Межовий розлад особистості
Доброго дня! Зустрічаюсь з дівчиною, їй 20 років, мені 25, близько півтори роки, живемо практично разом. На початку стосунків, я помітив, що дівчина трошки інакша як інші, вона час від часу досить імпульсивно реагує на різні речі, критику, прохання. Я людина спокійна і завжди знаходив якісь рішення для будь-яких ситуацій, ставився до неї з розумінням, думаючи, що всі проблеми через війну та стресс. З люблячої дівчини, яка допомагає, піклується, вона перетворювалась в загалі іншу людину - інфантильну, злу, яка кожну ситуацію в її житті, перетворювала на негативну. І ці речі повторювались по колу, так ніби я живу з 2ма різними людьми. Згодом, вона сама почала розуміти, що щось не так. Після зустрічі з психіатром їй поставили діагноз Межовий розлад особистості. Звичайно, я її підтримав, сказав, що будем якось ці проблеми вирішувати. Терапія приносила свої результати, у неї практично зникли негатив та імпульсивність, але інколи все ще були сварки, через побутові речі( в основному з моєї сторони, так як людина періодами просто нічого не хотіла робити, я крім роботи, займався ще домашніми справами, тому що їй було погано. При цьому я був один хто працював) Десь близько місяця назад, все погіршилось в рази, коли вона пішла на роботу. Практично все лягло на мої плечі, тому що я працюю віддалено з дому. Коли я заводив розмову, чому я повинен все робити, вона аргументувала тим, що вона працює, і взагалі мені нічого не повинна. Хоча останніх півтори роки я приносив дохід, забеспечував її, допомагав, підтримував, жертвував своїм вільним часом , зустрічами з іншими людьми. Дозволяв її жити в мене , тому що розумів що вона не може сама жити навіть декілька днів(через її проблему). Я розумію, щоб в при нормальній ситуації я б з такою дівчиною б не зустрічався, але все було добре перший час, до того як у неї почались ці прояви. Проблема в тому, що вона починає розуміти свою поведінку тільки в періоди коли в неї немає імпульсивності і тд. Мені просто дуже шкода її, тому що тільки я знаю, якою хорошою і дбаючою вона може бути. Вона в місті лише одна, по суті я одна людина яка у неї є. Можливо у мене просто синдром якогось Рятівника. Скажіть, мені, будь ласка, що я можу зробити в цій ситуації. На даний момент я не хочу розходитись, так як у нас відносно хороші відносини, коли у неї немає симпомів хвороби. Або як правильно мені доносити до неї якусь інформацію коли в неї погіршення. Чи є якісь шанси, що вона згодом зможе контролювати себе і свою поведінку?
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня.
Ви кажете, що дівчина спостерігається у психіатра і проходить терапію. Це добре. При цьому розладі показані відвідування як психіатра, так і психотерапевта. Перший допомагає медикаментозно коригувати симптоматику, другий - вирішувати внутрішні конфлікти та регулювати поведінку. Якщо дівчина ще не відвідує психотерапію, можете порадити їй це зробити. Бо Ви самі не психотерапевт і на психічний стан дівчини сильно повпливати не можете.
Межовий розлад особистості не виліковується повністю, це на все життя. Але звернення по допомогу до фахівців значно покращує якість життя людини з цим розладом. Людина з розладом особистості - не дорівнює людина не адекватна або та, що не усвідомлює своїх дій. Це притомна людина, певні риси характеру якої загострені настільки, що іноді заважають в повсякденному житті. Але розуміння наслідків своїх дій і здатність до саморегуляції у такої людини є.
При межовому розладі людям властиво дуже гостро відчувати емоції. Тобто, в ситуації, де звичайна людина була б сильно роздратована, у людини з межовим розладом, скоріше за все, буде гнів. Там, де у звичайної людини був би сильной смуток, у людини з розладом може бути розпач. Варто розуміти, що це не примха людини з розладом і не невихованість, це саме особливість нервової системи, яку контролювати важко, але можна мінімізувати стресові ситуації, які такі реакції з боку психіки викликають.
Зі свого боку Ви можете спитити дівчину, що Ви особисто можете для неї зробити, коли у неї нервовий зрив. Чи потрібна їй словесна підтримка чи якась конкретна дія (наприклад, принести води, тощо), або ж вона хотіла б, щоб Ви лишили її в спокої на певний час, поки вона не заспокоїться? Тут кращий варіант - спитати в неї.
А щоб підтримка дівчини не виснажувала Ваш ресурс, варто піклуватися про себе. І, за необхідності, теж звертатись по допомогу до психолога, якщо Вас щось непокоїтиме.
психолог онлайн
Марія Радченко
Ирина Константиновна Зубиашвили
Доброго дня!
цитата:
Можливо у мене просто синдром якогось Рятівника
Можливо. Треба зважити на Ваші почуття до дівчини. До речі, які вони?
Також корисно враховувати Ваші відчуття до самого себе, коли, ніби виступаєте в ролі Рятівника.
цитата:
На даний момент я не хочу розходитись, так як у нас відносно хороші відносини, коли у неї немає симпомів хвороби.
На даний момент так. А згодом які перспективи розглядаєте?
Зокрема, в ті моменти, коли симптоми проявляються?
цитата:
Скажіть, мені, будь ласка, що я можу зробити в цій ситуації.
Питання в площині можливості залежить від Ваших бажань і прагнень. То чого Ви хочете і чого прагнете?
цитата:
Або як правильно мені доносити до неї якусь інформацію коли в неї погіршення.
В будь-які моменти інформацію краще доносити щиро і відверто, бажано з урахуванням контексту подій - десь м'якіше, десь твердіше. А також не завдаючи шкоди самому собі(!)
цитата:
Чи є якісь шанси, що вона згодом зможе контролювати себе і свою поведінку?
За умови повноцінної терапії її здатність бути в злагоді зі своїми емоціями може суттєво покращитись.
психолог онлайн
Марія Радченко
Владимир Анатольевич Тарасенко
Найголовніше для лікування міжового розладу особистості - кваліфікована допомога. Ви пишете, що Ваша дівчина її одержує, і це добре.
Межовий розлад особистості зачіпає насамперед емоційну сферу людини. І тому їй знадобиться вся Ваша емоційна стійкість. Потрібно визначити свої власні можливості – що Ви зможете терпіти, а що ні, і скільки часу та зусиль Ви реально готові вкласти у ці стосунки. На Вас чекають нестабільні та суперечливі особисті стосунки.
Важливо пам'ятати, що, незважаючи на симптоми, люди з МРО - це, як правило, хороші, добрі та дбайливі люди. Вони мають безліч позитивних якостей, які роблять їх прекрасними романтичними партнерами.
Але їх завжди потрібно підтримувати, завжди треба вірити в них, показуючи, що вихід є. Нині важко, але так буде не завжди.
Але найважливіше — треба берегти та любити себе насамперед. Дуже багато партнерів починає йти на жертви заради коханих, але це помилка. Коли ти сам не в порядку, допомогти іншому навряд чи вдасться