Как бороться с застенчивостью?
Здравствуйте!
Моя проблема в том, что я застенчивая и замкнутая. Из-за этого стопорится мой карьерный рост, часто на собраниях отмалчиваюсь, переживаю из-за того, что скажу глупость и другие решат, что я некомпетентна.
Как стать социально более активной?
Спасибо!
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Доброго дня, Анна!
Скажіть, будь ласка, чи Ви були замкнутою і сором'язливою з дитинства? Які у Вас стосунки з батьками? Чи вважаєте Ви себе гіршою за інших (якщо так, то чому)? І чи був у Вас колись досвід негативної соціальної взаємодії?
психолог онлайн
Анна, доброго времени суток!
Надо разобраться, понять природу застенчивости и замкнутости - это часть психотипа, черта характера или симптом. Для этого нужно больше информации. А по хорошему - поработать с психологом в индивидуальной порядке.
Если это часть Вашей псих-эмоциональной природы - нужно научиться понимать её, принять и использовать по назначению - это работа над развитием и воспитанием эмоционального интеллекта.
А если это приобретённое - симптом - нужно найти когда и как это появилось, в следствии чего, чем "питается". Соответственно и работать над этим.
Мудрости Вам и позаботьтесь о себе!
Дополнение от автора
Да, я с детства замкнутая и застенчивая, всегда была самым тихим и спокойным ребёнком: в садике, в школе.
Отношения с родителями хорошие, последние несколько лет на расстоянии, потому что живем в разных странах.
Да, считаю. Пару лет назад очень поправилась из-за стресса, перестала считать себя красивой. В коллективе сейчас думаю о том, что у меня образование менее престижное, чем у других и меньше релевантного опыта, хуже, чем другие говорю на языке страны, в которой живу ...
Негативного опыта не было
психолог онлайн
Припускаю, що Ви інтроверт за природою, тому Вам важко встановлювати соціальні контакти і від надмірної взаємодії Ви втомлюєтеся.
цитата:
Думаю, тут основний корінь Вашої проблеми. Вам необхідно попрацювати над безумовною цінністю себе. Ви боїтеся вступати у соціальної взаємодію через переконання, що Ви не ОК, а Інші - ОК. До того як Ви набрали вагу, Ви також вважали себе не ОК? Чи батьки Вам говорили в дитинстві якісь компліменти, хвалили, казали, що люблять Вас?
Можете, будь ласка, розповісти детальніше, що було стресогенним чинником? Коли Ви переїхали в іншу країну? Якщо порівняти Вашу соціальну активність до і після стресогенного чиннику та переїзду, то вона змінилася?
Чи є зараз у Вас люди, які б Вас могли підтримати (друзі, хлопець і т. д.)?
психолог онлайн
цитата:
Есть разница между «замкнутая» и «спокойная». Проявляться это может одинаково, но природа у них разная. Замкнутость - это защитная реакция, а спокойствие - черта характера.
Вы больше себя ощущаете в позиции защиты себя или просто спокойном состоянии? Защищаетесь от чего именно? Чего боитесь во взаимоотношениях?
цитата:
перестала считать себя красивой. В коллективе сейчас думаю о том, что у меня образование менее престижное, чем у других и меньше релевантного опыта, хуже, чем другие говорю на языке страны, в которой живу ...
В этом очень много обесценивания себя, много сравнительного подхода к себе. Это запрос на работу над самоценностью - понимание своих достоинств, знание принятие своих сильных и слабых сторон, соответственно отношение к своим достижениям и победам и в последствии поднятие своей самооценки.
Дополнение от автора
Я не думаю, что переезд и лишний вес стал «триггерами», скорее просто усложняющими факторами в виде незнакомой страны и худшей фигуры добавились. Я и до переезда всегда неуверенна в себе была, считала себя недостаточно красивой и интересной, хотя умом всегда понимала и понимаю, что это не так.
Меня воспитывали строго и всегда требовали большего, но и комплименты говорили, и хвалили, и про то, что любят я часто слышала.
Да, действительно - я скорее защищаюсь. Защищаюсь, наверное, от того, что люди слишком близко «подойдут» ко мне психологически и поймут, что я какая-то не такая, как они представляли
Дополнение от автора
психолог онлайн
цитата:
Защищаюсь, наверное, от того, что люди слишком близко «подойдут» ко мне психологически и поймут, что я какая-то не такая, как они представляли
И что тогда? Что может произойти, когда они поймут, что Вы не соответствуете их представлению?
психолог онлайн
цитата:
Тоді, перш за все, Вам потрібно попрацювати над самоцінністю, а вже потім "прокачати" навички соціальної взаємодії.
цитата:
Припускаю, що великі очікування Ваших батьків від Вас сформували великі вимоги і до себе самої. Через це Ви себе і не цінуєте, а вважаєте, що цінність вимірюється у певних досягненнях, перевагах та якостях (а порівняння із іншими лише це підкріплює). Проте цінність полягає в безумовності, в тому, що Ви є цінною, бо вже існуєте.
цитата:
Бачите, Ви не приймаєте себе справжньою, а намагаєтеся грати різні ролі (адже в кожної людини своя ідеальна картинка) для того, щоб Вас прийняли. Ви підлаштовуєтеся під "бажану картинку" інших так само як Ви намагалися отримати схвалення від Ваших батьків. При цьому, рано чи пізно, маска злетить (адже Ви не зможете контролювати себе вічно) і звісно, ті люди розчаруються, адже Ви привабили в своє життя людей, які "клюнули" на цей образ. Коли Ви приймите себе, то і Вас будуть приймати. А в життя будуть приходити люди, з якими Ви захочете і зможете розвивати психологічно близькі стосунки.
Звісно, я можу Вам запропонувати деякі техніки для розвитку самоцінності, однак я б Вам рекомендувала звернутися окремо на індивідуальні консультації до психолога (так буде ефективніше + більше підтримки + пропрацюєте свого внутрішнього критика):
а) уявіть себе у віці 5-6 років. А тепер спробуйте пофантазувати, що Ви говорите цій дівчинці всі ті негативні фрази про її зовнішність, які Ви зараз говорите сама собі. Які у Вас почуття? А Ви і досі продовжуєте кожного дня булерити цю маленьку дівчинку в собі, а вона на це не заслуговує. Тому візьміть своє дитяче фото і говоріть кожного дня цій маленькій дівчинці, якою прекрасною і вродливою вона є;
б) станьте перед дзеркалом, у якому Вас видно у повний ріст. Погляньте на себе уважно. Знайдіть ті риси або частини Вашого тіла, які Вам подобаються найбільше у собі. Не концентруйтеся на недоліках, лише на перевагах. Запишіть на папері те, що Вам подобається у своїй зовнішності (та перечитуйте його кожного дня). Після того, як проведете цю процедуру, скажіть вголос своєму тілу "дякую" за те, що воно може подобатися. Пам'ятайте, що в будь-якому тілі є частина, яка подобається.
в) напишіть 10 подяк своєму тілу (наприклад, тіло дозволяє мені рухатися, відчувати, або ж я сьогодні отримала задоволення від того, що потягалася у ліжку);
г) напишіть 20 речей, які Вам у собі подобаються на листку. Перечитуйте це вранці і ввечері перед сном, також у тих ситуаціях, коли Ви починаєте себе критикувати;
д) станьте перед дзеркалом, подивіться уважно на себе і говоріть наступні аффірмації: "Я цінна тому, що я існую", "Я тебе люблю", "Ти гарна дівчина і варта любові".
Не забувайте хвалити себе не лише за зовнішність, але і за свої риси характеру, дії, знання, вміння і навички. Та навіть просто за те, що Ви вже існуєте! Особистість не зводиться лише до зовнішності.
Також деякі поради:
- просіть про підтримку, компліменти та хороші слова у інших, близьких Вам осіб (у цьому немає нічого ганебного, а навпаки, це лише зміцнить Ваші стосунки);
- відпишіться від різних "бьюті блогерів" та "інстаграм красунь", бо надмірне порівняння у соціальних мережах викликає "мережевну депресію";
- розвивайте свої інтереси, кожного дня читайте якусь нову інформацію, дивіться пізнавальні канали, пізнавайте нові місця;
- для початку, пропоную Вам зареєструватися на якомусь форумі по Вашим інтересам і спробувати поспілкуватися в режимі переписки із новими людьми.
Вірю у Вас! Будь ласка, подбайте про себе, зверніться до психолога, адже Ви цінна.