашим внеском у стосунки і подальшим результатом. А він, напевно, і не міг бути іншим, бо в парі ВИ-СЕСТРА одна сторона була іншою піднесена на недосяжний Олімп. Власне, був створений культ особистості сестри. І як і усякий інший культ, він призвів до знецінення "божеством" простих смертних.
На кому відповідальність в такому разі? Спробуйте відповісти про свою частку цієї відповідальності.
цитата:
Сьогодні вважаю, що даремно не переймалась невдячністю з боку сестри і зараз ніколи б на себе не взяла тієї відповідальності, яку мала.
Ще одна неприємна сторона - ви фокусуєтесь геть не на тому, що може вам допомогти усвідомити і прожити розчарування. Мова йде не про вдячність, до біса вдячність; ви несвідомо продовжували підставлятись і приносити дари на вівтар того самого "божества". Ви служили йому, А НЕ СОБІ(!)
Якби ще тоді вам вдалося прибрати ШИРМУ викривленого розуміння родинних зв'язків, обов'язків між рідними і тому подібного, то змінився б на краще ваш особистий сценарій життя.
До речі, у вас є власні діти, щось я не зустрів в темі згадку про них?
цитата:
Треба якось починати жити своє життя для себе.
Цілком вас підтримую у цьому прагненні і бажаю успіху!)
Відредаговано автором 25-01-2025 10:50:08
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 376882 для Володимир Анатолійович
Ідеалізація - трохи високо сказано, але такі висновки сформувались з моєї власної подачі, з власних спостережень. Було незаперечним фактом - вона вчилась на одні п"ятірки. Я теж, але в мене були четвірки з точних наук. Я вміла шити і в"язати, але вона шила і в"язала набагато краще і часто навіть для мене, для мами, для знайомих. Тоді, як я була змушена поїхати на заробітки, щоб забезпечити освіту своєму синові в університеті, то сестра працювала на престижній роботі. Заздрості я ніколи не відчувала, тільки радість за сестру. В дитинстві дідусь і бабуся відносились до нас однаково, нас хвалили, пишалися нами. Батьки були більше зайняті своїми проблемами, не пам"ятаю, щоб хвалили. Хіба що, як щось було не так, то звертали на те увагу раз різко, раз м"якше. Але, це більше стосувалось мене - старшої).
Не пам"ятаю, щоб коли-небудь я страждала від почуття гіршості. Просто не всі можуть бути кращими).
Я дуже чекала сестричку і після її народження відразу відчула себе старшою і сильнішою, відповідальною за неї, хоча ніхто ніколи мені про це не наголошував. В усякому разі, я цього не пам"ятаю. Можливо, тоді разом з народженням сестри і народилася "ШИРМА викривленого розуміння родинних зв'язків, обов'язків між рідними і тому подібного"!!!???
"Як думаєте, що лежало в основі вашої поведінки?" З усього проаналізованого підозрюю - мамування.) А зараз ще згадала, що скільки себе пам"ятаю, я завжди була обороною мами в скандалах з батьком. Сестра завжди тримала нейтралітет.
Щодо власних дітей, то маю сина 38 років. Самостійний. Живе окремо. Стосунки у нас добрі.
Дякую Вам за допомогу розібратися мені в собі).
психолог онлайн
цитата:
Батьки були більше зайняті своїми проблемами, не пам"ятаю, щоб хвалили. Хіба що, як щось було не так, то звертали на те увагу раз різко, раз м"якше. Але, це більше стосувалось мене - старшої)
Вот такой несправедливостью отношений к старшей и младшей и формируется образ "кумира семьи". Кстати, это одна из известнейших моделей патологических семей.
цитата:
після її народження відразу відчула себе старшою і сильнішою, відповідальною за неї, хоча ніхто ніколи мені про це не наголошував. В усякому разі, я цього не пам"ятаю
Скорей всего просто не помните. Это довольно распространенная практика: делать старшего ребенка ответственным за младшего, тем самым СНИМАЯ с СЕБЯ часть обязанностей и ответственности. Манипулятивный прием. А учитывая Вашу эмпатичную СВЕРХответственность, как врожденную черту характера, родителям провернуть данную манипуляцию (причем незаметно для Вас) было весьма легко.
К этому всему рекомендую учесть еще и этот момент:
цитата:
"Як думаєте, що лежало в основі вашої поведінки?" З усього проаналізованого підозрюю - мамування.) А зараз ще згадала, що скільки себе пам"ятаю, я завжди була обороною мами в скандалах з батьком
Это к вопросу, который я задал выше:
цитата:
А кто Вас посвятил в "миротворцы"? Мама?
И своим комментарием Вы ответили утвердительно.
И это только подтверждает мой опыт. Обычно именно мамы (сознательно или же бессознательно) втягивают своих детей в разборки между собой и папой. Именно им нужен такой вот "миротворец", который в критический момент "прикроет" и отведет удар. При этом сам вопрос нездоровых отношений с мужем НЕ решается, мама как бы самоустраняется, не желая брать на себя ответственность за его решение. А дети при этом не только страдают, но и вынуждены рано ВЗРОСЛЕТЬ и БРАТЬ на себя не свойственные для них родительские функции "разруливания" конфликтов.
Теперь, надеюсь, у Вас вырисовывается более четкий образ специфики ВЛИЯНИЯ на Ваше формирование Вашей мамы?