Не можу бути собою, не вмію проявляти емоції
Доброго дня. Моя проблема полягає в тому, що я занадто сором‘язлива і замкнена в собі людина, і на мою думку через це моє життя складається не дуже вдало. Кожного дня мрію бути такою ж як мої знайомі - не боятись говорити, вміти висловлювати свою думку, дотепно і в тему жартувати, бути харизматичною та швидкою в діях та рішеннях і т.д. Натомість, я залишаюсь сором‘язливою людиною, яка боїться зателефонувати комусь, запропонувати щось першою, яка ніколи не відповідає в університеті і вічно мовчить, окрім цього зовсім не вміє проявляти емоції, 100 раз обдумує перш ніж щось сказати та складає в голові речення по типу «можна попити води?», перш ніж це запитати. Розбираючись в собі, я дійшла до висновку, що мені притаманний такий тип темпераменту як флегматик + я просто напросто інтроверт. Але все ж я не можу змиритись з тим, що все моє життя пройде без прояву емоцій і до найпрекрасніший подій та людей в житті в мене буде таке ж холодне ставлення як зараз. Вирішила звернутись сюди з питанням, чи можна змінити мою поведінку, якщо це притаманно мені через темперамент і тип особистості? І як це можливо зробити?
Ці думки, що насправді я не є такою спокійною і сором‘язливою, не дають останнім часом спокійно жити. Я дуже хочу бути цікавою особистістю для людей, адже вважаю, що могла б такою бути, якби не боялась заявити і розповісти про себе. До того ж, мені здається, що мої молоді роки проходять марно через цю боязнь, адже я не маю зовсім ні одної близької подруги або друга, так як не вмію підтримувати розмову з людьми, не вмію цікавитись їхнім життям і щиро проявляти емоції (всі знайомі досить часто кажуть мені, що я дуже беземоційна), я не можу заставити себе почати відправляти людям голосові повідомлення, хоча надзвичайно подобаються люди, які це роблять для мене і до того ж щиро та з емоціями.
Також останнім часом почала замічати, що в мене жахливий недостаток уваги від оточуючих, адже як тільки хтось про мене згадає або пожартує на рахунок теми, в якій я фігурую, то всередині надзвичайно приємно, що про мене згадати, що про мене пам‘ятають і т.д.
Тому цікаво, чи можна це все подолати, якщо працювати над собою?
Питання від: ; Вік: 19

психолог онлайн
Добрый день! Все возможно, если обратиться к психологу. В результате работы вы сможете выяснить почему в вашей жизни так сложилось, что вы не умеете выражать эмоции. Как выражали эмоции в вашей семье? Как относились к вашим эмоциям в детском возрасте (считались с ними, обесценивали и т.д.)? Научитесь их распознавать, определять в теле, выражать безопасно для себя и окружающих. В любом случае, причину надо искать в вашем прошлом. Возможно там были травмирующие ситуации, когда вам пришлось от эмоций отказаться, чтобы сохранить целостность личности. Тогда это - защитный механизм. Это все предположения. Что именно стоит за этим может дать только совместная работа с психологом.
психолог онлайн
Доброго дня, Аню
Флегматик, інтроверт, це людина якій бути саме такою є ОК. Але якщо Вам бути такою насправді некомфортно - Ви можете бути взагалі подавленим холериком або сангвіником - екстравертом. Тут більше про вплив інших людей і ситуації, через які у Вас сформувались навички такої поведінки.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338810 для Галина Георгиевна Волынская
Думаю, що на багато чого вплинули саме батьки, адже в моїй сім‘ї присутня велика гіперопіка мною, через що я не здатна зараз, у дорослому житті, самостійно робити багато речей, адже за мене це завжди робили батьки. Також в нашій сім‘ї ніколи не було сильних проявів позитивних емоцій, в нас не заведено дарувати подарунки один одному та вітати з святами, ніхто ніколи не казав слово «вибач» і т.д. І в результаті цього, на мою думку, мені зараз дуже важко даються такі речі, як от наприклад проявити емоції при отриманні подарунку. Через це я відчуваю себе беземоційною, адже хочу щиро радіти всьому та відчувати різні емоції. Негативні також відчуваю дуже рідко, легко переношу втрати та різні травмуючі ситуації, хоча в моєму минулому не було чогось такого, що могло б так травмувати і «відключити» емоційність.
психолог онлайн
Аня, все верно. Если в семье не было принято выражать эмоции, причем любые, как следствие - вы не знаете как это делать. Если добавить сюда гиперопеку, то получится как раз то состояние, что вы описываете - позицию наблюдателя, а не активного участника жизни.
Ваши слова "насправді я не є такою спокійною і сором‘язливою" как раз подтверждают то, что эмоции есть, но вы не знаете как их выражать.
Злость-самая запретная эмоция в обществе. Но запрещая выражать ее, можно лишиться и остальных - печали, радости. Ее надо не запрещать, а научиться ею управлять. И тогда эта энергия поможет достичь жизненных целей.
психолог онлайн
Здравствуйте, Аня!
цитата:
це притаманно мені через темперамент і тип особистості
Вы напрасно уделяете такое повышенное внимание темпераменту.
Да, человек рождается с определенным типом нервной системы, но затем в процессе социализации, характер "стирает" темперамент.
А кроме экставерсии-интроверсии у человека присутствует еще много других характерологических особенностей.
Поэтому далеко не все флегматики-интроверты имеют в жизни такие же сложности, как у вас.
Ваша же проблема заключается в том, что гиперопекающие родители "передали" вам свою тревожность, которая и привела вас к застенчивости и замкнутости.
То есть ваши страхи не дают вам быть уверенной в себе и поэтому вы не можете
цитата:
висловлювати свою думку, дотепно і в тему жартувати, бути харизматичною та швидкою в діях та рішеннях і т.д.
цитата:
не вміє проявляти емоції
И эмоции вы не проявляете не потому, что не умеете это делать, а из-за того, что боитесь, что скажут или подумают о вас другие люди.
цитата:
в мене жахливий недостаток уваги від оточуючих
Потому что имеете эмоциональную зависимость от них.
цитата:
чи можна це все подолати
Да, вы сможете
цитата:
це все подолати
Так как вам не придется менять свой характер.
А надо будет всего лишь уменьшить страхи и вернуть уверенность в себе.
Для этого вам потребуется индивидуальная психотерапия.
И по времени это займет 3 месяца работы (12 консультаций).
Поэтому если захотите изменить свою жизнь, можете обращаться ко мне.
Я работаю с такими проблемами и могу вам помочь.
Желаю успехов!
Відредаговано автором 08-04-2023 19:21:14
психолог онлайн
Доброго дня! Дякуємо, що поділилися своїми думками та почуттями. Бути сором'язливою людиною - це звичайно не відчуття, яке приносить багато задоволення та легкості в життя. Але варто зазначити, що бути інтровертом, це зовсім не погано, адже це частина вашої особистості, яку не варто змінювати. Інтроверти часто є дуже творчими та мислять глибоко, що дозволяє їм домислювати різні ідеї та висловлювати свої думки, коли на це є потреба.
Проте, якщо ви відчуваєте, що сором'язливість заважає вам у житті, і ви хочете її подолати, то це теж можливо. Перш за все, важливо зрозуміти, що це процес, який потребує часу та терпіння. Отже, деякі поради, які можуть вам допомогти:
Навчитися бути відкритою. Це можна робити поступово, наприклад, спочатку почати спілкуватися зі знайомими, потім - з незнайомими людьми. Також можна спробувати спілкуватися з людьми через інтернет (наприклад, за допомогою соціальних мереж), це допоможе відчути себе більш комфортно.
Поставити собі мету взяти участь в якійсь суспільній діяльності, яка вас цікавить. Це може бути клуб за інтересами, група занять з його хоббі, або добровільницька діяльність. Така діяльність допоможе знайти спільну мову з людьми, які мають схожі інтереси.
Навчитися слухати людей. Багато людей люблять говорити про себе, свої думки та почуття. Якщо ви будете активно слухати людей та показувати інтерес до того, що вони говорять, це допоможе вам знайти спільну мову та створити зв'язки з іншими людьми.
Розвивати свої соціальні навички. Можна відвідувати курси з розвитку соціальних навичок або вчитися спілкуватися з іншими людьми за допомогою книг або відеоуроків. Це допоможе вам стати впевненішою в себе та взаємодіяти з людьми більш ефективно.
Не панікуйте, якщо щось пішло не так. Сталкиватися з відмовами або незручними ситуаціями в житті - це нормально. Важливо не здається і продовжувати рухатися вперед. Навіть якщо ви робите помилки, це може бути корисним досвідом для вас у майбутньому.
Нарешті, важливо пам'ятати, що немає нічого поганого в тому, що ви є інтровертом або сором'язливою людиною. Це частина вашої особистості, і ви можете навчитися жити з цим та навіть використовувати це для своєї переваги. Головне - бути самим собою та робити те, що вас щасливими.
психолог онлайн
Доброго, Аня!
На жаль, порадами за перепискою в цій ситуації не допомогти. Від слова зовсім.
Це можливо тільки в індивідуальній психотерапії з психологом, якого Ви оберете.
І процес це довготривалий. Бо треба буде працювати і з Вашою Внутрішньою Дитиною, і з почуттями, які довгий час стримувалися, і з певними ситуаціями дитинства, і з відносинами з батьками, і з багато чим іншим.