Відчуваю кризу підліткового віку
Доброго дня. Мене хвилює питання: чи можна у 18 років вважати себе підлітком? Я відчуваю ніби ще досі не пережила цей період 13-16 років, здається, що я досі той підліток як була тоді. Вічний підлітковий бунт, бажання самовиражатись такими способами як тату, пірсинг, кольорове волосся, сварки з батьками і втечі з дому через легкі заборони чи критику в мою сторону. Спостерігала таке за собою декілька років тому, під час віку 17 років все змінилось, стала відповідальною, розсудливою, наладила стосунки з батьками. Скоро виповнюється 19, а я ніби знову цей підліток який хоче уваги і бути особливою. Крім цього відчуваю жахливе вигорання до навколишнього світу, зовсім немає друзів і близьких окрім батьків, з лютого живу в селі, в якому немає одноліток, тому останній раз гуляти виходила ще зимою, здається, що в мене просто їде дах від тої самотності, але змінювати щось немає сил. А ще більше відчуваю себе жахливо від того, що хочу цього підліткового життя, а його неможливо втілити в реальність, так як мої однолітки мають зовсім інші думки і давно подорослішали. Чи це може пройти само собою? Думала, що можливо це такий період в житті, але часто мучать думки, що це просто щось не так зі мною
Питання від: ; Вік: 18

психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Оля, добрий день. Війна могла спровокувати певний регрес. Багато людей стали жити зі своїми близькими знову, хтось знову став залежним від батьків або інших членів сім'ї. Страх відкочує психіку назад, що могло статися і зараз з вами. Особливо коли немає інших «розваг», крім бунту, який ви описали. У будь-якому випадку, якщо ви захочете зрозуміти себе, розібратися зі своїми почуттями та бажаннями, то ви завжди зможете зробити це в індивідуальній роботі з психологом 🙌
психолог онлайн
Доьрий день!
Дуже багато людей стикаються з цим, причини можуть бути дуже різні, все індивідуально, треба розбиратися з психологом, якщо це приносить вам дискомфорт. Що з вами було у 13-16 років, чи повноцінно ви пережили цей «підлітковий бунт» чи було щось що вам заважало це зробити у повній мірі? Що саме ви мажете на увазі, коли кажете про підлітковий вік? Чому зараз ви не можете дозволити собі це? Можливо справа не у вас, а в тому в якому ви оточенні?
Доповнення від автора
Вже довгий час розбираю цю свою проблему і почала розуміти, що в мене практично не було цього підліткового життя, так як весь час був жахливий контроль батьків, в 15 років довготривалі стосунки з людиною, яка також контролювала і не давала так би мовити свободи дій, після чого роки коронавірусу і війни. Тому я дійшла до висновку, що я просто втралила ці підліткові роки, а зараз хочу наздогнати, але розумію, що в моєму віці мають повільно починатись зовсім інші думки (навчання, робота, сім'я), а я ще досі не знаю як подорослішати, хоч в душі і не розумію нащо це зараз робити.
психолог онлайн
цитата:
Вічний підлітковий бунт, бажання самовиражатись такими способами як тату, пірсинг, кольорове волосся, сварки з батьками і втечі з дому через легкі заборони чи критику в мою сторону.
Це що - бунт заради бунту?
цитата:
Спостерігала таке за собою декілька років тому, під час віку 17 років все змінилось, стала відповідальною, розсудливою, наладила стосунки з батьками.
Просте питання - куди оці всі Ваші надбання поділись - відповідальність, розсудливість і т.ін.?
цитата:
я ніби знову цей підліток який хоче уваги і бути особливою
Знайдіть точну відповідь: уваги від кого саме? особливою безпосередньо в чому?
цитата:
а я ще досі не знаю як подорослішати
Гадаю, якби мали бажання, то отримати достовірну інформацію - не проблема.
цитата:
хоч в душі і не розумію нащо це зараз робити
Ось де головна перепона і перешкода - не бачите сенсу. Тому й гальмується процес входження в світ дорослих. Може, страшно ступити туди ногою?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
«почала розуміти, що в мене практично не було цього підліткового життя, так як весь час був жахливий контроль батьків, в 15 років довготривалі стосунки з людиною, яка також контролювала і не давала так би мовити свободи дій, після чого роки коронавірусу і війни. русу і війни.»
Отже, ви і самі знаєте природу вашого відчуття, вона цілком логічна. Тепер вам треба зрозуміти як краще з цим почуттям працювати, у ваших словах дуже часто з’являються такі вислови як «я повинна», «вже має бути», кому ви повинні? Кожна людина психологічно дорослішає індивідуально й насправді ваш вік все що відноситься до підліткового, якщо продовжувати керуватись стереотипними моделями поведінки для вашого віку, робити так як комусь треба, то психологічний стан буде тільки погіршуватись.
психолог онлайн
цитата:
зовсім немає друзів і близьких окрім батьків, з лютого живу в селі, в якому немає одноліток, тому останній раз гуляти виходила ще зимою, здається, що в мене просто їде дах від тої самотності
Ви пишите про самотність, як на мене то ваш стан пов'язаний саме з тим, що ви не можете себе реалізувати. А підлітковий бунт, який ви відчуваєте, можливо єдиний доступний знайомий вам спосіб, як впоратися з цими переживаннями.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
Чи це може пройти само собою?
Некоторые остаются детьми и/или бунтующими подростками до самой старости::smile::
психолог онлайн
Доброго, Оля!
Так буває. Буває тоді, коли підлітковий період був недопрожитий, тобто Ви залишились з батьками, не відкрили власні життєві принципи і не переглянули батьківські ідеали (чому і відбувається бунт у підлітків), не вийшли в соціум - не знайшли свою компанію, не побудували власні стосунки, не зустріли собі друзів тощо.
Тобто це все й належить Вам зробити в найближчий час. Щоб процес сепарації був успішним.
А поспішати дорослішати не слід. Все буде в свій час. І у кожного своя швидкість і свої особливості руху.