Як сприймати сумніви чоловіка в батьківстві?
Прожили в шлюбі майже 4 роки. Завагітніти не вдавалось у цей період. В шлюбі не будували стосунки, а здебільшого кожен жив як вмів. З боку чоловіка маніпуляції, образи, ревнощі, абьюз. З свого боку - я не відстоювала кордони, мовчала, накопичувала образи. Врешті-решт я зібрала речі, поїхала, і подала на розлучення. Перший місяць був жахливий, погрози, образи, докори... А потім ніби усвідомили все обоє,. почали потрохи перебудовувати стосунки, обговорювати проблемні ситуації, докопались до внутрішніх образ і травм дитинства, пропрацьовуємо все. Дали собі новий шанс. І радісна звістка не забарилась: я вагітна. Чоловік ніби і радіє тому, але його не полишають сумніви, адже ми півроку жили окремо.
Я знаю, що він єдиний мій чоловік за останні 5 років, іншого навіть в думках не хотіла. Радію з того, що маю такий прекрасний подарунок долі. Але він прямо озвучив, що сумнівається, і радість від звістки про вагітність не буде повною через це. Хоче зробити ДНК-експертизу, щойно стане можливо. От і по суті питання: як мені реагувати? З одного боку я можу зрозуміти його почуття, але недовіра - це одна з причин чому я пішла від нього, ревнощі зашкалювали, хоча приводу жодного не давала. З іншого боку - не хочу всю вагітність цим перейматись, бо мені треба буде його підтримка і на пізніших термінах і в родзалі, а він в своїх сумнівах не зможе її давати, або ще це почне викликати в нього відразу чи агресію... Я знаю що батько він, мене не лякає ДНК-тест, але чекати місяці, поки він перестане сумніватись...Думаю, варто просто радіти своєму стану в повній мірі і готуватись до зустрічі з малям. Що порадите, Панове Психологи?
Питання від: ; Вік: 40

психолог онлайн
Віко,доброго дня!
"Думаю, варто просто радіти своєму стану в повній мірі і готуватись до зустрічі з малям"- однозначно так!
В вашому житті відбуваються великі і приємні зміни.
Вагітність важливий період для жінки.
Розуміння нової себе,очікування на дитину, радість від самого періоду вагітності- все це відбувається просто зараз і потім може бути чудовими спогадами.
Вам зараз важливо налаштуватися на новий період життя, морально і фізично бути в ресурсному стані.
Негатив, страхи, образи точно не додасть вам сил і наснаги, а навпаки будуть спустошувати.
Тому максимально приділіть увагу собі.
Щодо чоловіка- основний момент це побудова довіри у стосунках.
Можливо варто більше цьому часу приділити.
Як варіант походити вдвох до психолога, що однозначно піде на користь вам як подружжю.
психолог онлайн
Ірина Абрамчук
Доброго дня, Віка
В першу чергу хочу привітати вас з вагітністю. Хай у вас все буде якнайкраще.
«докопались до внутрішніх образ і травм дитинства, пропрацьовуємо все» - кожен з вас працює з психологом? Чи як ви пропрацьовуєте?
Схоже, Нажаль, ваші стосунки ще ніяк не були готові до батьківства. Недовіра вашого чоловіка свідчить про те, що він вважає, що ви обманюєте, стосовно важливих речей. Чоловік не вірить вам, що у вас не було сексу з іншими чоловіками в період розриву. Відповідно, з цього зрозуміло, що між вами немає довіри. Як тоді будувати стосунки?
Звісно, ДНК тест зробити не проблема. Але він встановлює тільки питання батьківства, а питання недовіри і відсутності порозуміння в парі він не вирішує. І це треба чітко зрозуміти. Якщо чоловік не здатен вам довіряти, то це буде постійно вилазити як шило з мішка і щоразу вас ранити. Стосовно різних питань.
Що вам зараз робити - вирішувати вам. Головне, тверезо дивіться на ваші стосунки з чоловіком і не ідеалізуйте їх. Я б порадила більше зосередитися на собі і на малюку і максимально дбати про себе. А щодо стосунків, то вирішувати вам чи хочете ви жити з людиною, яка вважає, що ви обманюєте.
До речі, в більшості випадків, люди, які підозрюють інших в обмані часто обманюють самі. Саме тому не можуть іншим вірити, бо судять по собі.
психолог онлайн
Доброго дня, Віка.
Вагітність - важливий період в житті як жінки, так і дитини. За останніми дослідженнями, дитина має зв'язок з матерью з другого тижня вагітності. Тому добре, що ви не бажаєте перейматися через ревнощі весь цей чудовий період.
Також добре, що ви з чоловіком працюєте з психологом. Це сімейний психолог чи окремий у кожного?
Здається, що ревнощі чоловіка мають великий вплив на вас, тому спробуйте приділити основну увагу побудові довіри в стосунках.
консультация психолога
Доброго дня! Вашому чоловіку потрібно продовжувати працювати з психологом/психотерапевтом. Якщо ви приводу не подаєте для ревнощів, а є недовіра з його боку, то це його проблема, а не ваша. І що йому з цим робити, змінюватися чи продовжувати псувати нерви собі і вам - вибір тільки за ним. Ви з цим нічого не можете зробити. А Вам можна тільки побажати терпіння, і також не завадить психологічна підтримка. Самостійно, без допомоги, навряд чи вийде перебудувати нездорові стосунки. Важливо зрозуміти, що ті проблеми, що у вас були в стосунках - образи, аб'юз і ревнощі, нікуди не подінуться швидко і одразу. Над ними потрібно довго працювати. І не завжди це буває эффективно. Нажаль. Також, може й так бути , що вимога тесту ДНК - це тільки початок повернення всіх інших проблем.
психолог онлайн
цитата:
недовіра - це одна з причин чому я пішла від нього, ревнощі зашкалювали
Недоверие и ревность Вашего мужа - это его личная проблема, которую он сможет решить только в результате своей индивидуальной работы с психологом.
Если же он не будет работать над собой, тогда изменения возможны только в том случае, когда начнете меняться Вы.
Так как семья - это система.
Начнете Вы себя вести с мужем по-другому, изменится и он.
Что и как Вам для этого придется делать, Вы сможете узнать на индивидуальной консультации с психологом.
И имеет смысл приступить к этому уже сейчас, потому что ревность и недоверие мужа не даст Вам возможности провести беременность и роды так, как Вы этого хотите.
психолог онлайн
Доброго дня, Вікторіє.
Ви зараз потребуєте особливої уваги з боку чоловіка. Його головна задача побудувати захисний купол навколо вас і дитини, щоб ви могли розслабитися і спокійно будувати «гніздечко». Від вашого стану залежить здоров’я малюка і кожного в вашій родині. Стати надійною опорою для своєї дружини в цей непростий час – нелегка справа для чоловіка.
На жаль, ваш чоловік проявляє незрілу поведінку. Він ображається, ревнує, маніпулює. Так веде себе дитина, тому є причина - у неї не сформовані психічні структури для утримання негативних емоцій в собі, вона не може ці емоції осмислити, психічно переварити. Тому діти такі вередливі, крикливі, галасні. Сильні почуття миттєво виливаються назовні. І задача батьків навчити своїх дітей справлятися зі своїми емоціями. Для цього треба називати емоції, які дитина переживає, зв’язувати їх з причиною, яка визвала негативний стан, підтримувати словами, що вихід обов’язково буде знайдено. За вашим описом схоже, що батьки чоловіка не навчили його керувати емоціями. Ви можете допомогти своєму чоловікові навчитися справлятися, якщо захочете.
Недовіра у вашого чоловіка може бути наслідком травми, яку він пережив у стосунках в дитинстві. Якщо батьки, особливо, матір, не змогли забезпечити надійну прихильність, безпеку, якщо матір страждала від депресії, мало часу приділяла дитині, надовго залишала дитину родичам, якщо були травмуючи події такі, як хвороба батьків, розлучення, від’їзд, смерть, то дитина страждала через покинутість, ігнорування, відсутність достатньої уваги. Це часто призводить до того, що у дорослому віці людина не може відчути безпеку в стосунках, вона завжди чекає, що її покинуть. Тільки надійна прихильність з батьками формує внутрішню безпеку. А у вашого чоловіка не має такого відчуття. Тому в періоди загострення травми і посилення недовіри він потребує особливого відношення - як до покинутої дитини. Звертатися в цей час до нього як до дорослого – марно. Необхідно розмовляти простими словами як з ображеним малюком: «Я з тобою. Я поруч. Я тебе дуже кохаю. Це наша дитина. Твоя і моя. І ти це знаєш. Але тобі трохи страшно. Може ти переживаєш, що цей малюк забере всю мою любов у тебе. Може ти боїшся, що я буду мало уваги тобі приділяти, що будеш почувати себе покинутим, непотрібним. Моє серце велике. В ньому вистачить місця і для тебе, і для малюка. Я тебе не покину. Ми разом».
Поведінка вашого чоловіка може бути пов’язана зі страхом не впоратися з відповідальністю, яка випадає на долю батьків, бо він ще ніколи не був батьком. В нього багато запитань, на які немає відповідей. В ньому можуть прокидатися страхи з його дитинства, він може боятися, що повторить помилки своїх батьків. Можна підтримати його словами: «Наша дитина змінить наше життя назавжди. В нас буде не тільки багато радості і чудових подій, але й багато нових обов’язків. І це теж може тебе дуже лякати. Ти не знаєш як це бути гарним татком, як це жити щасливій родині. Але ми разом, тому ми впораємося». Додайте своїх слів підтримки.
Подивіться разом з чоловіком серіал «Це ми» (2016) про родинні відносини, про дітей і батьків. В другому сезоні 6 серія присвячена переживанням молодого батька, в якого от-от народиться дитина. Він переживає емоції на межі паніки, в нього все сиплеться з рук. Але мудрі слова одного чоловіка привели його до тями: «В мене п’ятеро дітей. Але перед народження першої дитини я теж задавався питаннями, чи зможу я, чи вийде в мене… Але от що цікаво: відповіді приходять з дітьми. Вони народжуються, дивляться на тебе, а ти - на них… Вони розповідають, хто вони. Самі побачите – завтра у вас будуть всі відповіді».
Кожна родина переживає проблеми в цей нелегкий період життя. Немає жодної сім’ї без того, щоб вагітність і народження не внесла тривоги, страхи і конфлікти. Так, вам зараз дуже нелегко. Але я вірю, що ви впораєтеся. Успіхів вам, Вікторіє!