Проблеми з підлітком
Доброго дня. Маю питання щодо взаємодії з сином. Коротко опишу ситуацію.
Сину 14 років, він має алергію, яка дуже поширюється на обличчя, воно вкрите червоними п'ятнами. Звісно ходимо до різних лікарів, лікуємось, але це не дуже допомагає, гормональні сильнодіючі креми і таке інше, зрозуміло, що постійно не можемо цим користуватися, і коли робимо перерву, то всі симптоми повертаються. І через це дитина не хоче ходити до школи. Це дуже гнітить його, він себе ненавидить, соромиться, цілими днями або лежить або грає в телефоні, каже "я не вийду на вулицю з таким обличчям".
Але він мусить ходити до школи. Я не знаю, як це йому донести, що казати, як допомогти впоратись із цим.
Його дуже хвилює зовнішній вигляд, зачіска, але він не може користуватися засобами для волосся через алергію, тому злиться, каже "я виглядаю як дурень" "чому це зі мною "
Постійно просить помазати обличчя гормональним кремом, а не можна це робити часто, мої пояснення, що так не можна, бо це ліки, і вони шкодять, не діють.
Ми перепробували безліч засобів, але вони не допомагають. Гормональні мазі треба застосовувати лише короткими курсами, тому звісно червоні плями повертаються, і ці всі війни з вимогами помазати обличчя, відмова робити будь що "з таким лицем", я не знаю, як діяти.
Якщо дитина не буде ходити до школи, школа може подати на мене скаргу за невиконання батьківського обов'язку і забрати дитину (ми у Польщі)
Я не знаю, що сказати йому і як вмовити ходити до школи.
Завчасно вдячна за допомогу
Питання від: ; Вік: 38

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
цитата:
А син знає про таку погану перспективу?
цитата:
Я не знаю, що сказати йому і як вмовити ходити до школи.
Схиляюсь до думки, що проблеми з алергією можуть бути також наслідком психологічних проблем. Тобто цей компонент не можна відкидати. І тому було б добре, аби син поспілкувався з психологом, для початку хоча б на тему значення зовнішнього вигляду, його установок і переконань щодо цього. Для підлітків цей аспект вкрай важливий та актуальний. І, звісно, йому потрібне розуміння, співчуття і підтримка
цитата:
Це дуже гнітить його, він себе ненавидить, соромиться, цілими днями або лежить або грає в телефоні, каже "я не вийду на вулицю з таким обличчям".
Також варто з'ясувати, коли почались перші прояви алергії? Після чого? Внаслідок чого? Що він переживав до появи алергії?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371256 для Володимир Анатолійович
Дякую Вам за відповідь!
цитата:
на тему значення зовнішнього вигляду, його установок і переконань щодо цього.
Я не знаю, чому це так важливо для нього, але знаю що зовнішній вигляд - це питання того, як будуть до нього ставитися однолітки.
Чи будуть його приймати і поважати чи ні. Чомусь йому здається, що через зовнішність він може втратити повагу друзів.
цитата:
коли почались перші прояви алергії? Після чого? Внаслідок чого? Що він переживав до появи алергії?
Та ще в дитинстві, майже з народження, завжди були проблеми зі шкірою. Потім часті хвороби, лікарні, астма. Певний період була ремісія, все добре. Переїзд до Польщі звичайно був стресом, але якось все налагодилося, з появою друзів, захоплень. Така сильна алергія з'явилася півроку тому, і я б не стала пов'язувати її з психологічними якимось подіями, бо все було рівно, навпаки, добре, він був радісний, вмотивований, активний. Це радше фізичне, бо перехворіли коронавірусом, і я теж, і лікарі кажуть що шкірна реакція така сильна - то реакція на вірус. І його стан психологічний погіршився з погіршенням його вигляду. Зникла впевненість у собі, він став відмовлятися від зустрічей з друзями, бо він не міг їсти те що вони їдять, ходити з ними в кафе, бо алергія(
Як я можу вплинути на його ставлення до себе?
Бо ті розмови про прийняття себе , про цінності, що зовнішність то не найголовніше, мені здається, підлітки просто відмітають це все, як фігню, і я насправді розумію що це трагедія для дитини, і ця проблема центральна, він ні про що більше не думає.
Як я можу йому допомогти зараз, яка мама, без того щоб вести його до психолога?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
А що з приводу стану шкіри сина сказав дерматолог? За описом схоже на атопічний дерматит або нейродерміт. Обидва захворювання асоційовані зі стресом, особливо хронічним (тому що нервова система і стан шкіри дуже пов'язані між собою). При цьому, атопічний дерматит має радше алергічну природу, нейродерміт - радше психогенну.
І до цього захворювання, і до астми, є вроджена схильність, тобто вони не є на 100% психогенними, але можуть загострюватися під час сильних стресових подій. Як мама Ви можете запитувати сина, як він себе почуває, чи його турбує щось і чим Ви можете допомогти (якщо можете). Якщо сину потрібен особистий простір - не тиснути на нього і давати побути самому. Але і запропонувати сину сходити до психолога було б дуже слушно, адже він багато переживає через свій стан шкіри та зовнішній вигляд, через що посилюється стрес і погіршується стан шкіри. Це замкнене коло і психологічна допомога не завадила б.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371260 для Марія Радченко
Дякую вам за відповідь.
А як мені вмовити його ходити до школи?
Бо раціональні доводи не допомагають.
психолог онлайн
Знову-ж таки, краще щоб син опрацював з психологом свій страх ходити до школи з проблемною шкірою.
Особисто я не бачу чогось, окрім раціональних доводів, які можна навести синові на користь того, що йому потрібно буде навчатися. Можна спробувати дізнатися, що саме його бентежить у відвідуванні школи. Чи боїться він негативної реакції від однолітків, і наскільки цей страх обгрунтований? Чи справа більш в тому, що він сам себе вважає непривабливим в такому стані. Або ж в школі є якесь інше джерело стресу, яке провокує небажання ходити туди і проблеми зі шкірою. Важливо знати контекст проблеми, і допомогти разом її вирішити.
Наприклад, якщо джерело стресу - власне школа, то дізнатись, в чому власне проблема (вчителі/однолітки/сам навчальний процес) і подумати як її можна вирішити. Якщо джерело стресу - проблеми зі шкірою, то можна сказати синові, що починати приймати себе варто вже в процесі їх лікування, а не тільки за умови що шкіра стане ідеальною. Бо ніхто з людей не ідеальний, всі мають свої недоліки і проблеми зі здоров'ям, але всі люди унікальні та різні, і це ок. Кожному потрібно жити своє життя, навчатись, працювати, спілкуватися, і людям з хронічними захворюваннями теж. Якщо зав'язувати оцінку себе як особистості на тому, хворий ти чи здоровий, можна втратити почуття самоцінності в моменти загострень, бо вони періодично будуть і з цим треба буде якость поратися.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371265 для Марія Радченко
Дякую дуже за допомогу.
Щодо психолога, я побоююсь що сам факт, що треба йди до когось, до лікаря - це ще більше підсилить його оцінювання себе як "якогось не такого", з яким "не все в порядку".
психолог онлайн
цитата:
А син знає про таку погану перспективу?
Не побачив Вашої відповіді на це питання.
Чи бере він до уваги ТАКУ перспективу - опинитись відлученим від Вас?
цитата:
Важко щось радити не знаючи Вас і Вашого сина, а також особливостей стосунків між вами. Завжди варто бути люблячою і турботливою мамою. При цьому не тривожною, не смикаючою, а врівноваженою і стійкою в моменти усіляких складнощів і криз. Мамою, яка вірить у здатність сина впоратись із проблемами.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 371268 для Володимир Анатолійович
цитата:
Думаю, він не сприймає це серйозно.
Для нього це лише слова. Він весь у своїх почуттях.
Мені здається, він не сприймає мене як авторитетне джерело. Зараз він бунтує проти всього, все ставить під сумнів, намагається ствердити свої почуття і свої власні бажання. Каже, "я сам вирішую, йти мені чи не йти". І я не можу донести важливість того, що йти необхідно, і це питання не належить до сфери його вибору.
Ось з цим проблема. З балансом між повагою до його рішень і тим, що деякі речі все ж треба робити, а він відмовляється, бо він "особистість і не повинен робити все що йому скажуть"
психолог онлайн
Здравствуйте!
Вам важно понять один момент: для подростка КРАЙНЕ важно хорошо выглядеть. Потому что действительно в подростковых компаниях цениться хороший и здоровый вид и если подросток плохо выглядит - он может потерять авторитет и его даже могут начать гнобить и булить. Подростки и дети в целом бывают довольно жестокими. И уговоры тут ни к чему. Это все равно, что врать своему ребенку "ничего страшного", когда на самом деле страшное есть. И оно действительно есть.
И второй,не менее важный момент: аллергия и астма чаще всего бывают именно психогенными. Потому работа с психологом на тему данных заболеваний для Вашего сына будет особенно полезна.
В основе аллергии - сильное НЕПРИЯТИЕ чего-либо или кого-либо.
Потому рекомендую найти психолога, работающего с психосоматикой, не обязательно очно, можно и онлайн.
Лекарства и доктора в данном вопросе - это ТОЛЬКО симптоматическое лечение, НЕ ПО СУТИ заболевания. Попросту залечивание последствий и приглушение симптомов.