Як порозумітись з сином підлітком?
Мені доводиться працювати за кордоном. 14 річного сина залишаю з бабою та чоловіком. Баба нервова і вічно незадоволена життям а чоловік в моїй відсутності почав пити в результаті син роздратований щодня приходячи з школи свариться з усіма, не слухається. Стараюсь йому купити все що хоче, заспокоюю, возила на екскурсії щоб син отримав позитивний досвід а йому все не подобається, має депресивні думки, ненависть до себе і розмови про самознищення. Порадьте як бути в цій ситуації?
Питання від: ; Вік: 36

психолог онлайн
Ирина Николаевна Островерх
Павел Леонидович Басанский
Вітаю!
Коли Вам було 14 років де була Ваша мама? Ваш батько пив?
Ваша баба кожен день виносила Вам мозок?
Мені здається, що поведінка вашого сина цілком адекватна ситуації.
Треба вирішувати: або Вы рятуєте сина, свою сім,ю , або "заробляєте гроші" та звинувачуєте чоловіка та бабу у негараздах з дитиною.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Доброго дня!
Порадьте як бути в цій ситуації?
Напевно настав час вибирати:
"Мені доводиться працювати за кордоном"
Або:
"14 річного сина залишаю з бабою та чоловіком. Баба нервова і вічно незадоволена життям а чоловік в моїй відсутності почав пити в результаті син роздратований щодня приходячи з школи свариться з усіма, не слухається."
І добре, що поки ще в вас є вибір.
консультация психолога
Добрий вечір!
Скажіть, а чи зможе син бути в позитивному настрої, якщо "Баба нервова і вічно незадоволена життям а чоловік в моїй відсутності почав пити"? Тут є цілком логічна його реакція.
Чи є в вашого сина окрема кімната? Чи є в нього хобі?
Скільки часу ви проводите вдома та за кордоном?
"Стараюсь йому купити все що хоче, заспокоюю, возила на екскурсії щоб син отримав позитивний досвід а йому все не подобається, має депресивні думки, ненависть до себе і розмови про самознищення."
Приведу вам приклад, аби було більш зрозуміло про почуття дитини в такі моменти. Уявіть котика, який живе на холодній вулиці, де ніхто його не гладить і не пестить, а тільки лають. А тут ви забираєте його в тепле місце, годуєте, пестите, а потім його знов на вулицю в ті ж самі умови. Перші декілька разів у котика можливо і буде надія, що він залишиться в кращих умовах, але після 3го разу він зрозуміє, що краще не відкриватися вам , не йти за вашим теплом, адже він знає, що потім знов залишиться без нічого. Так само і з вашим сином.
Ваш син залишився один, на батька він не може зараз опиратися, на бабусю тим паче, а ви постійно на відстані.
Тут буде багато самотності у дитини, можливо, що його думки про самознищення - це вам послання про увагу, по потрібність вашої фігури у житті, про допомогу, про підтримку.
психолог онлайн
цитата:
Порадьте як бути в цій ситуації?
Мабуть, дійсно, настав час обирати - родинне благополуччя або заробітки на чужині. До речі, варіанти дій можуть бути різні. Запропонувати сину жити разом з Вами за кордоном. Разом з ним відвідати психолога. Повернутись додому і ставити питання руба щодо пиятики чоловіка...
На що наважитесь, такі і будуть наслідки.
психолог онлайн
Добрый вечер!
цитата:
14 річного сина залишаю з бабою та чоловіком. Баба нервова і вічно незадоволена життям а чоловік в моїй відсутності почав пити в результаті син роздратований щодня приходячи з школи свариться з усіма, не слухається. Стараюсь йому купити все що хоче, заспокоюю
Ваш сын сейчас находится в трудном подростковом возрасте и, конечно Ваше отсутствие не может заменить никто из близких, тем более, что Вы пишите, что они сами находятся не в лучшем положении, а подарки никогда не заменяли душевного тепла. Возможно, что Вам стоит подумать о возвращении домой, если Вы хотите, чтобы Ваш сын спокойно прошел этот сложный подростковый период или забрать к себе
психолог онлайн
Доброго дня.
Вам складно, бо життя робить виклики, і ви намагаєтеся з ними справлятися тими шляхами, на які у вас вистачає ресурсів: знань, досвіду, сил. Ви вирішили працювати за кордоном - це найкраще рішення для вас на теперішній час.
Підлітки – це випробування для батьків. Знайти з ними спільну мову буває вкрай складно. Роздратованість, депресивні думки, ненависть до себе – переживання, що дуже поширені серед підлітків. Це непростий час для них, бо закінчується дитинство, зникає маленьке вправне тіло, а з’являється доросле, незграбне, яке виглядає не завжди так, як хочеться, і з яким ще тільки доведеться навчитися жити. Гормони, що викидаються в кров великими порціями, призводять до постійного коливання настрою: від гарного до «все жахливо». Батьки, які вимагають вмить стати дорослим і витримувати незрозумілі речі, наприклад, від’їзд мами, яку так любиш, з якою так хочеться поговорити, обіймів і ніжності якої зараз так не вистачає.
Ви знаєте про стан своєї дитини: «має депресивні думки, ненависть до себе і розмови про самознищення». Сподіваюся, що син сам розповів вам про свої переживання. І це добрий знак – між вами є зв'язок та відкритість.
«Розмови про самознищення» треба тримати на контролі: це тільки розмови чи дитина вже має план, як це зробити? Краще було б звернутися до психолога чи психіатра.
Найголовніше, що потрібно пам’ятати батькам – це повага до підлітка і розмова, постійна розмова і витримувати агресію, мовчання, нерозуміння з боку дитини. Спокійний тон і така промова, як би ви розмовляли з керівником на роботі. Важливо як можна частіше говорити, що ви скучаєте, як вам не вистачає спілкування, обіймів, бачити сина поруч.
Ви не написали, чи розповідали ви своєму синові, що змусило вас поїхати закордон. Потрібно дуже докладно пояснити, чому ви знаходитесь «на відстані», для чого змушені так жити, і коли це закінчиться, коли ви приїдете його відвідати і коли знову станете жити разом.
Важливо мотивувати сина розмовляти про себе, навіть дрібниці, уважно слухати його розповіді, задавати питання. Згадувати минуле, радісні події, ті історії, де син проявляв себе сміливим, розумним. Підтримуйте сина словами: «Ти впораєшся! Я в тебе вірю!».
Спонукати ділитися своїми почуттями, думками, бажаннями, роздумами про майбутнє. Буде добре, якщо розмова на ніч стане для вас добрим ритуалом і надійним зв’язком.
Протягом дня пишіть повідомлення, запитуйте, що з ним відбувається, якщо це можливо, попросіть його дзвонити тоді, коли йому це буде потрібно. Надсилайте фотографії один одному. Дивіться фільми, читайте книжки, слухайте музику, які цікаві вам обом, діліться своїми враженнями.
Бути хорошою мамою на відстані складно, але можливо, якщо ви докладете зусиль.
Рекомендую книги:
1. «Ваш неспокійний підліток» Роберт та Джин Байярд
Найкраща книга для батьків, які втратили порозуміння з дитиною. Її автори впевнені в тому, що завдання батьків підлітків — будь-що зберігати рівноправні стосунки з дітьми. Довіряти їм, приймати їх такими, якими вони є, бути щирими. Нерідко для цього дорослим доводиться змінюватись самим.
2. "Як говорити, щоб підлітки слухали, і як слухати, щоб підлітки говорили" Адель Фабер, Елейн Мазліш
В основі цієї книги є майстер-класи, які автори проводили з батьками підлітків. Як поводитися, коли підліток кидає виклик? Як реагувати, якщо син переходить усі межі?
3. «Поки ваш підліток не збив вас з розуму» Найджел Латта
Скандали, грубість, алкоголь та наркотики, проблеми з поліцією, депресії та спроби суїциду… Новозеландський психолог із 20-річним стажем та батько двох синів Найджел Латта зібрав найважчі ситуації, з якими стикаються батьки підлітків, і… постарався зруйнувати їхні ілюзії.
4. "На стороні підлітка" Франсуаза Дольто
Глибока делікатна книга про внутрішній світ та дорослішання підлітків. Про переломні моменти юнацтва, становлення сексуальності, самотності, схильності дітей до суїцидів та шкільних труднощів.
психолог онлайн
цитата:
Порадьте як бути в цій ситуації?
У Вашего сына сложный подростковый период и ему нужны родители.
А их у него фактически нет.
Если не хотите возвращаться, тогда Вам надо забирать сына к себе, чтобы не потерять ребенка.